لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G‌ دل

لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G‌ دل با طراحی کلاسیک معرفی شدند

لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G‌ دل در دو مدل Dell G15 و Dell G16 با ظاهری شبیه به گجت‌های علمی تخیلی دهه ۸۰ میلادی معرفی شدند.

ما معمولاً عادت داریم لپ تاپ‌های گیمینگ کمپانی دل را تحت برند Alienware ببینیم. همینطور که دیدیم این کمپانی باریکترین لپ تاپ گیمینگ جهان را هم با خودش به CES 2023 آورده بود. اما دل طی سالیان اخیر نشان داده که خودش هم می‌خواهد در این فضا فعالیت مستقیمی داشته باشد. کمپانی دل از نسل جدید لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G خودش را در دو نسخه G15 و G16 به لاس وگاس آورده که به گیمرها اجازه می‌دهد با هزینه‌ای کمتر، بتوانند صاحب کامپیوترهای قدرتمندی شوند.

لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G‌ دل

برخلاف لپ تاپ‌های الین ویر، این دو لپ تاپ ظاهری شبیه به گجت‌های علمی تخیلی دهه ۸۰ میلادی دارند. روی آن‌ها خطوط خشن و دو رنگ نئون/پاستیلی دیده می‌شود. در واقع قاب زیری با قاب پشت نمایشگر این لپ تاپ‌ها از رنگ متفاوتی استفاده می‌کنند.

لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G‌ دل

یکی دیگر از نکات جالب توجهی که روی آن‌ها می‌توان دید، نحوه چینش پورت‌ها است. کانکتورهایی مثل پاور و HDMI 2.1 در پشت این دستگاه تعبیه شده‌اند. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت اترنت و دو پورت USB 3.2 Type-A که به شما اجازه اتصال هدست، ماوس و کیبورد را می‌دهند را هم می‌توانید در حاشیه قاب زیری ببینید.

لپ تاپ Dell G15

لپ تاپ G15 دل با قیمت پایه ۸۴۹ دلاری، به پردازنده نسل سیزدهمی Intel Core i5-13450HX، رم ۸ گیگابایتی DDR5 و یک نمایشگر غیرلمسی ۱۲۰ هرتزی فول اچ‌دی مجهز شده است. برای کارت گرافیک هم شما می‌توانید یکی از کارت‌های سری RTX 40 انویدیا را انتخاب کنید. البته امکان سفارش این دیوایس با نمایشگر سریع‌تر ۱۶۵ هرتزی و حافظه داخلی تا ۲ ترابایت NVMe هم وجود دارد.

لپ تاپ Dell G16

در طرف دیگر مدل ۱۶ اینچی لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G دل به‌نام G16 قرار گرفته که با پردازنده Core i5-13450HX، نمایشگر بهتر ۱۶۵ هرتزی ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی، ۸ گیگ رم DDR5‌ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، با قیمت پایه ۱،۴۹۹ دلاری عرضه می‌شود. و درست مثل برادر کوچک‌ترش، شما می‌توانید بخش‌هایی از آن مثل کارت گرافیک، رم (تا ۳۲ گیگابایت) یا نمایشگر (پنل سریع‌تر ۲۴۰ هرتزی) را هم ارتقا دهید.

لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سری G‌ دل

هر دو این لپ تاپ‌ها از یک باتری ۵۶ وات ساعتی انرژی می‌گیرند؛ گرچه می‌توانید آن‌ها را با یک باتری بزرگ‌تر ۸۶ وات ساعتی هم سفارش دهید. اما نکته منفی که در مورد این دو وجود دارد، وزن بالای آن‌ها (۲.۶ و ۲.۷ کیلوگرمی) است. همچنین وب‌کم 720p روی این دو هم کمی ناامیدکننده است. چرا که در حال حاضر لپ تاپ‌های گیمینگ مدرن حداقل به یک وب‌کم 1080p مجهز هستند.

متأسفانه دل نمونه اولیه لپ تاپ‌های سری G خودش را به نمایشگاه CES 2023 آورده است؛ بنابراین ما نمی‌توانیم ببینیم که بازی‌ها چقدر روان روی آن‌ها اجرا می‌شوند یا عملکرد کیبورد RGB آن‌ها چگونه است. اما دل همیشه به ارائه توازنی از زیبایی و عملکرد مشهور بوده است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*