مشخصات فنی پوکو F5

مشخصات فنی پوکو F5 منتشر شد؛ قاتل گوشی‌های میانرده در سال 2023!

اطلاعات جدید پیرامون گوشی پوکو F5، مشخصات فنی آن را افشا کرده‌اند. Poco F5 با این امکانات می‌تواند یک قاتل واقعی میان رده در سال 2023 باشد!

در فاصله چندین ماه مانده تا زمان رونمایی رسمی از گوشی پوکو F5، مشخصات فنی این گوشی به بیرون درز کرده است. در صورتی که اطلاعات جدید در خصوص این گوشی صحت داشته باشند، شیائومی قادر خواهد بود بازار محصولات میانرده را در قبضه خود بگیرد.

علیرغم این که پوکو گوشی های میان رده متعددی در رده قیمتی 200 تا 500 دلار دارد، اما گوشی‌های سری F این برند به نوعی گل سرسبد میان رده های شیائومی به شمار می‌روند. مثلا دو گوشی Poco F4 و Poco F4 GT با قابلیت‌های جذاب و قیمت بسیار مناسبی که دارند، طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده‌اند.

به طور قطع، گوشی ردمی K60 همان پوکو اف 5 است که در بازارهای دیگری عرضه خواهد شد. چندی پیش مشخصات فنی گوشی ردمی K60 منتشر شد و اطلاعات کاملی را در خصوص جزئیات سخت افزاری آن در اختیارمان قرار داد. در صورتی که این مشخصات صحیح باشند، هواداران شیائومی می‌توانند انتظار یک میان رده قدرتمند را در سال 2023 از این کمپانی داشته باشند.

مشخصات فنی پوکو F5

مشخصات فنی پوکو F5

بخشی از مشخصات فنی گوشی Poco F5 پیش از این در ماه اکتبر افشا شده بودند. با این حال اطلاعات جدید، جزئیات کامل‌تری از این گوشی میانرده را در اختیارمان قرار می‌دهد.

بر اساس این اطلاعات جدید، مشخصات سخت افزاری گوشی پوکو اف 5 به صورت زیر خواهد بود:

  • تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
  • صفحه نمایش 2K
  • باتری 5500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی سیمی و 30 واتی بیسیم
  • ماژول سه‌گانه دوربین با حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی
  • حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
  • رم LPDDR5
  • حافظه UFS 3.1

طبیعی است که Poco F5 نمی‌تواند به جدیدترین پردازنده کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز باشد؛ چرا که این چیپست منحصرا برای پرچمداران شیائومی، یعنی سری Xiaomi 13 رزرو شده است. با این وجود چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 همچنان در شمار قدرتمندترین چیپست‌های موبایلی سال 2023 قرار خواهد گرفت. این چیپست به میانرده جدید شیائومی امکان می‌دهد که عملکردی فراتر از سایر محصولات هم‌رده خود ارائه دهد.

همچنین باتری 5500 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم قادر است عمر باتری بیشتری را برای آن به ارمغان بیاورد. البته در محاسبه شارژدهی باتری، فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند. هرچند که با در نظر گرفتن بهینه‌سازی‌های نرم افزاری فوق‌العاده شیائومی، می‌توان انتظار داشت که Poco F5 بتواند با هر بار شارژ، حداقل 2.5 تا 3 روز تحت عملکرد معمولی دوام داشته باشد.

مشخصات فنی پوکو F5

لازم به ذکر است که باتری 4700 میلی آمپر ساعتی پوکو اف 4 جی تی یکی از معدود نقطه ضعف‌های آن به شمار می‌رفت. به همین جهت شیائومی در نسل جدید، در صدد رفع آن برآمده است.

آیا شاهد عرضه نسخه GT پوکو اف 5 خواهیم بود؟

هنوز مشخص نیست که آیا همانند سال گذشته شاهد عرضه نسخه GT از گوشی میانرده جدید شیائومی خواهیم بود یا خیر! همچنین قیمت گوشی پوکو اف 5 نیز از دیگر نقاط مبهم در خصوص آن به شمار می‌رود که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد آن در اختیارمان قرار نگرفته است.

در صورتی که شیائومی بتواند قیمت پوکو F5 را در محدوده پارسال حفظ کند می‌توانیم انتظار یک قاتل میانرده جدید از سوی شیائومی را داشته باشیم که با قیمت زیر پانصد دلار خود طرفداران فراوانی به دست خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*