گلکسی s23

سری گلکسی S23 سامسونگ هم به قابلیت تماس ماهواره ای مجهز می‌شود

پس از اپل و هواوی، نوبت به سامسونگ رسیده که از ویژگی جدید تماس ماهواره ای در سری مورد انتظار گلکسی اس 23 – Galaxy S23 استفاده کند.

ویژگی جدید تماس ماهواره ای که سال گذشته برای اولین بار توسط هواوی و اپل مورد استفاده قرار گرفت، راه خود را به سری گلکسی S23 سامسونگ نیز باز خواهد کرد. براساس گزاش اخیر پایگاه SamMobile، پرچم‌داران جدید غول کره‌ای، اولین سری اندرویدی مجهز به شبکه 5G خواهند بود که از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. پیش‌تر، میت 50 هواوی و سری آیفون 14 اپل به ویژگی مذکور مجهز شده بودند.

این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد از طریق ماهواره و در صورت عدم دسترسی به شبکه مخابراتی، با مراکز امداد و نجات در تماس باشد. اکنون سری گلکسی S23 نیز که در ماه فوریه معرفی خواهد شد از این عملکرد پشتیبانی خواهد کرد. البته باید توجه داشت که سرعت اتصال به تماس ماهواره ای در مقایسه با تماس‌های معمولی تلفن همراه و پیام‌های متنی کندتر است، زیرا سیگنال باید از مسافت بسیار طولانی‌تری عبور کند.

گلکسی s23 تماس ماهواره ای

هم‌چنین گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند ویژگی ارتباط ماهواره‌ای ممکن است در حال حاضر برای برقراری تماس قابل استفاده نباشد و در مواقع ضروری، تنها به ارسال پیامک محدود باشد. کاربران هم‌چنین برای اتصال سریع‌تر به دید مستقیم و بدون مانع از آسمان نیاز دارند، در غیر این‌صورت، زمان بیش‌تری برای برقراری ارتباط طول خواهد کشید. در شرایط ایده‌آل، معمولا در عرض 15 ثانیه تماس از طریق ماهواره برقرار خواهد شد.

تماس ماهواره ای گلکسی S23 فقط برای موارد ضروری است

بااین‌حال، به‌دلیل وجود عواملی مانند درختان، تپه‌ها، کوه‌ها و دره‌ها، ارتباط ماهواره ای ممکن است با تاخیر بیش از یک دقیقه‌ای انجام شود. بنابراین، این ویژگی اساسا یک سیستم اضطراری پشتیبان برای مواقع ضروری است.

سری گلکسی S23 سامسونگ علاوه بر تجهیز به ویژگی تماس ماهواره ای، با نسخه اورکلاک 3.36 گیگاهرتزی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد که نوید عملکرد بهتر را در مقایسه با نسخه معمولی تراشه کوالکام می‌دهد. Galaxy S23 در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*