بدترین گجت های سال 2022

بدترین گجت های سال 2022؛ از کنسول دستی لاجیتک تا ساعت هوشمند گوگل

در این مطلب به مرور بدترین گجت های سال 2022 می‌پردازیم که علی‌رغم امیدها و وعده‌های فراوان، عملکرد ناامیدکننده‌ای را از خود نشان دادند.

فناوری‌های مصرفی همان‌طور که سال 2022 به‌ما نشان داد، حوزه‌ای پرچالش است که در آن برخی از محصولات عرضه شده، با وجود نوآوری‌های مختلف، آن‌طور که تصور می‌کردیم، انتظارات را برآورده نکردند. برخی از آنها علی‌رغم ادعای سازنده، طرحی ناقص از آنچه وعده داده شده بود را ارائه دادند و برخی دیگر نیز صرفا ناامیدکننده ظاهر شدند. در ادامه به معرفی بدترین گجت های سال 2022 می‌پردازیم که با وجود پتانسیل‌های فراوان، عملکرد ضعیفی از خود برجای گذاشتند.

بدترین گجت های سال 2022

1. گوشی ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1

اولین گوشی شرکت نوپای ناتینگ، با وجود زرق‌وبرق‌های مختلف ظاهری از جمله چراغ‌های Glyph مبتنی بر LED که هم‌زمان با زنگ خوردن، چشمک می‌زنند؛ چیزی بیش از یک دستگاه میان‌رده با دوربین‌های متوسط نبود. در محدوده قیمتی این گوشی 475 دلاری، فارغ از طراحی منحصر به‌فرد آن، گزینه‌های بهتری برای خرید وجود دارند.

2. کنسول دستی لاجیتک G Cloud

بدترین گجت های سال 2022- لاجیتک جی کلود

کنسول دستی لاجیتک جی کلود، مجهز به اکوسیستم اندروید است که برای پخش عناوین AAA از طریق سرویس‌های پخش بازی، افزون بر بازی‌های موبایل طراحی شده است. شما حتی می‌توانید عناوین یکپارچه‌ با این سیستم‌عامل را از طریق شبیه‌ساز‌هایی مانند RetroArch بازی کنید. کنترل‌های دسته از استحکام خوبی برخوردار هستند و به‌طور کلی کنسول حس خوبی را به دست‌های گیمر منتقل می‌کنند.

علاوه بر آن، عمر باتری این دستگاه نیز حیرت‌انگیز است و نمایشگر 7 اینچی فول اچ‌دی آن نیز وضوح مناسبی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، کنسول G Cloud از سخت‌افزار ضعیفی رنج می‌برد که توان اجرای برخی از بازی‌های سنگین پلتفرم موبایل را ندارد. کنسول 349 دلاری لاجیتک با رقبای توانمندی از جمله Steam Deck در این محدوده قیمتی روبرو است که تنها صورت کاهش قیمت، شاید ارزش خرید بیش‌تری پیدا کند.

3. Panic Playdate – از بدترین گجت های سال 2022

بدترین گجت های سال 2022 - پنیک پلی دیت

با عرضه سری Playdate، شرکت Panic که انتشار بازی Untitled Goose را در کارنامه خود دارد، موفق شد جایگزین قانع‌کننده‌ای را برای سایر کنسول‌های دستی مستقل از کامپیوتر ارائه دهد که عمدتا بر اجرای عناوین قدیمی از طریق شبیه‌سازها تمرکز دارند. کنسول Playdate که طی همکاری با Teenage Engineering توسعه یافته است، برای سازندگان بازی یک پلتفرم کاملا جدید را برای توسعه عناوین خود فراهم می‌کند.

با استفاده از این کنسول، گیمرها به کتابخانه‌ای از بازی‌های اصلی که در یک برنامه هفتگی منتشر می‌شوند، دسترسی دارند که در آنها نام‌های بزرگی مانند بنت فودی به‌چشم می‌خورند. بااین‌حال، بازی‌های رسمی که همراه با این دستگاه 179 دلاری منتشر شده‌اند، به حد کافی برای گیمرها قانع‌کننده نبودند. هم‌چنین نمایشگر مونوکروم و کم‌نور Playdate، اغلب بدون وجود منبع بسیار روشن نور، وضوح خوبی ندارد که در نتیجه باعث ایجاد انعکاس بیش از حد در حین بازی می‌شود.

4. گوگل پیکسل واچ

بدترین گجت های سال 2022 - گوگل پیکسل واچ

پیکسل واچ گوگل، اولین تلاش این غول فناوری برای ورود به بازار ساعت‌های هوشمند است که سهم عمده آن در اختیار سامسونگ و فسیل قرار دارد. گوگل از زمان ساخت تراشه اختصاصی خود، در پی عرضه ساعت هوشمندی بود که بتواند به الگویی برای سایر شرکای اندرویدی تبدیل شود. بااین‌حال، سامسونگ هم‌چنان برترین سازنده این دسته از گجت‌های پوشیدنی است و با عرضه گلکسی واچ 5 جایگاه خود را مجددا تثبیت کرد.

اگرچه ساعت گوگل مطلقا بد نیست، اما قیمت 350 دلاری آن با وجود عمر نه‌چندان خوب باتری، طراحی بحث‌برانگیز و فقدان برخی از ویژگی‌ها در برابر نمونه سامسونگ ارزش خرید بالایی ندارد.

5. آمازون کیندل اسکرایب – از بدترین گجت های سال 2022

آمازون کیندل اسکرایب

با در نظر گرفتن وسعت خدمات آمازون در حوزه وب و سرورهای ابری، عرضه اولین کتابخوان الکترونیکی مجهز به قلم این شرکت که اسکرایب نام دارد، بسیار ناامیدکننده بود. این دستگاه که برای شبیه‌سازی الکترونیکی تجربه قلم بر روی کاغذ طراحی شده است، سخت‌افزار خوبی دارد و از یک نمایشگر 10.2 اینچی با تراکم پیکسلی 300 PPI برخوردار است.

اما بزرگ‌ترین ضعف این دستگاه، مشکل در پوشه‌بندی‌های مختلف از جمله یادداشت‌ها و طرح‌های دیجیتال یا فایل پی‌دی‌اف علامت‌گذاری شده است. در واقع ورود و خروج فایل از اسکرایب بسیار گیج‌کننده بوده و اغلب نیازمند ارسال‌های متعدد اسناد به مکان‌های مختلف است. باوجود سابقه آمازون در عرضه کتابخوان‌های الکترونیک، انتظار می‌رفت تجربه کاربری اسکرایب بسیار روان‌تر باشد. بااین‌حال، به‌روزرسانی‌های آینده نرم‌افزاری می‌توانند تا حد زیادی این سردرگمی را برطرف کنند.

6. لپ‌تاپ دل XPS 13 Plus

دل xps 13 پلاس

سری لپ‌تاپ XPS 13 شرکت دل که هر ساله پای ثابت دسته برترین‌ها بود، این‌بار در کمال تعجب سر از فهرست بدترین گجت های سال 2022 درآورده است. در جدیدترین نسخه، دل تصمیم گرفت از عملکردهای لمسی مشابه با مک‌بوک اپل استفاده کند و آن‌را با یک تاچ‌پد تقریبا نامرئی و یک صفحه‌کلید لبه‌ به لبه با فضای کم بین کلیدها ترکیب کرده است.

این طراحی باعث شده تا تجربه استفاده از XPS 13 Plus به‌طور کاملا غیرضروری سخت‌تر شود. بنابراین، اگر به دنبال طراحی کلاسیک در سری XPS هستید، به‌ ناچار باید مدل غیرپلاس را انتخاب کنید.

7. گوگل استیدیا

گوگل استیدیا

سرویس اشتراکی بازی ابری گوگل استیدیا، پروژه‌ای شکست خورده در سال جاری محسوب می‌شود که توسط گوگل متوقف شد و این شرکت را ملزم به بازگشت وجه به خریداران کرد. برای آن دسته از کاربران که می‌خواستند بدون خرید کنسول بازی و یا سیستم گیمینگ، از اجرای آخرین بازی‌ها با کم‌ترین هزینه لذت ببرند، Stadia سرویس امیدوارکننده‌ای به‌نظر می‌رسید که امکان دسترسی به عناوین مختلف را از طریق اکوسیستم کروم/اندروید ارائه می‌داد. بااین‌حال، عدم استقبال کاربران از این سرویس و هم‌چنین هزینه‌های گزاف آن، گوگل را برآن داشت تا سرویس استیدیا را برای همیشه متوقف کند.

8. هدفون بی‌سیم Grell Audio TWS/1

هدفون بی سیم گرل - بدترین گجت های سال 2022

اکسل گرل، طراح هدفون‌های سن‌هایزر که برای 27 سال در این سمت فعالیت داشت، برای علاقه‌مندان این حوزه نام شناخته شده‌ای است. وی پس از ترک سن‌هایزر، با تاسیس شرکت خود، از هدفون‌های بی‌سیم Grell Audio TWS/1 رونمایی کرد. با اینکه این محصول کیفیت بالایی دارد، اما قیمت 200 دلاری آن وجه تمایز خاصی را از رقبای سرسخت خود از جمله ایرپادز پرو ایجاد نمی‌کند.

این جفت هدفون بی‌سیم هم‌چنین برخلاف ظاهر مدرن امروزی، ابعاد نسبتا بزرگی دارند که با کنترل‌های لمسی همراه هستند. اما بزرگ‌ترین ناامیدی، قرارگیری هدفون‌های چپ و راست در شکاف‌های خلاف جهت جعبه شارژر است که باعث شده پس از بیرون آوردن آنها، احساس سردرگمی به کاربر دست دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*