کیا سراتو 2023

کیا سراتو 2023 ؛ بررسی مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت سدان جدید بازار ایران

کیا سراتو 2023 به‌عنوان یک خودرو وارداتی به‌زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه، مشخصات فنی، سطح امکانات و قیمت این سدان کره ای را بررسی خواهیم کرد.

کیا در سال 2020 نسل چهارم سراتو را به بازارهای جهانی عرضه کرد و توانست آمار فروش بالایی را ثبت کند. در همین راستا کوشا خودرو قصد دارد تا این نسل جدید را در مدل 2023 به ایران بیاورد. البته نسل‌های قدیمی این سدان کره ای که در برخی بازارها با نام فورته و کی 3 نیز به فروش می‌رسد در دوره‌های واردات قبلی به بازار ایران راه پیدا کرد و مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت.

این خودروی کره ای در مدل 2023 از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی ارتقا پیدا کرده و در قالب یک سدان جذاب به‌زودی توسط کوشا خودرو به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه، مشخصات فنی، سطح امکانات و قیمت کیا سراتو 2023 را بررسی خواهیم کرد..

معرفی کیا سراتو 2023

مشخصات فنی

کیا سراتو 2023

کیا سراتو 2023 به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور 179 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته این سدان بر خلاف مدل‌های قبلی برای اولین بار با گیربکس CVT روانه بازار ایران خواهد شد؛ این گیربکس جدیدترین سری از گیربکس‌های CVT بوده که شرکت سازنده آن را با نام IVT به بازار عرضه می‌کند.

کیا سراتو 2023

گیربکس IVT از ویژگی‌هایی چون دوام فنی بالاتر، راندمات بهتر و مصرف سوخت کمتر بهره می‌برد. کیا سراتو 2023 کوشا خودرو می‌تواند ظرف مدت 10.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که برای استفاده خانواده‌ها شتاب مناسبی خواهد بود. همچنین این سدان به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 8 لیتری را به‌همراه خواهد داشت.

امکانات رفاهی و ایمنی

شرکت کوشا خودرو قصد دارد کیا سراتو 2023 را با امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالایی مانند ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی پیشگیری از تصادف و انواع رادارهای هشدار به بازار ایران عرضه کند.

کیا سراتو 2023

طبق اعلام شرکت واردکننده، کیا سراتو 2023 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش و پایداری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط جاده، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سامانه هشدار خواب‌آلودگی راننده، ترمزهای چهار چرخ دیسکی به‌همراه سیستم ترمز خودکار اضطراری هوشمند، کیسه‌های هوای جلو جانبی و پرده‌ای سراسری، دستیار جلوگیری از تصادف از عقب، رادار هشدار نقاط کور، روشن و خاموش کردن موتور از راه دور، نمایشگر لمسی 25 اینچی مالتی‌مدیا با مسیریاب، رادیو ماهواره‌ای، صندلی‌های اسپرت، نور بالای خودکار، دی‌لایت و رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی بهره می‌برد.

kia cerato 2023

ضمن این‌که کیا سراتو 2023 از لحاظ ایمنی نیز هم‌اکنون جزو ایمن‌ترین سدان‌های خانوادگی در جهان به‌شمار می‌رود و در موسسه‌های ایمنی نظیر یوروانکپ و سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا توانسته امتیازهای کاملی را از آن خود کند.

مزایا و معایب

kia cerato 2023

از مزایای سراتو 2023 کوشا خودرو می‌توان به ظاهر مدرن و جذاب، ایمنی بالا، امکانات متنوع و پیشرفته به‌همراه کابین جادار اشاره کرد. مواردی چون مصرف سوخت کمی بالا و توان فنی پایین‌تر از رقبای توربوشارژدار به‌عنوان معایب این خودرو محسوب می‌شوند.

قیمت کیا سراتو 2023

کیا سراتو 2023 در مدل پایه یا LX حدود 19 هزار و 500 دلار قیمت دارد و و قیمت کامل‌ترین مدل آن یعنی GT نیز به 25 هزار دلار می‌رسد. از این رو با توجه به این‌که سقف واردات 20 هزار یورو در نظر گرفته شده است، شرکت کوشاخودرو نسخه پایه این سدان کره‌ای را به بازار ایران خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*