عینک هوشمند لوموس

عینک هوشمند لوموس در نمایشگاه CES 2023، شما را به جیمز باند تبدیل می‌کند

کمپانی لوموس در نمایشگاه CES 2023 طرحی از عینک هوشمند واقعیت افزوده جدیدی را مطرح کرده که ظاهری جذاب و کاملا شبیه به عینک‌های طبی دارند. این عینک با شیشه‌های طبی هم سازگاری کامل دارد.

لوموس (Lumus) یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و ادوات نوری اعم از هدایتگرهای اپتیکی و آینه‌های مجهز به لیزر و پروژکتور است.‌

این فناوری‌ها شاکله طراحی عینک های واقعیت افزوده به شمار می‌روند. به طوری که هدایتگرهای اپتیکی با تاباندن نور لیزرهای تعبیه شده در آینه، نقش صفحه نمایش را بازی کرده و تصویرهای مجازی را در برابر دیدگان بیننده قرار می‌دهند.

کمپانی لوموس در نمایشگاه CES 2023 از نسل آینده عینک های هوشمند خود رونمایی کرد که طراحی باریک و جذابی داشته و بیش از هرچیز جیمز باند را در ذهنمان تداعی می‌کنند!

عینک هوشمند لوموس

مهم‌ترین قابلیت این عینک های هوشمند جدید استفاده اندازه 50 درصد کوچک‌تر موتور نوری آن است که دست طراحان را برای تعبیه دهانه دیافراگم باز می‌گذارد. لوموس ادعا می‌کند که نسل جدید ادوات نوری این کمپانی کاملا قابل تعبیه شدن درون یک شیشه عینک معمولی است؛ به‌طوری که با نگاه کردن به آن هرگز نمی‌توان متوجه تفاوت این عینک‌ها با یک عینک طبی معمولی شد!

رندرهای جدیدی که از عینک هوشمند لوموس منتشر شده است هم به‌خوبی گویای همین امر است. همان‌طور که از تصویر زیر پیداست، این عینک هوشمند تفاوت چندانی با یک عینک دسته ضخیم ندارد. در صورتی که محصول نهایی هم ظاهری مشابه با این رندرها داشته باشد، در این عینک‌های جدید خبری از دوربین‌های مخصوص، نظیر آن‌چه در گوگل گلس دیده بودیم نخواهد بود. بنابراین، ظاهر عینک هوشمند لوموس بسیار معمولی‌تر و معقول‌تر از محصولاتی نظیر Google Glass خواهد بود.

عینک هوشمند لوموس؛ عینک‌هایی برای آینده!

به گفته کمپانی لوموس، یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای نسل جدید عینک های واقعیت افزوده این کمپانی، امکان ادغام عناصر اپتیکی آن با شیشه‌های طبی خواهد بود. به بیان ساده‌تر، کسانی که از عینک‌های طبی استفاده می‌کنند هم می‌توانند بدون نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات اضافی از عینک‌های لوموس استفاده کنند.

عینک هوشمند لوموس

این عینک هوشمند از دو صفحه نمایش با رزولوشن 2K برای طراحی جدید و بهینه آن استفاده خواهد کرد. نمونه‌های اولیه توسعه داده شده از این عینک همچنین میدان دید 50 درجه ارائه می‌کنند. با این وجود کمپانی تولیدکننده قول داده میدان دید نسخه نهایی از این عینک‌ها برابر با 80 درجه خواهد بود.

لوموس همچنین ادعا می‌کند که مشکلات مربوط به نشتی و پخش نور محیط را حل کرده است. به این ترتیب محتوای نمایش داده شده بر روی لنز این عینک برای سایرین غیرقابل مشاهده خواهد بود.

این کمپانی همچنین از بهبود طراحی عینک‌های خود در آینده نزدیک به منظور افزایش محبوبیت آن بین کاربران مختلف خبر داده است. با این وجود در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص مشتریان آتی این عینک وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان با قاطعیت در خصوص موفقیت این محصول در بازار سخن گفت!

نظر شما در خصوص این عینک واقعیت افزوده چیست؟ آیا گجت جدید لوموس هم همانند گوگل گلس محکوم به نابودی است یا این که قادر است رضایت کاربران را به خود جلب کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*