ایلان ماسک سال 2022

ایلان ماسک در سال 2022، یک رکورد تاریخی را کسب کرده است: بدبخت‌ترین انسان جهان!

به دنبال افت سنگین سهام کمپانی تسلا، ایلان ماسک در سال 2022 به نخستین فردی تبدیل شد که 200 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست می‌دهد!

اوضاع از نظر اقتصادی اصلا بر وفق مراد ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد سابق جهان نیست؛ به‌طوری که اخیرا او یک رکورد منفی باورنکردنی را به ثبت رسانده است.

این کارآفرین ثروتمند که ظرف چندین ماه گذشته دائما درگیر دعواهای حقوقی مختلف بر سر تصاحب توییتر بوده، اکنون باید رقم 45 میلیارد دلار هزینه خرید این شبکه اجتماعی را پرداخت کند. از سوی دیگر، ماسک به‌تازگی به نخستین فرد دنیا تبدیل شده که 200 میلیارد دلار سرمایه خود را از دست می‌دهد.

ایلان ماسک سال 2022

سقوط سهام تسلا؛ مهم‌ترین دلیل بدبختی ایلان ماسک در سال 2022

ماسک پس از جف بزوس، مدیر آمازون به دومین فرد تاریخ تبدیل شد که به ثروتی بیش از دویست میلیارد دلار می‌رسید. با این حال او اخیرا به یک رکورد تلخ اما جاودانه‌تر دست پیدا کرده و به نخستین فردی تبدیل شده که 200 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست می‌دهد. مهم‌ترین عامل از دست رفتن سرمایه ماسک، افت ارزش تسلا در ماه‌های اخیر بوده است.

کاهش‌های شدید ارزش تسلا در بازار مثل سقوط یازده درصدی اخیر این کمپانی باعث شده ثروت ایلان ماسک به 137 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.‌ با در نظر گرفتن این که در ماه نوامبر سال 2021، ارزش ایلان ماسک برابر با 340 میلیارد دلار برآورد شده بود، این میزان کاهش بی‌سابقه تلقی می‌شود.

به این ترتیب، او که تا همین یک ماه گذشته ثروتمندترین فرد کره زمین به شمار می‌رفت، اکنون این عنوان را به برنارد آرنو، کارآفرین فرانسوی و بنیانگذار برندهای نظیر لویی ویتان واگذار کرد.

افت سهام تسلا در یک سال گذشته فرآیند ناراحت‌کننده‌ای داشته است. این کمپانی در سال 2021 توانست به باشگاه شرکت‌های یک تریلیون دلاری ملحق شده و در کنار کمپانی‌های مثل اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت جای گیرد. این اتفاق برای برندی که سهم بسیار کوچکی از بازار خودروهای جهان را در اختیار داشت، بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید. با این وجود، سهام تسلا در سال 2022 با افتی 69 درصدی روبرو شد. البته رییس این کمپانی در حال حاضر تمامی تمرکز خود را وقف توییتر کرده و چندان پیگیر وضعیت سهام تسلا نیست!

در سال‌های اخیر، کمپانی‌های خودروساز مطرح دنیا توانسته‌اند محصولات الکتریکی ارزشمندی را روانه بازار کنند و به رقابت با تسلا بپردازند. مثلا اخیرا رنو رقیبی قدرتمند را برای Tesla Semi رونمایی و معرفی کرده است. به طور مشابه، بسیاری کمپانی‌های دیگر هم محصولات الکتریکی ارزشمندی را در صف عرضه دارند.

ایلان ماسک سال 2022

تسلا هم البته به منظور باقی ماندن در رقابت با سایر شرکت‌ها اقداماتی را انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به تخفیف 7500 دلاری بر روی دو مدل پرفروش خود اشاره کرد. این کمپانی همچنین به‌تازگی تولید خودروهای خود در کارخانجات تولیدی شانگهای را نیز کاهش داده است.

در حال حاضر مشخص نیست که ایلان ماسک چه تصمیمی برای احیای وضعیت کمپانی تسلا دارد. از سوی دیگر، برخی شایعات اخیر نیز از احتمال استعفای او از مدیرعاملی این کمپانی اشاره دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*