خودروها را آب سوز کنید

نماینده مجلس: خودروها را آب سوز کنید تا مشکل سوخت و آلودگی هوا حل شود

یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد داده به کمک متخصصان و برای رفع مشکل انرژی و آلودگی هوا، خودروها را آب سوز کنید. آیا این ادعا صحت دارد؟

تولید خودروهای بی‌کیفیت طی سالیان اخیر صدای مردم و حتی دولت را در آورده، ولی چاره‌ای برای حل این مشکل اندیشیده نشده است. صنعتگران و مهندسان پیشنهادهای گوناگونی برای حل مشکل آلودگی هوا ناشی از خودروها مطرح کرده‌اند و تا حدودی فرضیه‌های آنها جواب داده است.

پیشنهاد بهارستانی‌ها برای حل مشکل آلودگی: خودروها را آب سوز کنید!

حسن نوروزی

امروزه برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در کشورهای اروپایی، استانداردهای سطح بالایی در نظر گرفته می‌شود. کمپانی‌های غول بازار خودرو نیز سعی می‌کنند خودروهای هیبریدی و الکتریکی تولید کنند تا بدین ترتیب از مصرف سوخت بنزین و دیزل بکاهند.

متاسفانه در کشور ما زیرساخت‌های تولید خودروی برقی وجود ندارد و همین چند خودروسازی که دست و پا شکسته اقدام به مونتاژ خودروی الکتریکی کرده‌اند به علت فقدان زیرساخت مناسب، دست از تلاش برداشته‌اند. از طرف دیگر مشکل آلودگی تبدیل به مسئله‌ای جدی برای دوست‌داران محیط زیست شده و سلامتی بسیاری از مردم را به خطر انداخته است.

خودروها را آب سوز کنید

در کشمکش بین مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، به‌تازگی مسئله دیرینه آب سوز کردن خودروها مطرح شده است. یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد داده به جای مصرف بنزین، خودروها را آب سوز کنیم. وی ادعا کرده تنها راه برای برون‌رفت از بحران انرژی و آلودگی، آب سوز کردن ماشین است.

به گفته حسن نوروزی، یکی از متخصصان ایرانی ادعا کرده می‌تواند ماشین‌های آب سوز تولید کند. او تأکید کرده اگر این متخصص بتواند ماشین‌های آب سوز عرضه کند مشکل آلودگی هوا در کلان شهرها به سرعت حل و فصل خواهد شد. اما آیا این ادعا صحت دارد و امکان استفاده از سوخت هیدروژن به جای بنزین وجود دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ببینید اسم این نماینده را تو اینترنت سرچ کنید چه سوابق درخشان هایی دارند

  2. ادعای آب سوز یعنی کشک

    میری تو سایتش نوشته باید نصفش بنزین باشه و نصف آب بریزی و یک محلول که ما بهت میدیم هم اضافه کنی!

    خب حتی اگر 100 درصد هم آب بریزی و محلول اضافه کنی که دیگه اون اسمش آب نمیشه! و میشه اون محلول!

    قیمت اون محلول هم باید بررسی بشه تا مشخص بشه از نظر قیمت، آلایندگی، کارکرد موتور به چه شکلی خواهد بود.

    آب سوز یعنی کشک!

    به آب یک محلول اضافه می کنند و دیگه باید اسم اون محلول رو استفاده کرد! مثلا محلول سوز! نه آب سوز!

    اصلا آب اینجا هیچ کاره هستش، همون محلول رو بسوزونه بهتره!

    نماینده این قدر نفهم!