بهترین پیکاپ جهان

بهترین پیکاپ جهان در سال 2022 به انتخاب موتور وان

بهترین پیکاپ جهان در سال 2022 توسط مجله موتور وان معرفی شد. یک پیکاپ برقی آمریکایی توانست لقب بهترین پیکاپ سال 2022 را از آن خود کند.

سایت موتور وان به‌عنوان یکی از سایت‌های معتبر در حوزه خودرو هر ساله بهترین پیکاپ سال را با بررسی چندین کاندیدا معرفی می‌کند. کارشناسان سایت موتور وان هر یک از کاندیداها را در معیارهایی چون کیفیت لوازم درون کابین، نرمی در سواری، کاربرد روزانه و شهری، قابلیت آفرود، کشندگی و سطح تکنولوژی استفاده شده مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در ادامه با بهترین پیکاپ جهان در سال 2022 آشنا خواهیم شد.

کاندیداهای بهترین پیکاپ جهان در سال 2022

فورد ماوریک

قیمت : 25 هزار و 440 دلار

بهترین پیکاپ جهان

فورد ماوریک با قیمت 25 هزار دلاری خود به‌عنوان یکی از اقتصادی‌ترین پیکاپ‌ها در بازار محسوب می‌شود که البته از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برد و می‌تواند به تمام نیازهای کاربران به‌خوبی پاسخ دهد. این خودرو به یک موتور هیبریدی شامل یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور برقی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 191 اسب بخار را به تولید برساند.

فورد ماوریک

فورد ماوریک با چنین قدرتی از ظرفیت یدک‌کشی 900 کیلوگرمی بهره می‌برد و می‌تواند 700 کیلوگرم بار را حمل کند. همچنین این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر در شهر حدود 8.5 لیتر و در جاده نیز حدود 6.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای یک پیکاپ دو کابین جمع‌وجور رقم مناسبی است.

هامر برقی

قیمت: 110 هزار و 295 دلار

هامر برقی

هامر برقی یا EV در سال 2022 نگاه بسیاری را به خود جلب کرده است. این پیکاپ به سه پیشرانه برقی مجهز شده که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با 1000 اسب بخار و گشتاور 1627 نیوتن‌متر را به تولید برسانند. این پیکاپ به‌واسطه چنین پیشرانه‌هایی از ظرفیت یدک‌کشی 3400 کیلوگرمی بهره می‌برد و می‌تواند 590 کیلوگرم بار را حمل کند.

هامر برقی

هامر برقی به تکنولوژی‌های چون رانندگی خودکار در شرایط خاص، تغییر مسیر اتوماتیک برای عبور از مسیر کم ترافیک، جعبه فرمان محور عقب و قابلیت حرکت خرچنگی بهره می‌برد که چنین امکانات آن را به یکی از پیشرفته‌ترین پیکاپ از لحاظ تکنولوژی تبدیل کرده است. برای این پیکاپ باتری 212.7 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده با یک بار شارژ می‌تواند مسافت حدود 530 کیلومتر را طی کرد.

تویوتا توندرا هیبرید

قیمت : 69 هزار و 185 دلار

تویوتا توندرا

تویوتا توندرا که به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین پیکاپ‌ها در جهان محسوب می‌شود به‌شکل ویژه برای بازار آمریکا طراحی شده و در مدل 2022 خود از یک پیشرانه 6 سیلندر با دو توربوشارژر و یک پیشرانه برقی بهره می‌برد. این دو پیشرانه در مجموع قدرتی برابر با 437 اسب بخار و گشتاور 790 نیوتن‌متر را تولید می‌کنند.

تویوتا توندرا

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. تویوتا توندرا با ویژگی‌هایی چون میزان کشندگی 5 تن، کیت TRD که قابلیت آفرودی آن را افزایش داده به همراه ظاهر بسیار جذاب خود توانسته در بازار آمریکا فروش مناسبی را تجربه کند.

فورد F-150 لایتنینگ بهترین پیکاپ جهان شد

قیمت: 80 هزار و 739 دلار

بهترین پیکاپ جهان

فورد لایتنینگ F-150 از دو پیشرانه برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 580 اسب بخار و گشتاور 1050 نیوتن‌متر را به تولید برساند. هرچند این خودرو بر خلاف نسخه رپتور آر که به موتورهای درون‌سوز مجهر شده قدرت کمتری را تولید می‌کند، اما از حدود 130 نیوتن‌متر گشتارو بیشتری برخوردار است. این افزایش گشتاور باعث شده تا سطح شتاب‌گیری این پیکاپ نیز ارتقا پیدا کند.

بهترین پیکاپ جهان

فورد F-150 لایتنینگ از یک باتری 131 کیلووات ساعتی نیز بهره می‌برد که با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 500 کیلومتر را بپیماید. با وجود این‌که پیمایش آن در سطح هامر برقی قرار دارد، اما برتری با این پیکاپ فورد است؛ چرا که ظرفیت باتری آن نسبت به باتری هامر برقی کمتر بوده و همین موضوع یک نقطه قوت برای فورد لایتنینگ F-150 محسوب می‌شود.

بهترین پیکاپ جهان

در واقع F-150 لایتنینگ با وجود ظرفیت باتری کمتر از هامر برقی می‌تواند پیمایش یکسانی را ارائه دهد و همچنین نسبت به آن ارزان‌تر است. ضمن این‌که قابلیت حمل بار و کشندگی آن در سطح تویوتا توندرا بوده و حتی از امکانات بیشتری نیز بهره می‌برد. از این رو چنین مواردی باعث شده تا کارشناسان موتور وان فورد F-150 لایتنینگ را به‌عنوان بهترین پیکاپ جهان در سال 2022 انتخاب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*