قلم هوشمند اپل

قلم هوشمند اپل رنگ‌ها را از اشیاء دنیای واقعی استخراج می‌کند

انتشار اسناد یک حق اختراع نشان می‌دهد که اپل به‌دنبال استخراج رنگ از اشیاء دنیای واقعی توسط قلم هوشمند Apple Pencil و آوردن آن به آیپد است.

اپل حق اختراعی را به‌نام خودش ثبت کرده که نشان می‌دهد نسل بعدی قلم هوشمند Apple Pencil می‌تواند نمونه رنگ‌ها را از دنیای واقعی دریافت کند و سپس آن را برای استفاده طراحان به آیپد ببرد.

این حق اختراع که توسط وب‌سایت Patently Apple کشف شده، یک قلم هوشمند را نشان می دهد که در نوک آن سنسورهای تشخیص رنگ گنجانده شده تا وقتی روی سطوح اجسام دنیای واقعی قرار می‌گیرد، رنگ آن را تشخیص داده و آن را استخراج کند. تصاویری که در این حق اختراع وجود دارد نشان می‌دهد که این قلم احتمالاً به یک سنسور نور محیطی داخلی، ساطع‌کننده نور و یک آشکارساز نور مجهز شده و از طریق آن‌ها می‌تواند رنگ و بافت یک سطح را تشخیص دهد.

البته مثل هر حق اختراع دیگری، هیچ تضمینی برای عرضه چنین محصولی وجود ندارد. اپل یک پتنت مشابه را در ژوئن سال ۲۰۲۰ نیز ثبت کرده بود که سه سال از آن زمان می‌گذرد و هنوز شاهد به‌کار رفتن چنین تکنولوژی در اپل پنسل نیستیم. دومین نسل این قلم در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و هنوز هیچ اطلاعی از زمان عرضه سومین نسل آن در دست نیست.

اپل همچنین طی این سال‌ها با بهبود سخت افزار آیپد و قابلیت‌های جدید سیستم عامل iPadOS، باعث پیشرفت‌هایی در عملکرد قلم خود شده است. به‌طور مثال آیپد پرو M2 به قابلیتی به‌نام Apple Pencil Hover مجهز شده که به کاربران اجازه می‌دهد با نگه داشتن قلم روی آیپد و بدون لمس صفحه نمایش، نشانگر قرمزرنگی را روی صفحه‌نمایش آیپد ایجاد کنند.

قلم هوشمند اپل

اگر قابلیت استخراج رنگ واقعاً به قلم دیجیتالی اپل اضافه شود، شاهد پیشرفت بزرگی در صنعت نقاشی دیجیتال و هنرهای دیجیتالی خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*