جایگزین مک بوک پرو

بهترین جایگزین های مک بوک پرو برای کاربران ویندوز

دنیای لپ تاپ های ویندوزی پر از جایگزین های ایده‌آل برای مک بوک پرو اپل است. در اینجا سعی داریم به معرفی مختصر تعدادی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی جایگزین MacBook Pro بپردازیم.

مک بوک پرو های اپل همواره در شمار بهترین لپ تاپ های دنیا قرار داشته و جدیدترین بروزرسانی این محصولات هم با بازگرداندن برخی از بهترین ویژگی‌ها، آن‌ها را به دستگاه‌هایی ارزشمندتر از همیشه تبدیل کرده است.

MacBook Pro محصول تقریبا کاملی است. این لپ تاپ علاوه بر صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای که دارد، از تراشه‌های بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که بهترین نسبت عملکرد به مصرف انرژی را در میان تمامی رقبا ارائه می‌کند.

همه این قابلیت‌ها البته برای افرادی که به سیستم عامل ویندوز علاقمندند یا ناچار به استفاده از آن هستند، بی‌معنی است؛ چرا که اپل در لپ تاپ های خود از سیستم عامل مک او اس استفاده می‌کند که از ریشه و اساس با ویندوز متفاوت است. البته لپ تاپ های ویندوزی هم در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند؛ به طوری که امروز لپ تاپ های ویندوزی برخی کمپانی‌ها قادرند عملکردی هم‌تراز با مک بوک ها ارائه دهند.

در ادامه در گجت نیوز به بررسی تعدادی از بهترین جایگزین های ویندوزی مک بوک پرو پرداخته و مشخصات آن‌ها را به طور مختصر بررسی می‌کنیم.

بهترین جایگزین های ویندوزی مک بوک پرو اپل

Dell XPS 17

دل XPS 17

لپ تاپ های سری XPS دل از ابتدا به عنوان رقبای مستقیم مک بوک پرو های اپل معرفی شدند و در عمل نیز محصولاتی هم‌تراز یا حتی بهتر از دستگاه‌های اپل به شمار می‌روند!

از منظر طراحی، XPS 17 حتی از مک بوک پرو هم سرتر است و صفحه نمایش 1080p یا 4K آن با حاشیه‌های بسیار باریکی که دارد، حتی از مک بوک پرو هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

مدل 2022 از XPS 17 به نسل دوازدهم از پردازنده‌های Core i7 یا Core i9 اینتل مجهز بوده و در قدرتمندترین نسخه، کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 را ارائه می‌کند. این لپ تاپ همچنین حداکثر 64 گیگ رم داشته و با چهار درگاه تاندربولت 4 روانه بازار می‌شود.

بنابراین صفحه نمایش بزرگ‌تر و توان پردازشی بالاتر از مک بوک پرو، دل XPS 17 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران ویندوزی تبدیل می‌کند.

Asus ROG Zephyrus Duo 16

جایگزین مک بوک پرو

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس از دو صفحه نمایش مجزا بهره می‌برد که یکی بالاتر از کیبورد قرار گرفته و در حقیقت نمونه کامل‌تری از تاچ بار مک بوک پرو به شمار می‌رود.

از حیث سخت افزاری با یک لپ تاپ گیمینگ طرف هستیم که در قدرتمندترین نسخه از یک تراشه Ryzen 9 6900HX و کارت گرافیک RTX 3080 Ti انویدیا بهره می‌برد. Zephyrus Duo 16 همچنین یکی از معدود جایگزین های مک بوک پرو است که به صفحه نمایش مینی ال ای دی مجهز است. البته کاربران این انتخاب را دارند که از میان مدل‌های با پانل IPS و مینی ال ای دی یکی را انتخاب کنند.

بنابراین محصول جدید ایسوس یکی از بهترین جایگزین های مک بوک پرو اپل به شمار می‌رود که می‌تواند کاربران حرفه‌ای‌تر ویندوز را کاملا راضی نگه دارد.

Razer Blade 17

ریزر بلد 17

ریزر با ارائه یک اکوسیستم کامل از محصولات مختلف گیمینگ نظیر لپ تاپ، موس، کیبورد، هدفون و… همان رویکردی را در قبال محصولات گیمینگ به کار برده که اپل سال‌هاست در خصوص اکسسوری‌ها انجام می‌دهد. بنابراین جدیدترین و قدرتمندترین محصول این کمپانی قطعا جایگزین شایسته‌ای برای MacBook Pro به شمار خواهد رفت.

این لپ تاپ در مدل 2022 از تراشه نسل دوازده Core i9 بهره می‌برد و به کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti مجهز است. همچنین صفحه نمایش 17 اینچی این دستگاه نیز در نمونه‌های مختلفی با رزولوشن فول اچ دی یا QHD قابل انتخاب کردن است. به طور کلی، از حیث عملکرد، لپ تاپ های ریزر بلید از برترین نمونه‌های بازار به شمار می‌روند و در نسل 2022 به آداپتورهای 280 وات هم مجهز شده‌اند که به لطف بهره بردن از تکنولوژی GaN کاملا قابل حمل است.

HP ZBook Studio G9

جایگزین مک بوک پرو

کمپانی اچ پی هم یکی از بهترین جایگزین های ویندوز مک بوک را ساخته و آن را در کلاس عملکردی ورک استیشن قابل حمل به حرفه‌ای‌ها ارائه کرده است.

این لپ تاپ فوق‌العاده قدرتمند، از نسل دوازدهم پردازنده‌های Core i9 اینتل بهره برده و دست کاربران را برای انتخاب کارت گرافیک‌های RTX A5500 یا RTX 3080 Ti انویدیا باز می‌گذارد. اچ پی بیش از هر چیز بر روی توان سخت افزاری و قدرت پردازش اطلاعات و گرافیکی لپ تاپ جدیدش متمرکز بوده و حتی آن را VR-Ready می‌خواند.

در کنار این مشخصات قدرتمند داخلی، کاربران همچنین می‌توانند بسته به صلاح‌دید خود صفحه نمایش‌های ال سی دی یا اولد را برای این دستگاه انتخاب کنند. علیرغم این که ورک استیشن جی 9 اچ پی مثل بسیاری لپ تاپ های دیگر این لیست پرهیاهو نیست؛ اما در عمل یکی از برترین محصولات برای کاربران ویندوز علاقمند به مک بوک پرو به شمار می‌رود.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

تینک پد ایکس 1 کربن

لپ تاپ های تینک پد لنوو همواره در صدر لیست انتخاب‌های کاربرانی که به دنبال یک لپ تاپ بسیار قدرتمند با بدنه‌ای باریک و طراحی جمع و جور می‌گردند، قرار دارند.

در فاصله اندک باقی مانده تا آغاز رویداد CES 2023، لنوو از نسل یازدهم از این لپ تاپ ها رونمایی کرد. پردازنده‌های نسل سیزدهم Core اینتل و حداکثر 64 گیگ رم تضمین‌کننده توانایی بالای این محصول در پردازش اطلاعات شما هستند. البته در بخش کارت گرافیک، شاهد عقب‌گردی در نسل جدید تینک پد ایکس 1 هستیم؛ چرا که این محصول فاقد کارت گرافیک اختصاصی است. البته نبود کارت گرافیک اختصاصی لزوما اتفاق بدی نیست؛ خصوصا با در نظر گرفتن این که ThinkPad X1 Carbon قصد رقابت با مک بوک پرو اپل را دارد.

لپ تاپ جدید لنوو همچنین یک صفحه نمایش 14 اینچی با قابلیت انتخاب بین رزولوشن‌های WUXGA، 2.2K و 2.8K خواهد داشت.

LG Gram 16

لپ تاپ ال جی گرم 16

ال جی لپ تاپ های زیادی نمی‌سازد و سری محصولات گرم این کمپانی در ابتدا قرار بود رقیب مک بوک ایر باشند. با این حال با گذشت زمان و استفاده از سخت افزارهای قدرتمند، این سری لپ تاپ ها به تدریج به رقیبی برای مک بوک پرو تبدیل شدند.

ال جی گرم 16 کیفیت ساخت بی‌نظیری دارد و از تراشه نسل 12 اینتل استفاده می‌کند. نسل 2022 این لپ تاپ همچنین امکان تجهیز این دستگاه به کارت گرافیک انویدیا RTX 2050 را هم در اختیار علاقمندان قرار داد. علاوه بر این، صفحه نمایش 16 اینچی LG Gram 16 با رزولوشن 2560 در 1600 هم دیگر نکته مثبت آن به شمار می‌رود.

ال جی گرم 16 با مشخصات فنی و طراحی جذابش یکی از بهترین جایگزین های مک بوک پرو به شمار رفته که ترکیب ایده‌آلی از عملکرد و حمل‌پذیری را ارائه می‌دهد.

Dell Precision 5570

جایگزین مک بوک پرو

کمپانی دل علاوه بر سری پرچمدار XPS خود، رقیب دیگری هم برای MacBook Pro معرفی کرده است. Precision 5570 در حقیقت پسر عموی کوچکتر XPS 17 به شمار می‌رود که اندازه کوچکتری دارد؛ اما همچنان رقیبی قدرتمند برای این محصول به شمار می‌رود.

این لپ تاپ در حقیقت عضوی از خانواده ورک استیشن‌های دل به شمار رفته و مشخصات فنی بسیار قدرتمندی دارد. صفحه نمایش 16:10 این دستگاه، قابلیت ارائه رزولوشن‌های 1920 در 1080 و 3840 در 2400 پیکسل را دارد. در این محصول همچنین از پردازنده‌های نسل دوازده اینتل استفاده شده و کاربران می‌توانند آن را بدون کارت گرافیک اختصاص و یا به همراه کارت گرافیک‌های RTX A1000 و RTX A2000 انویدیا خریداری کنند.

این ورک استیشن قدرتمند علاوه بر این که از پس سخت‌ترین کارهای پردازشی و گرافیکی بر می‌آید، طراحی بصری فوق‌العاده‌ای هم داشته و رقیبی قدرتمند برای مک بوک به شمار می‌رود.

Asus ProArt Studiobook Pro 16 OLED

ایسوس پرو آرت استودیو بوک 16 پرو

دومین محصول ایسوس جایگزین مک بوک از خانواده پرو آرت این کمپانی است. این دستگاه از یک کلید فیزیکی چرخان بهره می‌برد که برای امور نظیر ویرایش تصاویر و ویدیوها به کار رفته و پرو آرت استودیو بوک پرو 16 را به یک لپ تاپ بسیار کاربردی تبدیل می‌کند.

با استفاده از پردازنده Xeon اینتل و کارت گرافیک RTX A5000 انویدیا، عملکرد فنی این دستگاه از لپ تاپ های معمولی قدرتمندتر است. ایسوس همچنین از صفحه نمایش فوق‌العاده 16 اینچی اولد با رزولوشن 3840 در 2400 پیکسل در این لپ تاپ استفاده کرده که کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال یک جایگزین واقعا قدرتمند ویندوزی برای MacBook Pro می‌گردید، می‌توانید Asus Pro Art Studiobook Pro 16 را در نظر داشته باشید.

Microsoft Surface Laptop Studio

جایگزین مک بوک پرو

مطمئنا تهیه لیستی از جایگزین‌های مک بوک پرو بدون در نظر گرفتن سرفیس‌های مایکروسافت امکان‌پذیر نیست. مایکروسافت انصافا توانسته محصولی درخور را روانه بازار کرده و همه نیازهای کاربرانش را به طور تمام و کمال رفع کند.

در وهله اول، طراحی خلاقانه این لپ تاپ سرفیس به طور کامل روح این سری محصولات را در خود دارد.

علاوه بر این، کانفیگ کنونی سرفیس استودیو شامل پردازنده‌های نسل یازده اینتل Core و انتخاب بین کارت گرافیک‌های RTX 3050 Ti یا RTX A2000 انویدیاست که هردو قدرت پردازش گرافیکی بی‌نظیری دارند. علاوه بر این، صفحه نمایش 14.4 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن 2400 در 1600 پیکسل و نرخ 120 هرتز که قادر به پشتیبانی از قلم‌های سرفیس است، دیگر نکته جذاب و جالب پیرامون این دستگاه به شمار می‌رود.

Lenovo Slim 7 Pro X

لنوو اسلیم 7 پرو ایکس

سرانجام، پایان‌بخش لیست بهترین جایگزین های ویندوز مک بوک پرو هم محصول دیگری از Lenovo است. این محصول جمع و جور قدرت سخت افزاری بسیار ایده‌آلی داشته و یکی از نزدیک‌ترین رقبای لپ تاپ های اپل به شمار می‌رود.

سری اسلیم 7 پرو ایکس از پردازنده‌های رایزن 6000 کمپانی AMD بهره برده و محصولاتی باریک و سبک هستند. همچنین، امکان سفارش آن به همراه کارت گرافیک اختصاصی RTX 3050 از دیگر قابلیت‌های جذاب این محصول به شمار می‌رود. علاوه بر این، مانند بسیاری محصولات دیگر معرفی شده، این لپ تاپ هم از یک صفحه نمایش فوق‌العاده با اندازه 14.5 اینچ و رزولوشن 3K بهره می‌برد که هرچند شاید برای گیمینگ حرفه‌ای چندان ایده‌آل نباشد، اما گزینه‌ای فوق‌العاده برای جایگزینی مک بوک پرو است.

شما در خصوص لپ تاپ های معرفی شده در این لیست چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید چه محصول دیگری می‌تواند جایگزین مک بوک پروهای اپل باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*