گوشی با دوام 2022

با دوام ترین و کم دوام ترین گوشی های سال 2022

در این جا قصد داریم به معرفی تعدادی از با دوام ترین و کم دوام ترین گوشی های سال 2022 بپردازیم. اگر فکر می‌کنید یک گوشی اپل یا سامسونگ مستحکم‌ترین گوشی سال است، سخت در اشتباهید!

چه فایده‌ای دارد اگر گوشی هوشمند شما پر از قابلیت‌های رنگارنگ باشد، اما به دلیل طراحی نامناسب یا استفاده از مواد نامرغوب با اولین فشار یا ضربه شکسته یا خم شود؟ بر همین اساس در کنار قابلیت‌های متعددی که یک گوشی هوشمند می‌تواند از آن‌ها برخوردار باشد، دوام و استحکام نیز از مهم‌ترین مواردی است که در خرید یک گوشی باید مورد توجه قرار گیرد.

در این راستا امروز قصد داریم به بررسی تعدادی از با دوام ترین و کم دوام ترین گوشی هایی که در سال 2022 روانه بازار شدند بپردازیم و هریک را به طور مختصر بررسی کنیم.

در این متن علاوه بر معرفی با دوام ترین گوشی سال، تعمیرپذیرترین دستگاه را نیز معرفی می‌کنیم و بهترین طراحی داخلی گوشی های هوشمند در سال گذشته را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. با گجت نیوز همراه باشید.

تعمیرپذیرترین گوشی سال 2022: گوگل پیکسل 7 پرو

پیکسل 7 پرو

عنوان تعمیرپذیرترین گوشی عرضه شده در سال 2022 بدون شک به گوگل پیکسل 7 پرو می‌رسد! اگر ابزارهای مناسب فراهم باشند، تعمیر قطعات مختلف این گوشی حتی توسط یک کودک نیز امکان‌پذیر است! به عنوان مثال، برای تعویض صفحه نمایش این گوشی حتی به استفاده از پیچ‌گوشتی هم نیاز نیست!

برای انجام این کار تنها به کمی حرارت و یک فلت نیاز دارید تا صفحه نمایش را بلند کنید. پس از این کار، جدا کردن سیم‌های اتصال صفحه نمایش به بورد اصلی با انگشت هم امکان‌پذیر است!

بر خلاف بسیاری گوشی های پیچیده دیگر که ساده‌ترین تعمیر آن‌ها به تعمیرکاران حرفه‌ای نیاز دارد، گوگل پیکسل 7 پرو به‌سادگی قابل تعمیر است.

جایگزین: آیفون 14

آیفون 14

در سال‌های گذشته، گوشی‌های اپل همواره کمترین امتیازات را در بخش تعمیرپذیری کسب می‌کردند. البته تعویض صفحه نمایش این گوشی ها با باز کردن دو پیچ اطراف اسپیکرهای امکان‌پذیر بود؛ اما عوض کردن قاب شیشه‌ای پشتی این گوشی‌ها به هیچ وجه کار راحتی به شمار نمی‌رفت.

برای انجام این کار زمان و تخصص بسیار زیادی نیاز بود و در صورت نداشتن هریک، حتی احتمال شکستن پانل پشتی و آسیب رساندن به فرد نیز وجود داشت!

با این حال اپل رویه تعویض قاب پشتی آیفون‌های خود را تغییر داد؛ به‌طوری که تعویض قاب شیشه‌ای پشت آیفون 14 اکنون حتی راحت‌تر از صفحه نمایش بوده و با باز کردن تنها دو پیچ امکان‌پذیر است. این امر البته تنها مربوط به مدل استاندارد iPhone 14 است. با این حال امید می‌رود که نسل بعدی آیفون، در تمامی مدل‌ها به‌راحتی قابل تعمیر باشد.

تعمیرناپذیرترین گوشی سال 2022: گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4

گوشی با دوام 2022

تعجبی ندارد که گوشی‌های تاشوی سامسونگ به دلیل طراحی پیچیده و شگفت‌انگیزی که دارند، تقریبا غیرقابل تعمیر باشند!

برای تعمیر هریک از این دو دستگاه به یک تعمیرکار مجوزدار سامسونگ نیاز است. با این وجود حتی اگر تعمیرکار مربوطه خود را نیز پیدا کردید، باید قطعات جانبی دستگاه را با قیمتی گزاف خریداری کنید! به طور خاص، سامسونگ برای تعمیر هریک از دو گوشی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 حدود 500 دلار از مشتری دریافت می‌کند!

در گجت نیوز بخوانید:

بررسی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ ؛ مشخصات، طراحی، نمایشگر، دوربین، باتری، سخت افزار و نرم افزار

خلاقانه‌ترین طراحی گوشی در سال 2022: ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1

با به پایان رسیدن دوره گوشی‌های سیمبیان و BlackBerry OS که پر از خلاقیت‌های متنوع در طراحی گوشی ها بود، تمامی محصولات بازار با طراحی تقریبا مشابهی در اختیار علاقمندان قرار گرفتند.

در این میان، ناتینگ فون 1 را باید یک استثنا نامید که با طراحی شفاف قاب پشتی خود توانست دل بسیار کاربران را به دست آورد. در این قاب پشتی حدود 972 ال ای دی به کار رفته که اعلان‌های مهمی نظیر شارژ، تماس‌های از دست رفته و… را با انیمیشن‌هایی جذاب نمایش می‌دهند.

برای اینکه عاشق Nothing Phone (1) شوید، تنها یک بار نگاه کردن به آن کافی‌ست. بنابراین عنوان خلاقانه‌ترین طراحی گوشی هوشمند در سال 2022 به این گوشی می‌رسد!

جذاب‌ترین طراحی داخلی: گوگل پیکسل 7 پرو

پیکسل 7 پرو

نمی‌توان انکار کرد که طراحی بیرونی یک گوشی بسیار مهم‌تر از طراحی داخلی آن است. بنابراین بسیاری کمپانی‌های گوشی ساز تمام تمرکز خود را متوجه طراحی بیرونی دستگاه می‌کنند.

با این حال طراحی داخلی نیز حائز اهمیت زیادی برای یک گوشی است و می‌تواند تعمیرپذیری آن را به طور چشمگیری افزایش دهد.

گوگل توانسته طراحی داخلی گوشی گوگل پیکسل 7 پرو را به بهترین شکل انجام دهد؛ به‌طوری که همه قطعات آن با نظم خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند. به همین دلیل است که Google Pixel 7 Pro به تعمیرپذیرترین گوشی سال 2022 تبدیل شده است.

کم دوام ترین گوشی سال 2022: ایسوس راگ فون 6 پرو

ایسوس راگ فون 6 پرو

استحکام یک گوشی بیش از هر چیز به قابی بستگی دارد که گوشی بر روی آن ساخته شده است؛ چرا که این قاب فشارها و ضربات خارجی را تحمل کرده و مانع از شکستن، خم شدن یا وارد شدن سایر آسیب‌های فیزیکی به دستگاه می‌شود.

کانال مطرح JerryRigEverything در یوتیوب که با عرضه گوشی‌های جدید به بازار با انجام تست‌های استحکام بر روی آن‌ها، دوام هریک را بررسی می‌کند، چندی پیش تعدادی از ضعیف‌‌ترین گوشی‌های سال 2022 از این حیث را اعلام کرد. در این میان، ایسوس راگ فون 6 پرو ضعیف‌ترین محصول بازار بود.

زمانی که Asus ROG Phone 6 Pro تحت فشار قرار می‌گیرد، همانند یک چوب خشک به دو تکه تقریبا مساوی تقسیم می‌شود! بنابراین اگر قصد خرید این گوشی را دارید، دقت کنید که هرگز نباید آن را تحت فشار بیش از حد قرار دهید!

جایگزین: وان پلاس 10 پرو و وان پلاس 10T

گوشی با دوام 2022

شاسی ضعیف و دوام پایین مدت‌هاست که به عنوان پاشنه آشیل گوشی‌های وان پلاس شناخته می‌شود و پرچمداران سال 2022 این کمپانی هم چنین وضعیتی دارند!

به گزارش JerryRigEverything علیرغم این که هر دو گوشی OnePlus 10 Pro و OnePlus 10T محصولاتی محبوب به شمار می‌روند، هر دو در بخش استحکام در شمار ضعیف‌ترین محصولات بازار قرار می‌گیرند!

در تست فشار در کانال مورد بحث، علیرغم سالم ماندن صفحه نمایش هر دو گوشی، شاسی آن‌ها به دو قسمت تقسیم شد. جالب آن که محل شروع گسیختگی هر دو دستگاه، نقطه‌ای یکسان (زیر برآمدگی دوربین) بوده است!

با دوام ترین گوشی سال 2022: AGM H5 Pro

گوشی AMG H5 Pro

اگر انتظار داشتید عنوان با دوام ترین گوشی سال 2022 نصیب یکی از محصولات اپل یا سامسونگ شود، سخت در اشتباهید؛ چرا که یک گوشی جان‌سخت به نام AGM H5 Pro این عنوان را با قدرت تصاحب کرده است!

تمام قاب پشتی این دستگاه توسط لایه‌ای محافظ پوشیده شده که نه تنها وظیفه حفاظت در برابر خط و خش را عهده‌دار است؛ بلکه از گوشی در برابر آسیب‌های فیزیکی ناشی از سقوط نیز محافظت می‌کند.

علاوه بر این، بامپرهای جانبی این دستگاه هم نه تنها از قاب، بلکه از صفحه نمایش هم به طور کامل محافظت می‌کنند.

به همین جهت AGM H5 Pro به عنوان با دوام ترین گوشی سال 2022 شناخته می‌شود که آسیب رساندن به آن تقریبا غیرممکن است!

جمع بندی

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که محبوب‌ترین یا گران‌ترین گوشی های بازار لزوما با دوام ترین گوشی ها نیستند؛ چنان که در سال 2022 هیچ یک از کهکشانی های سامسونگ در میان با دوام ترین محصولات جا ندارد!

بنابراین اگر محیط کاری خطرناکی دارید یا استحکام فیزیک گوشی برایتان اهمیت دارد، لازم است که به جزئیات دقت بیشتری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*