اسپری هوشمند کیبورد مجازی

این اسپری هوشمند، پوست شما را به یک کیبورد مجازی تبدیل می‌کند + ویدیو

محققان دانشگاه استانفورد یک اسپری هوشمند را طراحی کرده‌اند که پوست شما را هوشمند کرده و می‌تواند آن را به یک کیبورد مجازی تبدیل کند.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از کیبورد روی صفحه گوشی خود فراری هستند و به‌دنبال یک کیبورد QWERTY مجازی هستند که می‌تواند مثل یک هولوگرام روی میز جلوی آن‌ها نمایش داده شود. از این کیبوردهای مجازی می‌توان مثل یک کیبورد فیزیکی روی میز کامپیوتر استفاده کرد. این باعث ارائه یک ورودی متنی سریع‌تر و تایپ دقیق‌تر نسبت به هنگام استفاده از نمایشگر گوشی می‌شود.

اسپری هوشمند کیبورد مجازی

یا فرض کنید که می‌خواهید بدون لمس نمایشگر گوشی یا یک کنترلر، با موبایل خود بازی کنید. با استفاده از چنین قابلیتی، دست‌های شما مثل یک رهبر ارکستر روی هوا می‌رقصد و می‌توانید بازی‌تان را با یک کیبورد مجازی انجام دهید. با همین قابلیت می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف هم استفاده کنید.

روی پوست هوشمند اسپری کنید و یک کیبورد مجازی تحویل بگیرید

محققان دانشگاه استانفورد در حال کار روی توسعه پوست هوشمندی هستند که از هوش مصنوعی برای تشخیص حرکات فرد استفاده می‌کند. این پوست هوشمند را می‌توان مثل یک کرم اصلاح روی دست اسپری کرد. محققان نام این اسپری را “Nanomesh” گذاشته‌اند و ساختار شبیه به مش آن حرکت می‌کند و پوست دست شما می‌نشیند. این مواد از سنسورهای الکتریکی کوچکی استفاده می‌کنند که حرکات شما را الگوبرداری کرده و آن‌ها را برای شبیه‌سازی به یک واحد پردازش عصبی (NPU) ارسال می‌کنند. سپس سیستم با استفاده از ماشین یادگیری، نحوه تعامل کاربر را از طریق این پوست هوشمند یاد می‌گیرد.

این شبکه مش حساس در داخل پلی‌اورتان تعبیه شده و از میلیون‌ها نانوسیم با روکش طلا و نقره تشکیل شده است. و تا زمانی که دست خود را با آب و صابون نشویید،‌ روی دست شما باقی خواهد ماند. همچنین وجود چین‌و‌چروک روی پوست، هیچ تأثیری در کارایی این ماده نخواهد داشت. یک فرستنده بلوتوثی بسیار سبک هم به سیستم مش وصل شده که تغییرات سیگنال را انتقال می‌دهد.

اسپری هوشمند کیبورد مجازی

ژنان بائو، استاد مهندسی شیمی دانشگاه استانفورد و محقق ارشد این پروژه می‌گوید:

همانطور که انگشت‌ها خم می‌شوند، نانو وایرهای داخل مش به هم فشرده شده و از هم جدا می شوند و باعث تغییر رسانایی الکتریکی مش می‌شوند. این تغییرات را می‌توان تحلیل و اندازه‌گیری کرد تا به ما بگوید دقیقاً چگونه یک دست، انگشت یا مفصل حرکت می‌کند.

این تکنولوژی می‌تواند آینده استفاده از گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را تغییر دهد. پزشکان و جراحان هم می‌توانند با اسپری کردن این ماده روی دست‌های خود و کنترل یک ربات جراح، انواع عمل‌های جراحی را از راه دور و با دقت تمام انجام دهند. علاوه بر این، از اسپری هوشمند محققان استانفورد می‌توان برای لمس اشیاء و مواد مختلف بدون حضور انسان استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*