پنل اولد الجی

پنل های OLED جدید ال جی با روشنایی 2100 نیت به نمایشگاه CES 2023 رسیدند

نسل سوم پنل های OLED ال جی با روشنایی 2100 نیت، به‌منظور استفاده در انواع تلویزیون و مانیتور طی رویداد CES 2023 به‌نمایش درآمد.

ال جی دیسپلی طی روز جاری از جدیدترین پنل های OLED خود برای انواع تلویزیون‌ و مانیتور در خلال نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. این پنل‌ها که به‌گفته ال‌جی، نسل سوم نامیده می‌شوند، از حداکثر درخشش 2100 نیت بهره می‌برند که در مقایسه با نسل پیشین، 60 درصد روشنایی بیش‌تری را به ارمغان می‌آورند.

در نسل سوم پنل های OLED ال جی، زاویه دید تا 30 درصد افزایش یافته و بازده انرژی نیز 22 درصد بهبود داشته است. به‌نقل از ال‌جی دیسپلی در این پنل‌‌ها از لنزهای بسیار کوچک با آرایه لنز میکرو و الگوریتم‌های جدیدی برای رسیدن به نتیجه مورد نظر استفاده شده است.

این شرکت هم‌چنین از پنل‌ های اولد جدید خود با نام فناوری META یاد کرد که البته مفهوم آن مشخص نیست. در نمونه‌های معمولی OLED، مقداری از نور ساطع شده از مواد آلی در داخل پنل منعکس شده و نمی‌توانند خارج شوند. به‌نقل از LG Display، این شرکت برای ساخت پنل 77 اینچی خود از 42.4 میلیارد لنز میکرو بهره گرفته که در الگوهای برآمده قرار گرفته‌اند.

پنل OLED ال جی

لین لنزها میزان بازتاب نور درونی را به حداقل رسانده و به آنها کمک می‌کنند تا از پنل خارج شوند و در نتیجه روشنایی را در مقایسه با نسل‌های قبل افزایش می‌دهد. احتمالا پنل های جدید OLED ال جی برای مجموعه تلویزیون‌های اولد رده‌بالای این شرکت که روز قبل طی رویداد CES 2023 معرفی شده بودند، استفاده خواهند شد. هم‌چنین سونی نیز اکثر پنل‌های اولد خود را از LG Display خریداری می‌کند و نسل سوم نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

به‌نقل از ال جی، فناوری META ابتدا بر روی پنل‌های 55، 65 و 77 اینچی 4K، در مرحله بعد در پنل‌های 77 و 88 اینچی 8K و سپس بر روی تمامی پنل‌های اولد استفاده خواهد شد. پیش‌تر نسل دوم پنل های OLED ال‌جی سال گذشته توسط این شرکت عرضه شده بود که حداکثر روشنایی آنها به 1300 نیت می‌رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*