بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲ که ارزش بازی کردن را دارند

به‌بهانه ورود به سال ۲۰۲۳، نگاهی به مهم‌ترین بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲ خواهیم انداخت که علیرغم فروش ضعیف، ارزش بازی کردن را دارند.

این روزها خیلی دشوار است هر بازی بزرگی که عرضه می‌شود، موفقیت کسب کند. با توجه به انبوه بازی‌هایی که برای انتخاب وجود دارد، گیمرها چاره‌ای جز انتخاب بهترین آن‌ها ندارند. همین باعث شده فهرست طویلی از بازی های فراموش شده شکل بگیرد.

این‌ها بازی‌هایی هستند که در میان دریایی از عناوین بزرگ گم شده‌اند. شاید بزرگ‌ترین گناه آن‌ها بودجه محدودی است که برای بازاریابی خرج کرده‌اند. همه بازی‌هایی که در این فهرست جای گرفته‌اند، عناوین بزرگ و قابل احترامی خواهند بود. ولی به‌اندازه کافی بحث‌برانگیز نبوده‌اند که بتوانند نقل دهان گیمرها شوند.

حالا که سال ۲۰۲۳ آغاز شده، بهترین زمان برای تست کردن این بازی‌های جذاب است تا شاید دوباره شانس مجددی برای دیده شدن آن‌ها توسط گیمرها باشد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

فهرستی از بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

بازی Fire Emblem Warriors: Three Hopes

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

شاید یکی از مهم‌ترین بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲ که نتوانست سروصدای خاصی را به‌پا کند، بازی Fire Emblem Warriors: Three Hopes باشد. گیم پلی این بازی خیلی شبیه به بازی محبوب Dynasty Warriors است و با جذابیت‌هایش در پشت اسپین‌آف‌هایی مثل Hyrule Warriors: Age of Calamity و Persona 5 Strikers قرار می‌گیرد.

Three Hopes عنوانی نیست که بتوان به‌راحتی آن را فراموش کرد. به‌خصوص اگر یکی از طرفداران بازی Fire Emblem: Three Houses باشید. این دنباله همان بازی اکشن RPG است که گیم‌پلی لذت‌بخش و غرورآمیزی دارد. Three Hopes یک بازی نقش آفرینی بسیار غنی با ویژگی‌های سفارشی‌سازی عمیق، مکالمات و مجموعه کاملی از فعالیت‌های اجتماعی است.

بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

درک‌پذیر است که یک بازی Borderland نتواند در سال ۲۰۲۲ محبوبیت زیادی را کسب کند. در حالی که دو نسخه اول بازی Borderland ژانر لوتگر-تیراندازی داشتند، سومین نسخه این بازی با تم کمدی و پرماجرا عرضه شد. بازی Tiny Tina’s Wonderlands از منظر بیرونی کمی شبیه آن است و یک بازی تیراندازی سرگرم‌کننده محسوب می‌شود. این عنوان اکشن مثل نفس تازه‌ای برای این مجموعه بازی‌ها است و به‌طرز هوشمندانه‌ای از فرمول بازی‌های اول شخص شوتر استفاده می‌کند.

بازی Ghostwire Tokyo

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

تاربخ انتشار بد، بدترین چیز برای شکست یک بازی بزرگ است. این بازی نه تنها یک ماه بعد از عرضه عنوان شگفت‌انگیز Elden Ring، بلکه همزمان با بازی Kirby and the Forgotten Land، عنوانی که گیمرها را برای ساعاتی از بازی‌های جهان باز حماسی دور می‌کند عرضه شد. نقد‌های مثبت در مورد بازی Kirky باعث شد Ghostwire Tokyo به‌سرعت توسط این بازی بلعیده شود.

این درحالیست که Ghostwire Tokyo یکی از مبتکرانه‌ترین بازی‌هایی است که سال ۲۰۲۲ عرضه شد. این بازی چرخش خلاقانه‌ای را در سیستم‌های اول شخص شوتر ایجاد می‌کند. احتمال اینکه این عنوان با اضافه شدن به سرویس Game Pass ایکس باکس دوباره احیا شود، زیاد است.

بازی Sniper Elite 5

بازی Sniper Elite

آیا بازی اسنایپر الایت ۵ به‌خاطر گیم پلی بیش از حد خشونت آمیز و نفرت پراکنی در مورد نازی‌ها نتوانست آنطور که باید محبوب شود؟ اما مخاطبان هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتند.

عناصر گرافیکی بازی اسنایپر الایت ۵ از ترندهای سال ۲۰۲۲ پیروی می‌کنند که باعث جذابیت بصری آن شده است. Sniper Elite 5 هم مثل نسخه‌های قبلی مجموعه بازی‌های اسنایپر الایت، بازیکنان را در نقشه‌های پیچیده‌ای رها می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد از هر راهی که می‌توانند اهداف خود را شکار کنند.

این بازی در جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. یکی از ماموریت‌های جذاب این بازی، نفوذ گیمرها به یک مرکز بزرگ آموزش نظامی است. محیط بازی پر از فضاهای پنهانی است که برای مخفی کردن اجساد سربازان نازی عالی است.

بازی Nintendo Switch Sports

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

Nintendo Switch Sports یک بازی کنسولی بود که می‌توانست پدیده‌ای در سبک Wii Sports را به‌وجود بیاورد. با این حال ۴۰ دلار برای خرید پکیجی از مینی گیم های کنترلی-حرکتی زیاد بود و این کار را برای فروش سخت‌تر کرد. این یکی از عناوینی است که به‌تمام صاحبان کنسول بازی نینتندو سوییچ توصیه می‌کنیم حتماً آن را تجربه کنند. این می‌تواند بهترین بازی چند نفره لوکال در سالی باشد که کمتر چنین عنوانی عرضه شد.

Switch Sports یکی از بازی‌های محبوب سال ۲۰۲۲ بود که بسیاری از کاربران چند ساعت از روز را صرف کار با آن می‌کردند. به‌طور مثال بسیاری از گیمرها، بعد از یک روز کاری ترجیح می‌دادند که بازی بولینگ این عنوان را اجرا کرده و از موسیقی‌های آن لذت ببرند. یک حالت آنلاین محبوب هم به این عنوان اضافه شده که جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

نسخه واقعیت مجازی بازی Among Us

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

گیمرها نسبت به استفاده از فناوری واقعیت مجازی مشتاق‌اند. عرضه نسخه واقعیت مجازی بازی Among Us هم به‌خوبی این را نشان می‌دهد. احتمالا تصور می‌کنید که نسخه واقعیت مجازی یک بازی جذاب لزوماً باید تأثیرگذار باشد. اما این در مورد بازی Among Us صدق می‌کند.

اجرای این بازی در دنیای واقعیت مجازی واقعاً اعصاب خرد کن است؛ چرا که هر چند ثانیه یک بار باید پشت سرتان را نگاه کنید تا مطمئن شوید کسی از پشت برای کشتن شما سراغ‌تان نمی‌آید. ولی هر چه که هست، می‌تواند سرگرمی خوبی برای تجربه آخر هفته لذت‌بخش در کنار دوستانتان باشد.

بازی Shovel Knight Dig

بازی های فراموش شده سال ۲۰۲۲

فرانچایز The Shovel Knight، پادشاه مطلق بازی های فراموش شده است. این سری بازی‌های رترو در سال ۲۰۲۱ با عنوان Shovel Knight: Puzzzle Dungeon مجدداً وارد دنیای گیمینگ شدند و درست یک سال بعد هم عنوان Shovel Knight Dig منتشر شد. Downwell، استودیو بازی‌سازی در پس نام این عنوان به روش‌های هوشمندانه‌ای ویژگی‌های عنوان محبوب Shovel Knight IP را در این بازی پیاده‌سازی کرده است.

شوالیه دیگ را باید یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های مستقل دو بعدی پلتفرمر محسوب کرد که آمده است تا خاطرات این فرانچایز را زنده کند. پس نباید به‌همین راحتی آن را نادیده گرفت.

آیا هر یک از بازی‌هایی که در بالا معرفی شده را امتحان کرده‌اید؟ آیا واقعاً ارزش بازی کردن را دارند؟ همچنین اگر شما هم تصور می‌کنید بازی دیگری وجود دارد که در این لیست نامی از آن آورده نشده، حتماً از طریق بخش نظرات آن را با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به‌اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*