شاسی بلند آفروید چری تیگو TJ-1

چری تیگو TJ-1 ؛ لندرور آفرودی و عجیب چینی به ایران می‌آید؟

خودرو شاسی بلند افرودی چری تیگو TJ-1 با ظاهری شبیه لندرور معرفی شد. Chery Tiggo TJ-1 می‌تواند با مدیران خودرو وارد بازار ایران شود.

بازار خودروهای آفرودی در کشور چین، حسابی داغ شده است و به نظر می‌رسد که چری هم قصد دارد تا به طور جدی وارد، مارکت ماشین‌های شاسی بلند آفرود شود. چری تیگو TJ1 اولین عضو آفرودی از سری شاسی بلندهای این شرکت به حساب می‌آید که در ادامه به سراغ هرآنچه که از این ماشین عجیب می‌دانیم می‌رویم و شانس واردات آن توسط مدیران خودرو را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین

معرفی چری تیگو TJ1 ؛ شاسی بلند آفرودی جدید مدیران خودرو

خودرو شاسی بلند Chery Tiggo TJ1

در همین ابتدای کار باید بگوییم که نام این خودرو در زمان معرفی، چری تیگو TJ-1 نخواهد بود عبارت «تی جی 1» صرفا کد این شاسی بلند در شرکت چری است. همچنین با توجه به اینکه ظاهر چری تیگو TJ1 کاملا متفاوت از شاسی بلندهای تیگو است، احتمالا نام آن هم مثل تیگو 8 یا 9 نخواهد بود و باید منتظر یک نام گذاری جدید باشیم.

شاسی بلند آفروید چری تیگو TJ-1

حالا که حرف از ظاهر شد، بهتر است به چهره چری تیگو TJ1 هم نگاهی داشته باشیم. جلو پنجره‌ی غول پیکر چری تیگو تی جی 1 احتمال برقی بودن این شاسی بلند را به کل از بین می‌برد و فرم چراغ‌ها هم تقریبا یادآور پیکاپ‌های آمریکایی است. به علاوه بر روی سپر، قلاب‌های آفرودی را می‌بینیم نوار LED در لبه کاپوت هم کار را زیباتر کرده است. این قلاب‌ها رنگی را قبلا در شاسی بلند آفرودی جتور TX هم دیده بودیم و انتظار داریم به یکی از امضاهای چری تبدیل شوند.

همچنین فلاپ‌های پلاستیکی در گلگیرها هم آفرودی بودن چری تیگو TJ-1 را تقریبا تایید می‌کنند و زمانی که به لاستیک‌ها می‌رسیم، با رینگ‌های 15 اینچی افرودی روبه‌رو می‌شویم. سایز کوچک‌ رینگ‌ها در چری Tiggo TJ-1 به خاطر فاق کوتاه بودن لاستیک‌ها است که سواری نرم‌‌تری را در مسیرهای طبیعت گردی به همراه دارد اما چهره آن کمی زشت است.

خودرو شاسی بلند Chery Tiggo TJ1

از علامت توربو در ستون D که عبور کنیم، به نمای عقبی می‌رسیم که واقعا چند درجه بالاتر از خودروهای چینی قرار می‌گیرد. در این قسمت به جز سیستم اگزوز دو کاناله، اسپویلر سقفی و چراغ‌های خطر به هم پیوسته را داریم و مه شکن‌ها هم در یک اقدام غیرمنتظره و جذاب، به صورت عمودی و در داخل گلگیرها جا خوش کرده‌اند. به علاوه دستگیره‌های درب هم به صورت پاپ اوت طراحی شده‌اند تا مدرن بودن چری تیگو TJ1 را به رخ همه بکشند. به طور کلی می‌توان گفت که تیگو تی جی وان از نظر ظاهری، یکی از رقیبان مکسوس تریتوری به حساب می‌آید و اگر مکسوس Territory توسط گروه بهمن به ایران وارد شود، جنگ آفرودی این دو محصول واقعا تماشایی خواهد بود!

کابین چری تیگو تی جی وان

شاسی بلند آفروید چری تیگو TJ-1

اتاق چری تیگو TJ1 حتی از ظاهر آن هم مدرن‌تر است! در سراسر داشبورد، شما حتی یک دکمه فیزیکی را هم پیدا نمی‌کنید و تمام دستورات از طریق نمایشگر مولتی مدیا 15 اینچی انجام می‌شوند.

خودرو شاسی بلند Chery Tiggo TJ1

همچنین فرمان D کات و کلاستر دیجیتال 8 اینچی به همراه هدآپ دیسپلی 8 اینچی هم دقیقا روبه‌روی راننده قرار دارند. از تریم سفید و مشکی در اتاق چری تیگو TJ1 عبور می‌کنیم تا به کنسول برسیم. در این قسمت به جز اهرم دنده و دو جالیوانی، انتظار داریم تا کلید «انتخاب حالت حرکت»، دکمه اتوهلد، ترمز پارک برقی و شارژر وایرلس را هم مشاهده کنیم.

مشخصات فنی و تاریخ رونمایی از چری Tiggo TJ-1

شاسی بلند آفرودی تیگو تی جی 1

رنگ بندی شاسی بلند چری تیگو تی جی یک

گفته می‌شود که شاسی بلند چری تیگو TJ1 قرار است در سه تریم مختلف روانه بازار شود. شاسی بلند چری تیگو TJ-1 در تریم پلاگین هیبریدی میزبان یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ است که تقریبا 317 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، با چرخ‌های جلویی درگیر می‌کند. همچنین چری Tiggo TJ-1 قرار است با سیستم AWD هم روانه بازار شود. این پیشرانه دقیقا همان چیزی است که در چری تیگو 8 PHEV شاهد حضور آن بودیم.

شاسی بلند آفروید چری تیگو TJ-1

شاسی بلند آفرودی چری تیگو TJ1 در تریم‌های تمام بنزینی خود، از پیشرانه‌های 1.6 TGDI و 2.0 TGDI بهره می‌برد که به ترتیب می‌توانند 200 و 260 اسب بخار را به راننده تحویل دهند. به طور مثال، پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ را با 390 نیوتن متر گشتاور، بر روی شاسی بلند تیگو 9 دیده بودیم.

شاسی بلند آفروید چری تیگو TJ-1

در پایان این بخش به تاریخ رونمایی از چری تیگو TJ1 می‌رسیم که قرار است در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 یعنی حدود 4 ماه دیگر (اواسط فروردین 1402) به طور رسمی معرفی شود.

قیمت و احتمال واردات چری تیگو TJ1 به ایران

شرکت فونیکس با واردات کراس اور فونیکس FX به ایران، تقریبا ورود خوبی را نشان داده است. همچنین گفته می‌شود که شاسی بلند چری تیگو 8 پلاگین هیبریدی و سدان آریزو 5 برقی هم قرار است توسط همین شرکت به بازار ایران وارد شوند. از آن جایی که چری تیگو تی جی 1 قرار است به کشورهای مثل اندونزی و برزیل بیاید، به شدت احتمال می‌دهیم که این شاسی بلند آفرودی هم مسیر چری اومودا 5 را دنبال کند و سال آینده، در خیابان‌های ایران باشد. در پایان کار به قیمت شاسی بلند چری تیگو TJ1 می‌رسیم که گفته می‌شود قرار است در محدوده 18 تا 23 هزار دلار باشد. یعنی در صورت واردات این خودرو، قیمت چری تیگو TJ-1 در ایران چیزی بین 1.5 تا 1.8 میلیارد تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*