کلکسیون خودروهای پله

کلکسیون خودروهای پله ؛ به بهانه درگذشت مروارید سیاه دنیای فوتبال

به بهانه درگذشت اسطوره فوتبال جهان، پله، در اینجا نگاهی خواهیم داشت به کلکسیون خودروهای او و معرفی بیشتر برخی اتومبیل‌های این مجموعه.

اگر پیگیر اخبار دنیای فوتبال باشید، حتما در جریان هستید که دو روز پیش، پله، فوتبالیست اسطوره‌ای برزیل، پس از مدتی طولانی مقابله با سرطان سرانجام درگذشت.

به عقیده بسیاری افراد، او به همراه مارادونا، بهترین بازیکنان فوتبال قرن بیستم و برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌روند. او برای تیم باشگاهی خود، سانتوس، 643 گل به ثمر رساند. همچنین برخی ادعاهای دیگر حاکی از به ثمر رساندن 1000 گل باشگاهی و بیش از 1283 گل ملی برای پله هستند. با این حال، رکورد ثبت شده در فیفا برای او 1281 گل در 1366 بازی است.

پله همچنین تنها بازیکن تاریخ است که موفق شده سه بار در سال‌های 1958 و 1962 و 1970 به مقام قهرمان جام جهانی دست پیدا کند. او سپس در انتهای دوره بازی خود، زمان کوتاهی را هم در باشگاه نیویورک کاسموز در آمریکا سپری کرد و حتی پس از پایان فوتبال نیز به عنوان مشاور ارشد در فیفا فعالیت می‌کرد.

در تمام طول سال‌های حیات، پله به عناوین مختلف، جوایز و هدایای بسیاری دریافت کرده است. برخی از این هدایای ارزشمند در حقیقت خودروهایی کمیاب بودند که توسط افراد، موسسات یا کمپانی‌های مختلف به او اهدا شده بودند. این اتفاق باعث شده بود که پله کلکسیون خودروی ارزشمندی در اختیار داشته باشد.

به بهانه درگذشت این ستاره فراموش نشدنی دنیای فوتبال، امروز نگاهی خواهیم داشت به کلکسیون خودروهای پله و برخی اتومبیل‌های جذاب حاضر در کلکسیون او را بررسی خواهیم کرد.

کلکسیون خودروهای پله؛ پر از مرسدس و دیگر خودروهای ارزشمند آلمانی

کلکسیون خودروهای پله

در اوج دوران ورزشی پله در دهه 1960 میلادی، این بازیکن افسانه‌ای هدایای مختلفی را از کمپانی مرسدس بنز آلمان دریافت کرد. یکی از این هدایا، یک خودروی Mercedes 250 W114 بود. علاوه بر این، یکی دیگر از هدایای ارزشمند پله نیز مدل 280 SE W108 مرسدس بود که بسیاری افراد آن را آغازکننده مسیر ساخت اتومبیل‌های لوکس کلاس S مرسدس می‌دانند که نماد تکنولوژی و لوکس بودن در میان اتومبیل‌های این برند به شمار می‌رود.

این خودروی لوکس و جادار توسط پاول برسک طراحی شده و در اواخر دهه 1960 میلادی روانه بازار شد. این مرسدس بنز در مدل‌های مختلف شش و هشت سیلندر به بازار عرضه شده بود و خریداران می‌توانستند از بین این دو مدل، یکی را انتخاب کنند. همچنین تریم داخلی بسیار لوکس و سیستم تعلیق فوق‌العاده از دیگر مشخصات این خودرو به شمار می‌رفتند.

مرسدس پله البته به اندازه مرسدس‌های سری اس فاخر و لوکس نبود. در عین حال این اتومبیل برای زمان خود محصولی بسیار پیشرو و جذاب به شمار می‌رفت. این خودرو موتوری شش سیلندر و 2.5 لیتری خطی در اختیار داشت که قادر به تولید توان 128 اسب بخاری بود و حداکثر سرعت آن به 112 مایل بر ثانیه می‌رسید.

این خودروی فوق‌العاده همانند خود پله بسیاری تیز و چابک بوده و شتاب‌گیری بسیار سریعی داشت؛ به‌طوری که ظرف تنها 12.8 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ثانیه می‌رسید.

دیگر خودروهای آلمانی پله

مرسدس تنها خودروساز آلمانی نیست که به پله اتومبیل هدیه داده است. چرا که در کلکسیون خودروهای پله او می‌توان اتومبیل‌های جذاب دیگری از برندهایی نظیر بی ام و یا فولکس واگن نیز پیدا کرد. فولکس واگن به طور خاص یکی از نمادین‌ترین اتومبیل‌های خود، یعنی فولکس واگن بیتل را به پله هدیه داده و او هم ظاهرا به‌شدت طرفدار این خودرو بود.

در حالی که بسیاری ورزشکاران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند خودروهایی نظیر فراری یا لامبورگینی خود را به معرض نمایش بگذارند، پله اکثر مواقع سوار به خودروی Volkswagen Beetle خود رویت می‌شد. بیتل که اکنون رسما بازنشسته شده است، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود.

کلکسیون خودروهای پله

نخستین مدل بیتل در سال 1938 و در اثر همکاری عجیب هیتلر و فردیناند پورشه تولید شد. با این حال موفقیت اصلی این خودرو مربوط به دهه 60 میلادی و دوران درخشش پله بود. با این وجود فروش این خودرو در دهه 70 به تدریج افت کرد و VW پس از احیای مجدد آن در دهه 1990، در سال 2019 برای همیشه به خط تولید این خودرو پایان داد.

این البته پایان همکاری پله و فولکس واگن نبود؛ چرا که مدتی بعد، پله به عنوان سفیر برند فولکس واگن شناخته شد و به تبلیغ محصولات این کمپانی در کشور برزیل پرداخت.

همه خودروهای کلکسیون پله آلمانی نبودند

کلکسیون خودروهای پله

البته حضور پررنگ برندهای آلمانی در کلکسیون خودروهای پله به این معنا نبود که تمامی خودروهای او آلمانی بودند. این فوتبالیست افسانه‌ای همچنین یک خودروی Aero Willis 2600 هم در اختیار داشت؛ چرا که این خودرو برای مدتی در کشور برزیل تولید می‌شد.

البته به گزارش El Futbolero، پله با رسیدن به دهه نهم زندگی توانایی خود برای رانندگی را از دست داد. به همین دلیل، در سال‌های پایانی عمرش برای رفت و آمد از راننده شخصی استفاده می‌کرد و به‌نوعی از کلکسیون خودروی خود جدا شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این چه تیتری بود یعنی پله فقط دو تا خودرو داشت پس کو بقیه اش فقط خودروی آلمانی یعنی چی حداقل عکسهاشون را میزاشتین