کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا با قیمت استثنایی معرفی شد

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا با قیمت بسیار استثنایی زیر ۸۰۰ دلاری و عملکرد ۳ برابر سریع‌تر نسبت به RTX 3090 Ti رونمایی شد.

انویدیا رسماً از کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti رونمایی کرد. این نخستین عضو سری RTX 40 است که با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. این کارت گرافیک دقیقاً همان چیزی است که انتظار داشتیم. عضوی که در کنار نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت GeForce RTX 4080 قرار می‌گیرد و علیرغم نام‌گذاری مشابه، عملکرد بسیار متفاوتی را ارائه می‌کند. شرکت انویدیا این کارت گرافیک را اینگونه توصیف می‌کند:

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti با سرعت ۳ برابری نسبت به RTX 3090 Ti و نصف مصرف انرژی آن به لطف معماری نوآورانه NVIDIA Ada Lovelace و NVIDIA DLSS 3 رونمایی شد. RTX 4070 Ti گزینه عالی برای گیمرهای کامپیوترهای شخصی است که به‌دنبال دریافت بالاترین توان از مانیتورهای 1440p هستند و همینطور مونتاژکاران ویدیویی که با انکودرهای دوگانه AV1 رندرگیری می‌کنند.

این کارت گرافیک برای کاربرانی که از کارت‌های GTX 1080 Ti و RTX 2080 استفاده می‌کنند، پیشرفت شگرفی محسوب می‌شود. RTX 4070 Ti با بهره‌گیری از فناوری DLSS 3، عملکردی حدود ۱۲ برابر سریع‌تر و توانمندتر نسبت به کارت گرافیک افسانه‌ای GeForce GTX 1080 Ti را ارائه می‌کند. این کارت‌ها از فردا با قیمت پایه ۷۹۹ دلاری عرضه می‌شوند.

مشخصات مدل ۱۲ گیگ کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا

کارت گرافیک جدید شرکت انویدیا از معماری جدید Ada Lovelace و پیکربندی پردازشگر گرافیکی ۷،۶۸۰ هسته در حالت فول فت بهره می‌برد. ۴۸ مگابایت حافظه کش L2 آن است و به اینترفیس باس ۱۹۲ بیتی مجهز است. به همین خاطر هم هست که حداکثر تا ۱۲ گیگابایت ظرفیت GDDR6X را می‌توانید روی آن دریافت کنید. این حافظه با سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه‌ای روی پهنای باند حافظه ۵۰۴ گیگابایت بر ثانیه‌ای اجرا می‌شود. سرعت کلاک آن ۲۶۱۰ مگاهرتز در حالت بوست است؛ گرچه اوج فرکانس آن بیشتر هم خواهد بود.

توان مصرفی واقعی این نسخه ۲۸۵ وات است که ۳۵ وات نسبت به مدل ۱۰ گیگ RTX 3080 مصرف کمتری دارد و ۵ وات هم از RTX 3070 Ti کم مصرف‌تر است. انتظار می‌رود این کارت گرافیک عملکرد فنی بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه کند، اما با نسخه ۱۶ گیگابایتی RTX 4080 اختلاف عملکرد بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهد داشت که می‌تواند چشمگیر باشد.

قیمت کارت RTX 4070 Ti استثنایی است

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارت گرافیک، قیمت فوق‌العاده استثنایی آن است. در واقع باید آن را ارزان قیمت‌ترین کارت نسل جدیدی دانست که از سوی دو کمپانی Nvidia و AMD عرضه می‌شوند. این مدل با قیمت ۷۹۹ دلاری حدود ۱۰۰ دلار ارزان قیمت‌تر از RX 7900 XT ای ام دی، حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از 7900 XTX ای ام دی، ۴۰۰ دلار ارزان‌تر از RTX 4080 و تقریباً نصف قیمت RTX 4090 شرکت انویدیا است!

اینکه آیا کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا ارزش خرید بیشتری نسبت به کارت‌های هم رده رقیب دارد یا خیر، موضوعی است که بررسی‌های بیشتری آن را نشان خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*