نوآورانه‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

نوآورانه‌ترین و بهترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

در اینجا فهرستی از نوآورانه‌ترین و بهترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که از نظر امکانات و ظاهری بی‌نظیر هستند.

لزوما عاقبت تمام محصولاتی که در نمایشگاه CES معرفی می‌شوند به موفقیت ختم نخواهد شد. اما معمولا محصولاتی که برای نخستین بار آن‌ها را در این رویداد بزرگ جهانی می‌بینیم، شانس این را دارند که بازار را به چالش بکشند. امسال در CES 2023 هم شاهد رونمایی از محصولاتی بودیم که می‌توان انتظار داشت به‌زودی تغییرات بزرگی را در بازار ایجاد کنند.

یکی از این دسته محصولات، مانیتورهای کامپیوتری سال ۲۰۲۳ هستند که به‌زودی شاهد حضور آن‌ها در بازار خواهیم بود. مانیتورهایی که امکانات جدید و نوآورانه‌ای را با خود به بازار کامپیوتر خواهند آورد تا بهتر از گذشته بتوانند نیاز کاربران را برطرف کنند.

به‌همین بهانه ما در اینجا فهرستی از بهترین و مدرن‌ترین نمایشگرهای کامپیوتری را گردآوری کرده‌ایم که دیدن آن برای علاقه‌مندان به دنیای کامپیوترهای شخصی خالی از لطف نیست.

جذاب‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳ که باید منتظرشان بود

مانیتور ایسوس ProArt Display OLED PA32DCM

نوآورانه‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

مانیتور اولد زیر ۴۰ اینچی زیادی در بازار نیست. این یعنی اگر شخصی بخواهد برای کامپیوتر شخصی خودش یک مانیتور کوچک OLED را تهیه کند، کار دشواری پیش رو خواهد داشت. خوشبختانه امسال در نمایشگاه CES کمپانی‌هایی مثل ایسر، ایسوس و ام‌اس‌آی از نسل جدید مانیتورهای استانداردتر ۲۷ تا ۳۴ اینچی اولد خود رونمایی کردند تا کاربران انتخاب‌های بیشتری پیدا کنند.

یکی از بهترین آن‌ها مانیتور ۳۱.۵ اینچی ایسوس ProArt Display OLED PA32DCM است که رزولوشن 4K داشته و با هدف تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا عرضه می‌شود. ایسوس می‌گوید نمایشگر این مانیتور مناسب عکاسان، فیلم‌سازان و یا هر کسی است که با محتوای HDR سر و کار دارد. پوشش این نمایشگر از فضای رنگی DCI-P3 حدود ۹۹ درصد است و اوج روشنایی ۷۰۰ نیتی را ارائه می‌کند.

ایسوس می‌گوید نمایشگرهای اولدی که به جای یک پنل RGBW از یک پنل RGB استفاده می‌کنند، به خوانایی متن‌ها در محیط ویندوز آسیب می‌زنند. این همان فناوری است که می‌توان در مانیتورهای QD-OLED که از سال گذشته عرضه می‌شوند و عمدتاً به‌خاطر رنگ‌های شادابی که تولید می‌کنند، مورد توجه گیمرها قرار گرفته‌اند. ما بی‌صبرانه منتظر مانیتورهای OLED جدیدی مثل سری نمایشگرهای UltraFine OLED ال جی به بازار هستیم.

ایسوس می‌گوید مانیتور ProArt Display PA32DCM موفق به اخذ گواهی VESA DisplayHDR True Black 500‌شده است که تضمین می‌کند در یک الگوی ۱۰ دصدی ۵۰۰ نیت روشنایی و در کل صفحه روشنایی ۳۰۰ نیت با سطح مشکی بسیار کم را ارائه می‌کند. همین برگ برنده مانیتور ایسوس در مقایسه با محصول ال جی است.

برخی از مانیتورهایی که امسال در نمایشگاه CES 2023 معرفی شدند به پورت ۱۴۰ واتی USB-C PD مجهز بودند؛ بنابراین حضور ۴ پورت تاندربولت ۴ روی این مانیتور هم خیلی تعجب‌برانگیز نیست. به‌لطف این پورت‌ها شما می‌توانید لپ تاپ‌هایتان را شارژ کنید. احتمالاً پورت تاندربولت ۴ روی این نمایشگر ۱۵ واتی باشد. یک پورت HDMI را هم می‌توانید روی آن ببینید.

مانیتور دل UltraSharp U3324KB

نوآورانه‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

جذاب‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

برای کاربرانی که تراکم پیکسلی نمایشگر اهمیت زیادی دارد و به فضای بزرگی برای انجام کارهای چندوظیفه‌ای احتیاج دارند، مانیتور ۳۲ اینچی 6K اولترا شارپ دل که در CES امسال معرفی شد، گزینه بسیار جذابی است. اندازه دقیق این مانیتور ۳۱.۵ اینچی است و رزولوشن ۶۱۴۴ در ۳۴۵۶ پیکسلی را ارائه می‌کند که حاصل آن تراکم پیکسلی چشمگیر ۲۲۳.۷۷ پیکسل در هر اینچ است. تعداد این پیکسل‌ها ۴۴ درصد بیشتر از یک مانیتور 5K نظیر مانیتور Apple Studio Display یا Samsung ViewFinity 5K است. اولترا شارپ دل حتی تعداد پیکسل‌هایش از مانیتور ۳۲ اینچی Pro Display XDR اپل هم بیشتر است که رزولوشن ۶۰۱۶ در ۳۳۸۴ پیکسلی را ارائه می‌کند. بی‌شک مانیتور دل، یکی از بهترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳ است.

رنگ‌های به‌نمایش درآمده روی ای نمایشگر بسیار شاداب هستند. رزولوشن بسیار بالای صفحه باعث می‌شود تصاویر شفافیت فوق‌العاده‌ای داشته باشند و فضای بزرگ آن اجازه می‌دهد ابزارهای مختلف را در کنار هم اجرا کنید. این نمایشگر حتی در روشن‌ترین اتاق‌ها هم روشنایی خوبی دارد و کیفیت تصویر از زوایای کناری افت نخواهد کرد.

مانیتور U3324KB علاوه بر تراکم پیکسلی بالایی که دارد، گزینه جذابی برای مونتاژکاران ویدیویی حرفه‌ای است یا تمام کاربرانی که با محتوای 4K سر و کار دارند. این مانیتور از یک پنل با فناوری IPS Black استفاده می‌کند که نسبت به نمایشگرهای IPS معمولی، کیفیت تصویر را به‌شدت افزایش می‌دهد. البته شدت کنتراست آن به‌اندازه یک پنل VA قوی نیست و از این نظر خیلی عقب‌تر از فناوری‌های Mini LED یا OLED قرار می‌گیرد.

این مانیتور تطبیق‌پذیری بسیار خوبی با محصولات اپل دارد. این کار به‌لطف یک پورت USB4 با توان ۱۴۰ واتی PD انجام می‌شود که پرتوان‌ترین پورت به‌کار رفته در یک مانیتور است. شما می‌توانید از این مانیتور در کامپیوترهای مک و ویندوزی استفاده کنید و از سوئیچ KVM برای جابجایی بین چند سیستم بهره ببرید. از دیگر امکانات مانیتور دل باید به یک وبکم 4K، یک جفت اسپیکر ۱۴ واتی و میکروفون‌های نویز کنسلینگ اشاره کرد.

مانیتورهای جدید سری ThinkVision‌ لنوو

نوآورانه‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

برای بسیاری از کاربرانی که توانایی یا بودجه خرید مانیتورهای OLED را ندارند، نمایشگرهای Mini LED به‌خاطر کیفیت تصویر بالاتری که نسبت به پنل‌های استاندارد دارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. گرچه یک بک لایت Mini LED نمی‌تواند سطح کنتراست یک پنل OLED را ارائه کند، اما حداقل بهتر از پنل‌های معمولی است. قیمت این مانیتورها در بازار رو به افول است و به‌زودی با قیمت پایین‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

به‌همین خاطر هم هست که لنوو با معرفی دو مانیتور Mini LED پا به نمایشگاه CES امسال گذشته است. این دو مانیتور از خانواده تینک‌ویژن هستند. اولی تینک‌ویژن P27pz-30 با ابعاد ۲۷ اینچی و دومی P32pz-30 با ابعاد ۳۱.۵ اینچی است که هر دو رزولوشن 4K را هم ارائه می‌کنند. در واقع این دو ارزان قیمت‌ترین مانیتورهای Mini LED خواهند بود که به بازار عرضه می‌شوند. مدل کوچک‌تر با قیمت ۱۵۹۹ دلار و مدل بزرگ‌تر با ۱۰۰ دلار بیشتر عرضه می‌شود. این نمایشگرها ۱،۱۵۲ نقطه دایمینگ، روشنایی عادی ۶۰۰ نیت و اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت در حالت HDR دارند. ضمن اینکه گواهی DisplayHDR 1000 را هم کسب کرده‌اند.

یکی از نزدیک‌ترین رقبا از نظر قیمتی به آن‌ها مانیتور ۲۷ اینچی ThinkVision Creator Extreme خود کمپانی لنوو است که نقاط دایمینگ مشابهی دارد. مانیتور ۳۲ اینچی ProArt Display PA32UCR-K ایسوس هم ۱،۴۹۹ دلار قیمتش است، ولی نصف نقاط دایمینگ این محصولات را ارائه می‌کنند.

مانیتورهای جدید لنوو هم مثل نمایشگر 6K دل، توان کافی را برای سیستم‌های قدرتمند کاربران فراهم می کنند. یک پورت ۱۴۰ واتی پاور دلیوری روی آن‌ها قرار گرفته که مشابه آن را نمی‌توان روی هیچ مانیتور Mini LED دیگری یافت. حتی مدل گران‌تر ThinkVision Creator Extreme هم پورتی با حداکثر توان ۹۰ واتی دارد.

اما یکی از نقاط ضعف این نمایشگر، نسبت کنتراست پایین ۱۰۰۰ به ۱ آن است که از این نظر با مانیتورهای IPS شباهت دارد. در حالی که مانیتور ۳۲ اینچی جدید دل نسبت کنتراست ۱۶۰۰ به ۱ را در روشن‌ترین حالت نمایشگر ارائه می‌کند.

مانیتور ایسوس ZenScreen MB249C

نوآورانه‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

جذاب‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

یک مانیتور پرتابل را تصور کنید. جذاب است که یک نمایشگر اکسترنال هم اندازه مانیتور لپ تاپ‌تان را در کنار مانیتور اصلی کامپیوتر خود داشته باشد؟ اما ایسوس پا را از این حد هم فراتر گذاشته است. در واقع نمایشگر پرتابل جدید ایسوس ZenScreen MB249C به اندازه یک مانیتور دسکتاپی بزرگ است، اما به اندازه کافی هم سبک است که از طریق دسته تعبیه شده در پشت نمایشگر بتوان آن را حمل کرد.

این یک مانیتور ۲۳.۸ اینچی قابل حمل است که به‌راحتی می‌توانید آن را تکان دهید و به‌دلخواه خود تنظیم کنید. وزن آن حدود ۲.۷ کیلوگرم و ضخامتش هم ۰.۷ اینچ است تا بدون مشکل بتوانید آن را از این اتاق به آن اتاق یا از خانه به محل کار ببرید. وقتی به موقعیت جدید رفتید، از همین دستگیره حمل آن به‌عنوان پایه نمایشگر هم استفاده خواهید کرد. یک گیره به شکل C روی این دسته تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد مانیتور را روی محور عمودی و ارتفاع ۷.۰۹ اینچی تنظیم کنید. این نمایشگر از یک پنل IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی 92.56 پیکسل در هر اینچی بهره می‌برد.

مانیتور و کامپیوتر آل این وان لنوو یوگا 9i

نوآورانه‌ترین مانیتورهای کامپیوتر سال ۲۰۲۳

یک بخش کامپیوتر و یک بخش مانیتور، سیستم‌های آل این وان طی چند سال اخیر عملکرد خیلی جذابی نداشته‌اند. اپل در سال ۲۰۲۱ آیمک ۲۴ اینچی خودش را بروزرسانی کرد و نسخه ۲۷ اینچی آن را هم کنار گذاشت. شاید این بزرگ‌ترین اتفاقی بود که در این سال‌ها در بازار کامپیوترهای آل این وان رخ داد. اما امسال لنوو با یک مانیتور و کامپیوتر آل این وان متفاوت پا به نمایشگاه CES گذاشته بود.

این کامپیوتر به یک پردازنده نسل سیزدهمی Intel Core i9-13900H یا Core i9-13700H مجهز است و کارت گرافیک RTX 4050 هم می‌تواند آن را همراهی کند. این سیستم ۳۲ گیگ حافظه LPDDR5 و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD را هم یدک می‌کشد.

قطعات کامپیوتر داخل پایه مانیتور این آل این وان هستند که دریچه‌های تهویه روی آن دیده می‌شود. دو اسپیکر ۲ وات توییتر و ۲ اسپیکر ۵ وات ووفر هم روی آن تعبیه شده‌اند. این پایه همچنین از یک شارژر بی‌سیم Qi نیز برخوردار است که می‌تواند گوشی، تبلت یا دیگر دستگاه‌های شما را هم شارژ بی‌سیم کند. در بالای این دستگاه یک نمایشگر بزرگ ۳۱.۵ اینچی IPS تعبیه شده که لنوو ادعا می‌کند پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB دارد و به‌لطف گواهی DisplayHDR 600، حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی را ارائه می‌کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*