ویژگی جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

10 ویژگی جذاب دوربین گوشی های سامسونگ که باید از آنها استفاده کنید

در این مطلب به 10 ویژگی جذاب و کارآمد دوربین گوشی های سامسونگ می‌پردازیم که در ارتقای تجربه عکاسی و فیلم‌برداری نقش موثری دارند.

دستگاه‌های گلکسی سامسونگ، عمدتا به دوربین های خوب با ویژگی‌های متنوعی که ارائه می‌دهند، معروف هستند. در ادامه برخی از بهترین ویژگی های دوربین گوشی های سامسونگ را به اشتراک می‌گذاریم. البته لازم به‌ذکر است که برخی از ویژگی‌های این فهرست در همه دستگاه‌های گلکسی سامسونگ در دسترس نیستند و تنها برای مدل‌های رده‌بالا که از چند لنز بهره می‌برند، قابل استفاده هستند.

10 ویژگی جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

10. تغییر نرخ فریم

حالت پرتره

نرخ فریم یا فریم برثانیه (FPS)، تعداد فریم‌های گرفته شده در هر ثانیه را تعیین می‌کند. هرچه نرخ فریم بالاتر باشد، حرکات به‌طور روان‌تر ضبط می‌شوند. اگرچه فیلم‌ها معمولا با سرعت 24 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌شوند، اما در گوشی‌های هوشمند با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می‌شوند.

اپلیکیشن دوربین سامسونگ، از قابلیت جابجایی بین چند نرخ فریم مختلف برخوردار است که البته در رزولوشن‌های خاص قابل استفاده هستند. اکثر دستگاه‌های سری گلکسی می‌توانند با سرعت 30 فریم در ثانیه، در وضوح FHD، HD، UHD به ضبط ویدیو بپردازند و هم‌چنین در رزولوشن فول اچ‌دی و 4K نیز با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند. برخی از مدل‌های رده‌بالا حتی قادر به ضبط ویدیو با سرعت 24 فریم در ثانیه با کیفیت 8K هستند.

برای تغیر فریم‌ریت، پس از ورود به برنامه دوربین، وارد بخش “Video” شوید و روی نماد نرخ فریم (رزولوشن روی یک عدد) ضربه بزنید و وضوح و نرخ فریم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

9. ضبط فیلم در حالت تایم‌لپس – یکی از ویژگی های جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

تایم لپس ویدیو، ویژگی جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

ویدیوهای تایم‌لپس که گاهی اوقات “Hypelapse” نیز نامیده می‌شوند، دوره‌های زمانی طولانی را به ویدیوهای کوتاه متراکم تبدیل می‌کنند. این یک ویژگی عالی برای نشان دادن تغییراتی مانند حرکت خورشید در آسمان است که بسیار آهسته در حال انجام هستند.

دستگاه‌های گلکسی سامسونگ، دارای ویژگی “Hyperlapse” هستند که از طریق برنامه دوربین قابل استفاده است و به دانش پیشرفته فیلم‌برداری یا عکاسی نیاز ندارد. تنها باید از ثابت نگه داشتن گوشی در حین فیلم‌برداری تایم‌لپس اطمینان حاصل کنید.

8. عکس‌هایی با اکسپوژر (نوردهی) طولانی

عکس لانگ اکسپوژر

دوربین‌ های گلکسی سامسونگ در کنار انبوهی از ویژگی‌های مختلف، قادر به ثبت عکس‌هایی با نوردهی طولانی هستند. این عکس‌ها که لانگ اکسپوژر نام دارند، حرکت و گذر زمان را نشان می‌دهند که تا حدی شبیه به ضبط یک ویدیوی تایم‌لپس در حالت سکون است.

برای گرفتن عکسی با ویژگی نوردهی طولانی، تنظیماتی دقیق‌تر مورد نیاز هستند. شما باید زمان مناسبی را برای باز ماندن شاتر به‌منظور ثبت عکس مورد نظر خود تعیین کنید. یک آزمون و خطای کوچک تا حد زیادی می‌تواند به ثبت عکسی ایده‌آل با نوردهی طولانی کمک کند.

7. استفاده از حالت پرو

حالت عکس برداری پرو

حالت حرفه‌ای (Pro) در دوربین گوشی های سامسونگ، امکان کنترل ISO، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید، فوکوس دستی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. حالت پرو برای ویدیوها، شامل همان کنترل‌ها، به‌علاوه امکان انتخاب میکروفون است. هر دو حالت را می‌توان با ضربه زدن روی بخش “more” در نوار ابزار پایین پیدا کرد.

6. دسترسی به دکمه شاتر را آسان‌تر کنید

کلید شاتر

آیا تابه‌حال برای شما پیش آمده که گوشی خود را در زاویه مناسب برای ثبت عکس قرار دهید، اما نتوانید به دکمه شاتر دسترسی داشته باشید؟ با اپلیکیشن دوربین سامسونگ، می‌توانید کلید شاتر را به هرکجا که می‌خواهید، حرکت دهید. با فعال کردن گزینه “Floating Shutter Button” (دکمه شاتر شناور)، می‌توانید به‌معنای واقعی کلمه یک دکمه شاتر اضافی را در اطراف صفحه به‌جایی که دسترسی به آن راحت‌تر است منتقل کرده و دیگر برای فشردن آن به زحمت نیفتید.

5 در حالت پرتره فیلم بگیرید – از ویژگی های جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

حالت پرتره

حالت پرتره یک ویژگی کاربردی برای ثبت سلفی‌هایی حرفه‌ای یا محو کردن حداکثری پس‌زمینه سوژه است. اما آیا می‌دانستید دوربین‌های گلکسی سامسونگ می‌توانند فیلم‌ها را نیز در حالت پرتره ضبط کنند؟

ویژگی Portrait Video، حالتی مشابه در عکاسی را برای فیلم‌برداری نیز ارائه می‌دهد و با محو کردن پس‌زمینه، سوژه را برجسته می‌کند. با اینکه قابلیت مذکور به خوبی عکاسی پرتره عمل نمی‌کند، اما هم‌چنان کاربردی و قابل استفاده است. برای فعال کردن آن، بر روی گزینه “more” در نوار ابزار ضربه بزنید و سپس “Portrait Video” را انتخاب کنید.

4. برش ویدیوها – از ویژگی های جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

احتمالا از قابلیت Crop (برش) برای بسیاری از عکس‌های خود استفاده کرده‌اید. اما علاوه بر آن، از این قابلیت در فیلم‌ها نیز می‌توان بهره برد. گاهی اوقات نسبت تصویر اصلی با آنچه مورد نظر شما است، مطاقبت ندارد. بدین منظور، دستگاه های گلکسی سامسونگ از طریق ویژگی برش ویدیو، کار را آسان می‌کنند.

در صورتی‌که بخواهید بخشی را حذف کرده یا یک ویدیو را برای انتشار در یک شبکه اجتماعی بهینه‌سازی کنید، برش ویدیو یک ابزار کارآمد خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیو را در برنامه گالری سامسونگ باز کنید، روی نماد ویرایش ضربه بزنید و گزینه Crop را انتخاب کنید.

3. فیلم‌های اسلوموشن (حرکت آهسته) بگیرید

ساخت ویدیوهای حرکت آهسته، سرگرم‌کننده هستند و علاوه بر آن، می‌توان اثری جذاب و مبتکرانه را خلق کرد. بدین منظور، گوشی های گلکسی سامسونگ می‌توانند فیلم‌های اسلوموشن را با نرخ فریم بسیار بالا (تا 960 فریم بر ثانیه) ضبط کنند.

اکثر دستگاه‌های گکلسی سامسونگ دارای حالت اصلی «حرکت آهسته» هستند که قادر به فیلم‌برداری با سرعت 240 فریم در ثانیه است. اگر از یک گوشی رده‌بالای سامسونگ استفاده می‌کنید، احتمالا دستگاه شما از حالت سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم در ثانیه نیز برخوردار است. از این ویژگی می‌توان برای رصد سوژه‌های بسیار سریع استفاده کرد.

2. اسکن سند

اسکن سند، ویژگی جذاب دوربین گوشی های سامسونگ

روش‌های مختلفی برای اسکن یک سند با گوشی هوشمند وجود دارند. خوشبختانه، با استفاده از یک دستگاه گلکسی می‌توانید به‌سادگی از برنامه دوربین برای این کار استفاده کنید. هنگامی‌که شما لنز دوربین را بر روی یک سند قرار می‌دهید، به‌طور خودکار آن‌را تشخیص می‌دهد.

تنها کافی است مطمئن شوید که کل سند در کادر منظره‌یاب قرار گرفته است و صبر کنید تا شناسایی شود. سپس یک طرح کلی زرد رنگ در اطراف سند و یک دکمه در گوشه پایین مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه زده و سپس می‌توانید گوشه‌های کادر را تنظیم کرده و آن‌را به‌عنوان یک فایل PDF ذخیره کنید.

1. اسکن کدهای QR 

اسکن کد qr

مشابه با اسناد، برای اسکن کدهای QR با گوشی های گلکسی سامسونگ نیاز به برنامه خاصی نیست. بنابراین اگر آن‌را در تنظیمات فعال کنید، مستقیما از برنامه دوربین دستگاه قابل انجام است. استفاده از این ترفند بسیار ساده‌تر از یک برنامه اختصاصی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*