دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک

رونمایی از دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک با فوکوس خودکار هیبریدی

دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک با فوکوس خودکار هیبریدی در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شدند. این پیشرفت خوبی برای Panasonic است.

گرچه دوربین‌های بدون آینه پاناسونیک محبوب فیلمبرداران هستند، اما به‌خاطر فوکوس خودکاری که فقط با تشخیص کنتراست کار می‌کند، همیشه پشت سر محصولات سونی، کانن و سایر رقبا قرار می‌گیرند. حالا این شرکت با پیدا کردن نقطه ضعف خودش، برای نخستین بار از دوربین های بدون آینه‌ای رونمایی کرده که فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی (PDAF) دارند. این دو، دوربین فول فریم مانت ال S5II و S5IIx هستند. این دوربین‌ها برای جلوگیری از مشکل از دست رفتن فوکوس و امکانات بهبودیافته فیلمبرداری و عکاسی طراحی شده‌اند.

دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک از یک سنسور کاملاً جدید ۲۴.۲ مگاپیکسلی با ۳۱۵ نقطه کنتراست و ۷۷۹ نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برند. چیپ جدید به‌کار رفته روی آن‌ها از Dual Native ISO با محدوده ISO100-51200 برخوردار است، در حالی که پاناسونیک موتور جدید L2 را هم معرفی کرده که دو برابر سریع‌تر از گذشته تصاویر را پردازش می‌کند. این باعث بهبود عملکرد و تحریف کمتر رولینگ شاتر می‌شود.

دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک

پاناسونیک با اطمینان می‌گوید که این سیستم فوکوس خودکار جدید می‌تواند در سرعت و پایداری کاملاً با رقبا بجنگد. این فوکوس می‌تواند با چالش‌های مختلفی مثل ردیابی، چدین فرد، محصولات، نور پس زمینه و محیط‌های تاریک روبرو شود.

غول ژاپنی از یک سیستم لرزشگیر داخلی جدید به نام “Active IS” نیز رونمایی کرده که برای فیلمبرداری در حین راه رفتن طراحی شده است. این سیستم لرزش قابل توجهی از دوربین می‌گیرد که ۲۰۰ درصد بیشتر از سیستم‌های معمولی است. اگر این ادعا درست باشد، Active IS سیستم ایده‌آلی برای ولاگ کردن است.

دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک قادر به فیلمبرداری 6K با نسبت ۳ به ۲، فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و استفاده از سنسور کامل، فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و کراپ APS-C و همینطور فیلمبرداری FHD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کراپ ۱.۵ برابری هستند. اما یکی از پیشرفت‌های قابل توجه آن‌ها مربوط به زمان فیلمبرداری است. در حالی که نسل قبلی به‌خاطر مشکلات حرارتی فقط ۳۰ دقیقه با وضوح 4K فیلمبرداری می‌کرد، مدل‌های جدید هیچ محدودیتی برای کاربر ندارند. پاناسونیک با استفاده از یک فن خنک‌کننده جدید موفق به ارائه این ویژگی شده است.

دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک

هر دو این دوربین‌ها گزینه‌های ضبط V-Log و V-Gamut را ارائه می‌کنند که تا ۱۴ توقف محدوده دامنه را فراهم می‌کند. پاناسونیک می‌گوید برای نظارت آسان‌تر از یک نمای دستیار LUT استفاده کرده و برای نخستین بار در صنعت LUT خودتان را می‌توانید در لحظه داشته باشید.

به‌جز بدنه تمام مشکی، هیچ چیز قابل توجهی در طراحی مدل S5II نسبت به نسل قبلی دیده نمی‌شود. شما می‌توانید از یک پورت USB-C برای ضبط روی حافظه‌های جانبی استفاده کنید. فرمت‌های پشتیبانی شده توسط آن شامل AII-I و ProRes 442 HQ و همینطور ProRes 422 همگی روی ۱۰ بیت می‌شود. این دوربین‌ها به‌جای یک پورت microHDMI، یک پورت HDMI کامل را به همراه یک پورت USB 3.2 Gen 2 و دو اسلات UHS-II SD ارائه می‌کنند. سنسور تشخیص چشم EVF نیز تقویت شده که فعال‌سازی تصادفی را کاهش می‌دهد و اکنون جوی استیک آن به جای ۴ جهت، از ۸ جهت پشتیبانی می‌کند.

دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک

به جز این‌ها همه چیز با نسل قبلی مشابه است. حتی اندازه و وزن آن‌ها هم یکی است. این دوربین‌ها از صدای ۴ کاناله از طریق آداپتور میکروفون XLR پشتیبانی می‌کنند، عملکردهای مختلف تصویری را ارائه می‌کنند، برای تصویربرداری از راه دور از طریق Lumix Tetherx و همینطور برای پخش بی‌سیم نیز USB tethering (البته فقط مدل S5IIx) را در اختیار کاربران می‌گذارند.

قیمت دوربین های بدون آینه S5II و S5IIx پاناسونیک

مدل Panasonic S5II با قیمت ۲،۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود که آن را ارزان‌تر از رقبای فول فریمی مثل Sony A7 IC و Canon EOS R6 II می‌کند. مدل S5IIx هم با قیمت ۲،۲۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*