آیفون 15 دوربین

آیفون 15 هم مثل 15 پرو، 3 دوربین پشتی خواهد داشت!

بر اساس جدیدترین شایعات در خصوص آیفون 15، مدل‌های استاندارد و پلاس از این گوشی هم دوربین سه‌گانه داشته و از حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد.

در حالی که زمان کمی از آغاز سال 2023 میلادی گذشته، حدس و گمان‌های فراوانی پیرامون نسل بعدی آیفون های اپل وجود دارد و شایعات مختلف به بررسی مشخصات مختلف این گوشی ها اختصاص دارند.

یکی از این شایعات، مربوط به ماژول دوربین مدل های 2023 آیفون است.‌ بسیاری صاحب‌نظران معتقدند که تمامی مدل‌های آیفون 15 آپگرید بزرگی در بخش دوربین دریافت خواهند کرد و ارتقای دوربین تنها به مدل‌های پریمیوم پرو و اولترا محدود نخواهد بود.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس هم همانند مدل‌های پریمیوم، دوربین سه‌گانه خواهند داشت

آیفون 15 دوربین

جف پو، تحلیل‌گر ارشد موسسه هایتونگ، بر اساس اطلاعاتی که از زنجیره تولید نسل بعدی آیفون در اختیار دارد، حدس‌هایی را در خصوص نسل بعدی این گوشی زده است. به ادعای او بر خلاف آیفون 14 و 14 پلاس که از ماژول دوربینی مشابه با نسل قبل استفاده می‌کردند، اپل قصد دارد در سال 2023 ماژول دوربین تمامی گوشی‌های خود را ارتقا دهد.

یکی از این تغییرات مهم این خواهد بود که مدل‌های استاندارد و پلاس iPhone 15 هم مثل مدل‌های Pro و Ultra از ماژول دوربین سه‌گانه در پشت برخوردار خواهند شد. علاوه بر این، لنز عریض 48 مگاپیکسلی که در حال حاضر تنها در اختیار مدل‌های پرو آیفون 14 است، احتمالا در مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 حضور خواهد داشت.

البته آیفون‌های میانرده سال 2023 فاقد لنز تله فوتو، اسکنر LiDAR یا بزرگنمایی نوری خواهند بود.

پو همچنین اعتقاد دارد که به جز دوربین‌های تقویت شده، مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 از درگاه USB-C به جای پورت لایتنینگ استفاده خواهند کرد و در آن‌ها از تراشه A16 Bionic استفاده خواهد شد. تراشه A16 Bionic در حال حاضر در مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 14 به کار می‌رود.

آیفون 15 پرو و اولترا پرچمدارانی تمام‌عیار خواهند بود

آیفون 15 دوربین

طبیعتا اپل قصد دارد کاربرانش را به سمت خرید مدل‌های پریمیوم و گران‌قیمت آیفون 15 سوق دهد. بنابراین این دو مدل در سال 2023 با تغییرات بزرگ‌تری روانه بازار خواهند شد.

مدل اولترا یا پرو مکس iPhone 15 احتمالا برای نخستین بار در تاریخ گوشی‌های اپل به یک حسگر 12 مگاپیکسلی پریسکوپ مجهز خواهد شد که امکان بزرگنمایی برای فواصل بیشتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، تحلیلگر شناخته‌شده حوزه دستگاه‌های اپل، مینگ چی کو نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بود که کمپانی کوپرتینویی ضمن افزودن لنز پریسکوپ با بزرگنمایی شش برابری به آیفون 15 اولترا، همچنان دوربین تله فوتو این گوشی با بزرگنمایی سه برابری را دست‌نخورده نگه خواهد داشت.

علاوه بر این، کو همچنین پیش‌بینی کرده که مدل‌های پرو از آیفون 15 به تراشه جدید A17 اپل که با فناوری سه نانومتری طراحی و ساخته می‌شوند، مجهز خواهند بود و از هشت گیگ رم، درگاه USB-C و قاب تیتانیومی به جای فولاد ضدخش بهره خواهند برد.

آیفون 15 دوربین

پو همچنین این احتمال را نیز داده که کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و Power مدل‌های پرو به طور مجازی طراحی شوند و از طریق فیدبک لرزشی (هپتیک) با کاربر ارتباط برقرار کنند. با این حال اندازه تمامی مدل‌های این گوشی ثابت باقی خواهد ماند؛ به طوری که امسال نیز آیفون در دو اندازه 6.1 و 6.7 اینچی روانه بازار خواهد شد.

او همچنین اعتقاد دارد که زمان عرضه خانواده iPhone 15 به بازار روز 23 سپتامبر 2023 خواهد بود.