پیکاپ JMC Baodian

پیکاپ JMC Baodian معرفی شد؛ وانت دوکابین چانگان با سایپا به ایران می‌آید؟

پیکاپ جی ام سی بائودیان یا بادیان – JMC Baodian جدیدترین وانت دوکابین چینی از شرکت چانگان است که به احتمال زیاد، راهی ایران هم خواهد شد. در ادامه با زیر و بم این محصول چینی آشنا می‌شویم.

اول از همه باید هشدار دهیم که این ماشین را با جک KMC T8 اشتباه نگیرید! سگمنت پیکاپ‌های دوکابین در بازار خودرو ایران طی چند سال گذشته و در غیاب جان سخت‌هایی مثل تویوتا هایلوکس، به جولانگاه محصولات چینی مانند KMC T8 یا کلوت مکث موتور (همان دایون V5)، آمیکو آسنا دنده‌ای یا اتوماتیک و فوتون و کاپرا تبدیل شده است. اکنون احتمالا قرار است یک عضو جدید چینی دیگر هم به این مهمانی اضافه شود. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، امکانات، آپشن‌ها و تجهیزات و احتمال ورود پیکاپ JMC Baodian به ایران، نگاهی خواهیم انداخت.

فهرست مطالب

معرفی پیکاپ JMC Baodian

شرکت جی ام سی (مخفف Jiangling Motors Corporation.) در سال 1993 و با هدف ساخت پیکاپ‌های کاری و اقتصادی متولد شد. اکنون این برند تحت مدیریت شرکت‌های بزرگی مثل فورد، ایسوزو و چانگان فعالیت می‌کند و حتی ون برقی و مدرن آن‌ها با نام EV48، حسابی سر و صدا به پا کرده بود. پیکاپ ایسوزو فستر (ISUZU Faster) هم از محصولات این برند به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری و ابعاد پیکاپ جی ام سی بادیان

پیکاپ JMC Baodian

پیکاپ دو کابین JMC Baodian برمبنای JMC Yuhu 3 که در طراحی شده و به نوعی یکی از فیس لیفت‌های آن به شمار می‌آید. پس شاید در بازارهای جهانی با نام یوهو 3 مدل 2023 هم شناخته شود! بد نیست اشاره کنیم که پیکاپ جی ام سی یوهو 3، در کشور ایران با نام تایگر 3 شناخته می‌شود. تایگر 3 در سال 98 مهمان نمایشگاه بین المللی خودرو تهران شد و قرار بود که توسط کرمان موتور، راهی بازار شود که این اتفاق هرگز رخ نداد. حالا پیکاپ JMC بادیان اینجاست تا کار را یکسره کند!

پیکاپ JMC Baodian

وانت دو کابین جی ام سی تایگر 3

طبق تصاویر تبلیغاتی که از پیکاپ JMC Baodian منتشر شده است، ما با یک وانت تقریبا جذاب طرف هستیم که در نمای جلو پنجره خود، میزبان هدلایت‌های دوگانه و سپر بزرگ و یک هواکش با طرح پرانتزی است. البته تصاویر واقعی، کمی دلسرد کننده هستند و با مدل‌های تبلیغاتی، زمین تا آسمان فرق دارند. در نمای کناری شاهد گلگیرهای برجسته، آینه‌های بغل تقریبا بزرگ و میله‌های آهنی در قسمت بار هستیم و قلاب‌های چادر هم کاملا به چشم می‌آیند. همچنین خطوط شکسته در نمای کناری و رینگ‌های آلومینیومی 5 پره با ابعاد 17 اینچ هم دیده می‌شوند.

پیکاپ JMC Baodian

نمای عقبی هم آن چنان حرف خاصی برای گفتن ندارد اما به نظر می‌رسد که این قسمت، میزبان درب مخفی باشد (پنل و فضای داخلی که در داخل دربِ قسمت بار تعبیه شده است). البته سپر عقبی احتمالا به دو مه شکن مجهز شده بوده است که طراحان در نسخه نهایی، آن‌ها را حذف کرده‌اند. از درگاه برق 12 ولت DC در قسمت بار هم هیچ خبری نیست!

وانت دو کابین جی ام سی بادیان

پیکاپ JMC بائودیان در دو تریم متفاوت راهی بازار خواهد شد که اندازه آن‌ها، با یکدیگر متفاوت است. فاصله محوری در نسخه بزرگ‌تر، به 3350 میلی متر می‌رسد و ابعاد آن برابر با 5656 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1782 میلی متر ارتفاع است و باید گفت که اگر این نسخه از پیکاپ جی ام سی بادیان به ایران بیاید، حتی رکورد آمیکو آسنا را هم می‌زند و به بزرگ‌ترین پیکاپ چینی بازار تبدیل خواهد شد. اما فاصله محوری در مدل کوچک‌تر، به 3085 میلی متر محدود می‌شود و ابعاد آن به 5301 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1782 میلی متر ارتفاع کاهش پیدا می‌کند. البته ظرفیت بار پیکاپ JMC Baodian در هر دو نسخه یکی است و 1.2 تن باقی مانده.

کابین و مشخصات فنی پیکاپ JMC بادیان

وانت دو کابین جی ام سی بائودیان

همان قدر که طراحان به بدنه‌ی پیکاپ JMC Baodian توجه داشته‌اند، به کابین آن هم اهمیت ورزیده‌اند و اتاق پیکاپ JMC Baodian تقریبا فاقد جزئیات است! مواردی مانند طرح فیبر کربن داشبورد، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و سیستم تهویه هوای دستی، تمام آن چیزی است که در این قسمت به چشم می‌آید.

همچنین باید گفت که کابین خودروهای پیکاپ، باید میزبان فضاهای مختلف و زیاد برای قرار دادن اجسامی مثل دفتر و …. باشد که چنین چیزی در پیکاپ جی ام سی Baodian دیده نمی‌شود. البته پیکاپ JMC Baodian در مدل 2023، میزبان یک نمایشگر دیجیتال ایستاده با ابعاد 12.4 اینچ است که این نمایشگر در مدل 2022، با یک LCD کاراکتری تعویض می‌شود.

وانت دو کابین جی ام سی بادیان

اکنون به مشخصات فنی پیکاپ JMC Baodian می‌رسیم که دو پیشرانه جذاب را پیش روی ما می‌آورند. پیکاپ جی ام سی بادیان در تریم بنزینی خود، میزبان یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ با حجم 1.8 لیتر است که 177 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس دستی 5 سرعته، به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

پیکاپ JMC Baodian در نسخه دیزلی، یک پیشرانه 4 سیلندر توربو دیزل 2.5 لیتری را حمل می‌کند که در بهترین روز خود، 140 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور را باز هم به واسطه یک گیربکس دستی 5 سرعته، راهی تمامی چرخ‌ها می‌کند. پس خبر خوب این است که هر دو نسخه از سیستم 4WD بهره می‌برند اما می‌توانید نسخه‌های RWD را هم سفارش دهید. در انتهای این بخش به امکانات پیکاپ JMC Baodian می‌رسیم که شامل موارد زیر است:

  • سیستم کنترل پایداری
  • ترمز کمکی و سیستم توزیع نیروی ترمز در کنار ترمز ABS
  • 6 اسپیکر به همراه مولتی مدیا دیجیتال 12.4 اینچی (در مدل 2023)
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب (در مدل 2023)
  • 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
  • آینه تاشو برقی با قابلیت تنظیم برقی

قیمت پیکاپ JMC بائودیان و احتمال واردات به ایران

طبق گزارش‌های بدست آمده از چانگان، قیمت پیکاپ JMC Baodian قرار است در بازه 80 تا 90 هزار یوآن یعنی تقریبا 12 تا 13 هزار دلار باشد. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان حدس زد که قیمت پیکاپ JMC Baodian در ایران، تقریبا بین 950 میلیون تا 1.1 میلیارد تومان خواهد بود. همچنین می‌دانیم که خودروهای جدید چانگان مانند CS35 پلاس، در راه ایران هستند اما غیبت یک پیکاپ در سبد محصولات این کشور در بازار ایران، کاملا حس می‌شود. بنابراین به احتمال خیلی زیاد، پیکاپ جی ام سی بائودیان با برند چانگان و تحت عاملیت سایپا، به کشور ایران وارد خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*