گجت جدید بایونیک

گجت جدید شرکت بایونیک، کارگران را به انسان‌های رباتی تبدیل می‌کند

کمپانی آلمانی بایونیک (German Bionic) در نمایشگاه CES 2023 از دو گجت جدید رباتیک با هدف ارتقای عملکرد کارگران و پایش دائمی سلامت و ایمنی آن‌ها رونمایی خواهد کرد.

کمپانی آلمانی German Bionic که پیش از این، ساخت اگزواسکلتون (اسکلت خارجی) شناخته‌شده Cray X را بر عهده داشت، به‌زودی و در رویداد CES 2023 در لاس وگاس از دو گجت جدید خود رونمایی خواهد کرد.

نخستین محصول این کمپانی، گجت Apogee خواهد بود که جدیدترین و سبک‌ترین گجت پوشیدنی این کمپانی برای مصارف تجاری و صنعتی خواهد بود. از سوی دیگر، جلیقه هوشمند SafetyVest هم دیگر محصول این کمپانی است که ضمن پایش دقیق ارگونومی کاربران و نمایش اطلاعات مربوط به آن، ایمنی کارگران در محیط کار را نیز تا حدی ارتقا می‌دهد.

گجت های جدید شرکت بایونیک برای کارگران صنعتی و ساختمانی

اسکلت خارجی Apogee با الهام از محصول قبلی این کمپانی آلمانی، یعنی Cray X ساخته شده و سبک‌ترین گجت تولید شده توسط این کمپانی است. این گجت علیرغم وزن پایینی که دارد، قادر است در برداشتن اجسام مختلف از روی سطوح، تا 30 کیلوگرم (66 پوند) از وزن وارد شده به کمر کاربر را کاهش دهد. این گجت همچنین با ارائه راهنمایی‌های مختلف برای کاربر، سیستم راه رفتن او را نیز اصلاح می‌کند.

گجت جدید بایونیک

اسکلت خارجی Apogee

دیگر گجت شرکت بایونیک نیز جلیقه SafetyVest است که حرکات بدن و نحوه ایستادن کاربر را به‌طور دائم پایش کرده و با پیشنهاد دادن حرکات اصلاحی به کاربران، به رفع خستگی و جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی مزمن در آن‌ها کمک خواهد کرد.

گجت جدید بایونیک

جلیقه هوشمند SafetyVest

هر دو گجت Apogee و SafetyVest بر پایه معماری IO کمپانی بایونیک عمل کرده و از این طریق اقدام به جمع‌آوری، پایش، تحلیل و ارائه نتایج بررسی‌های فیزیکی به آن‌ها می‌کند. نمایش اطلاعات عموما توسط نمایشگر دستگاه یا اعلان‌های صوتی که در شرایط مختلف پخش می‌شوند، به اطلاع کاربر می‌رسد.

نورما استلر، یکی از مدیران کمپانی بایونیک در خصوص این گجت‌های جدید گفت:

به کمک این گجت‌ها ما سعی داریم با ارائه ابزارهایی جدید به کارگران، ضمن ارتقای ایمنی و سلامت کاری آن‌ها، در انجام برخی امور سنگین به آن‌ها کمک کنیم. هر دو گجت جدید Apogee و SafetyVest در کنار گجت Cray X همگی با هدف ارتقای سطح عملکردی و سلامتی کاربران برای تمامی پروژه‌هایی که با امور سخت فیزیکی سر و کار دارند مناسب خواهند بود. همچنین به کمک پلتفرم داده German Bionic IO ما قادریم یک ابزار تحلیلی قدرتمند برای بررسی ارگونومی و عملکرد در محیط‌های کاری را ارائه دهیم.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی پیرامون این گجت های جدید شرکت بایونیک در اختیارمان نیست. با این حال مطمئنا در رویداد CES 2023 اخبار بیشتری از این دستگاه منتشر خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*