کاهش پینگ

پینگ چیست و چگونه می‌توان پینگ را کاهش داد؟

برای لذت بردن از بازی های آنلاین نیاز به پینگ پایین داریم؛ اما پینگ چیست و چطور می‌توان آن را کاهش داد؟ راهکارهای کاهش Ping را در ادامه بخوانید.

گیمرها به خوبی با کلمه پینگ آشنا هستند و هر روز از آن استفاده کرده و اغلب اوقات در کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شما نیز حتی اگر از اهالی دنیای گیم و بازی نباشید، می‌بایست برای یک بار هم که شده با واژه Ping روبه‌رو شده باشید. یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای داشتن بازی جذاب و تجربه عالی، همین پینگ است که باید برای بستر آنلاین همواره به آن متوسل شویم.

پینگ چیست و آیا می توان آن را کاهش داد؟

پینگ به‌قدری مهم است که می‌تواند در بازی‌های رقابتی آنلاین تعیین کننده برنده و بازنده باشد. شاید پیش خود بگویید که پی‌سی قدرتمندی در اختیار دارید یا این‌که بهترین پردازنده‌ها و پرسرعت‌ترین طرح‌های اینترنتی را خریداری کرده‌اید؛ ولی باید بدانید که همه چیز بسته به سرعت پینگ شما خواهد بود و عامل برد یا باختتان را معلوم خواهد کرد.

پینگ چیست

همه ما در مقطعی فکر می‌کردیم که اینترنت خوب و پرسرعت یعنی آن اینترنتی که همه چیز را در سریع‌ترین زمان ممکن دانلود یا آپلود کند؛ ولی سخت در اشتباه بوده‌ایم، چرا که عوامل بسیاری وجود دارند. در این مطلب از گجت نیوز قصد داریم به معرفی و بررسی پینگ بپردازیم و راهکارهایی برای کاهش آن ارائه دهیم.

شاه کلیدی به نام پینگ

پینگ یا Ping کوتاه شده و اختصاری برای عبارت Packet Internet Groper است. در واقع به مدت زمانی که سیگنال پینگ از سیستم رایانه کاربر به سرور بازی انتقال داده می‌شود و سپس پینگ را دریافت می‌کند و به کاربر می‌رسد، پینگ گفته می‌شود. بنابراین سرعت رفت و برگشت داده‌ها و اطلاعات را همان Ping در نظر می‌گیرند.

مثالی می‌زنیم تا پینگ برایتان بهتر جا بیفتد؛ فرض کنید محل کارتان دور از منزل شما قرار دارد و مجبور هستید برای رسیدن به آنجا هر روز سوار خودروتان شوید و از کوچه و خیابان عبور کرده و به بزرگراه برسید تا بعد از آن وارد محل و منطقه کارتان شوید. بعد از این‌که فعالیت شما به اتمام می‌رسد باید مجدداً همین مسیر پر پیچ و خم را تا منزل شخصی‌تان طی کنید. پینگ دقیقا خود شما هستید که به محل کار می‌رود و برمی‌گردد.

پینگ چیست

در واقع ماشین یا خودتان پینگ هستید که مثل سیگنالی قوی به محل کار می‌روید، بدون آن‌که مانعی سر راه شما باشد. سیگنال پینگ عموما بر حسب میلی‌ثانیه اندازه‌گیری خواهد شد و بر همین اساس تخمینی از زمان جابه‌جایی بسته داده‌ها از رایانه تا سرور را به کاربران می‌دهد.

همچنین بخوانید:

وعده وزیر ارتباطات به گیمرها برای کاهش پینگ؛ ۱۵۰بازی پر مخاطب به داخل کشور منتقل شدند

مثلا فرض کنید در حال انجام یک بازی آنلاین هستید و در آنجا به حریف خود شلیک می‌کنید. اگر میزان پینگ شما 20 میلی‌ثانیه باشد، یعنی شلیک گلوله تنها 20 میلی ثانیه طول می‌کشد که دستورتان به سرور انتقال داده شود و سپس به خودتان بازگردد. به‌طور کلی زمان رفت و برگشت بین دو دستگاه (رایانه و سرور بازی) را پینگ می‌گویند.

سرعت اتصال در بازی های آنلاین و رقابتی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که فرض کنید سرعت شلیک شما 20 میلی‌ثانیه و حریفتان تنها 10 میلی‌ثانیه است. چه کسی زودتر شلیک می‌کند؟ برنده همواره کسی است که دستورش زودتر اجرا می‌شود.

پینگ چیست

پینگ مناسب بازی چقدر است؟

گفتیم که وقتی می‌گوییم پینگ، به تأخیر بین دو دستگاه برای اجرای دستور اشاره می‌کنیم. اگر کاربری هستید که محل اقامت شما تا سرورها دور است، روی میزان پینگ شما تأثیر خواهد گذاشت. به‌وضوح مشخص است که تمامی گیمرها دوست دارند پینگ کمتری داشته باشند تا دستورهای آنها در بازی زودتر به سرور انتقال داده شود.

بازی های آنلاین بسیاری وقتی در حال انجام آنها هستید مدت زمان پینگ شما و سایر کاربران را نشان می‌دهند. اگر میزان Ping بیشتر از 150 میلی‌ثانیه باشد دیگر نباید امیدی به رقابت سالم داشته باشید؛ چرا که قطعاً از دور رقابت‌ها به خاطر لگ یا تأخیر باز خواهید ماند.

پینگ بالا وقتی اهمیت دارد که زمان‌بندی مهم است و به همین دلیل است که همگی دنبال پینگ پایین هستیم. ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانید تمام سرنوشت بازی بسته به شلیک و تیراندازی در بازی‌های اول شخص است.

پینگ چیست

نحوه اندازه گیری پینگ

فهمیدیم که پینگ یعنی چه؛ ولی آیا می‌دانید این اصطلاح چگونه اندازه گیری می‌شود؟ پینگ را در میلی‌ثانیه اندازه می‌گیرند و هر چه پایین‌تر باشد باکیفیت‌تر است. ولی بد نیست بدانید که Ping ارتباط تنگاتنگی با سروری دارد که روی آن مشغول انجام بازی هستید.

در صورتی که از سرور شهرهای اطراف خود بهره ببرید، به احتمال زیاد میزان پینگی که خواهید داشت بین 20 یا 15 میلی‌ثانیه است؛ ولی متاسفانه اغلب بازی‌ها در داخل کشورمان سرور ندارند و همین بر مشکلات گیمرها می‌افزاید. هر چه از سرور دورتر شوید، میزان پینگ هم افزایش خواهد یافت و به ضرر کاربر تمام خواهد شد. پینگ وقتی از آستانه خود بالاتر برود ارتباط را قطع می‌کند و دیگر دستورات به‌درستی اجرا نخواهند شد.

همچنین بخوانید:

آخرین گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت ایران منتشر شد؛ همچنان رو به کاهش

پینگ کم و پینگ زیاد یعنی چه؟

اگر سری به استانداردهای جهانی پینگ بزنیم متوجه خواهیم شد که منظور از پینگ کم، زیر 20 میلی‌ثانیه است و پینگ زیاد هم بیشتر از 150 میلی‌ثانیه خواهد بود. اگر میزان پینگ شما بین 50 تا 100 باشد، خیلی خوب است. کاربرانی که میزان Ping آنها از 200 فراتر می‌رود احتمالا مشکلی در شبکه سرور آنها وجود دارد.

پینگ چیست

هم‌اکنون در کشور ما پینگ خوب چیزی بین 70 تا 100 میلی‌ثانیه است. پینگ کم یعنی این‌که در بازی‌هایی مثل شوتر اول شخص، بازی‌های استراتژی، بازی‌های مسابقه‌ای و چندنفره سرعت بالایی را تجربه کنیم و پاسخ سریعی از سرور بگیریم. در این صورت گیم‌پلی روان و تجربه بازی لذت‌بخش خواهد شد.

گاهی اوقات پینگ خوب و بد را با رنگ‌های مختلف به‌نمایش درمی‌آورند و برای مثال رنگ سبز برای پینگ نشان دهنده حالت مطلوب است. همچنین رنگ زرد اخطار یک پینگ بالا و نامناسب را می‌دهد و در نهایت در صورتی که پینگ شما به رنگ قرمز درآمد بدانید که در صورت یافتن بازی آنلاین، بهتر است از خیر آن بگذرید.

پینگ چیست

روشی برای کاهش پینگ

همه گیمرها دوست دارند راهی برای کاهش پینگ پیدا کنند؛ اما متاسفانه باید اعلام کنیم روشی برای کاهش پینگ و تأثیر گذاشتن بر آن وجود ندارد، چرا که در داخل کشور سرور نزدیکی وجود ندارد. به همین دلیل است که هر بازی آنلاینی پیدا کنید، پینگ شما در آن بالا خواهد بود.

تنها راه برای کاهش پینگ، نزدیک شدن به سرور آن بازی است. تنها توصیه‌ای که می‌توان کرد این است: از برنامه‌های تأثیرگذار روی پینگ خارج شوید و بازی کنید. برای مثال ممکن است وارد نرم افزار استیم یا اپیک گیمز شده باشید یا هر برنامه‌ای که اقدام به دانلود بازی در پس‌زمینه می‌کند.

پینگ چیست

علاوه بر این، اگر وارد گوگل کروم یا برنامه‌های ارسال کننده داده شبکه شده‌اید، خارج شوید و به‌طور کلی هر چه از پهنای باند استفاده می‌کند خاموش شود. احتمالا استفاده از اینترنت کابلی یا اترنت به جای اتصالات وای فای و بی‌سیم تأثیر بهتری روی پینگ داشته باشد. اینترنت کابلی دوام و اتصال پایدارتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اگر از ارائه دهنده سرویس اینترنت خاصی استفاده می‌کنید، حتماً با پشتیبانی تماس گرفته و از آنها بخواهید در صورت وجود پلن گیمینگ، آن را برایتان فعال کنند. با این کار سیستم هنگام بازی، تنظیمات خاصی را پیاده‌سازی می‌کند تا شرایطتان بهبود یابد. به هر حال امید است که بتوانید پینگ بازی خود را به هر طریقی که شده کاهش دهید و از تجربه بازی های آنلاین در داخل کشور لذت ببرید.