جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

جیتور TX، شاسی بلند آفرود قدرتمند و جدید چینی‌ها است + ویدیو

جیتور TX، یک شاسی بلند بزرگ آفرودی است که با ظاهر خشن و موتور قدرتمند توربوشارژ، در برابر محصولات ژاپنی، قدرتنمایی می‌کند. پس بدون معطلی به سراغ Jetour TX می‌رویم.

بازار خودروهای مخصوص طبیعت گردی و آفرود در کشور چین حسابی داغ شده است و جوانان این کشور ترجیح می‌دهند تا به جای خرید هاچ بک‌های اسپرت یا کوپه‌های مدرن، به سراغ یک SUV گردن کلفت بروند. جیتور TX هم دقیقا یکی از همین موارد است که قصد دارد با یک ورود قدرتمند، دیگر رقیبان ژاپنی خود را از میدان به در کند. در ادامه به مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت این SUV توربوشارژ، نگاهی خواهیم داشت اما قبل از آن، با ما همراه باشید تا با یک ویدیو جذاب، این  شاسی بلند قدرتمند 260 اسب بخاری را بهتر ببینیم.

معرفی جیتور TX

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

شاید نام «جیتور» برای شما هم نا آشنا باشد، پس در ابتدای کار به سراغ معرفی این شرکت می‌رویم. برند جیتور، یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت چری محسوب می‌شود که تقریبا کار خود را از اوایل 2018 شروع کرده است. شرکت جیتور، اکثر تمرکز خود را روی تولید شاسی بلندها قرار داده است و تاکنون موفق شده تا 9 شاسی بلند خوش ساخت را به بازار خودرو چین معرفی کند که جیتور TX هم یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

شاسی بلند جیتور TX به عنوان یک کانسپت معرفی شده است، اما به نظر می‌رسد که این خودرو توانایی تولید انبوه را هم خواهد داشت. زمانی که از نمای کناری به آن نگاه می‌کنید، می‌توانید حس و حال لندرور دیفندر و فورد برانکو را دریافت کنید. یعنی همان طراحی مکعبی با ظاهر خشن! به هر حال تانک 300 از شرکت گریت وال موتورز، الهام‌بخش بسیاری از خودروسازان چینی شده است تا آفرودرهای خود را با نمای محصولات آمریکایی تولید کنند.

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

همچنین گفته می‌شود که جیتور TX بر اساس دو پلتفرم جداگانه (یعنی بدنه روی فریم و فریم یکپارچه یا همان body on frame و unibody) ساخته خواهد شد. این کار دقیقا همان چیزی است که شرکت فورد با فورد برانکو انجام داده است. فورد برانکو مدل 2022 در نسخه معمولی با طراحی “body on frame” و نسخه اسپرت آن با طراحی “unibody” ساخته شده است.

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

اکنون به نمای جلویی می‌رویم. در این قسمت یک جلوپنجره‌ی کاملا مدرن را داریم که با چراغ‌های LED خطی و نام تجاری جیتور (با نورپردازی اختصاصی)، سعی دارد تا چهره‌ی خودروهای برقی را شبیه‌سازی کند. روی سپر آفرودی هم می‌توانید دو قلاب زرد رنگ و چهار LED را ببینید. همچنین رکاب‌ها و گلگیرهای آفرودی هم چهره‌ی جیتور TX را عریض‌تر کرده‌اند.

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

برای پایان بخشیدن به این قسمت، به دستگیرهای‌ درب «پاپ اوت» می‌رسیم که این طراحی را پیش‌تر فقط در خودروهای برقی (برای کاهش ضریب درگ) دیده بودیم. همچنین طبق این تصویر، انتظار داریم که درهای شاسی بلند جیتور TX به صورت رولزرویسی باز شوند. البته به احتمال زیاد، این مورد در نسخه‌ی نهایی حذف خواهد شد و در مدل تولید انبوه، قطعا همان درهای معمولی را خواهیم دید. البته فراموش نکنید که چینی‌ها در ساخت خودروهای انقلابی، به سرعت نور دست پیدا کرده‌اند و واقعا هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست!

تاریخ ورود به بازار، مشخصات فنی و قیمت جیتور TX

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

اکنون وقت آن رسیده است که کاپوت جدیدترین آفرودر چینی‌ها را بالا بزنیم. در زیر کاپوت جیتور TX یک پیشرانه‌ چهار سیلندر خطی توربو دیزل 2 لیتری آرام گرفته است که می‌تواند 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

جیتور TX یا شاسی بلند Jetour TX

در ادامه به گیربکس اتوماتیک 8 سرعته (احتمالا دو کلاچه) می‌رسیم که می‌تواند تمام این 254 اسب بخار را به هر چهار چرخ جیتور TX انتقال دهد. این مشخصات دقیقا با محصولات تولید شده بر اساس پلتفرم چری کونلون (Kunlun) مطابقت دارد. در پایان باید بگوییم که طبق برنامه‌‌ریزی‌های چری و شرکت جیتور، انتظار خواهیم داشت که این شاسی بلند آفرودی تا اواخر سال میلادی، حداقل در قامت یک خودرو تولید انبوه، رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*