هواوی پی ۶۰ و پی ۶۰ پرو

هواوی پی ۶۰ و پی ۶۰ پرو با دوربین، نمایشگر و باتری بهتر در راه‌اند

اطلاعات جذابی از دو گوشی هواوی پی ۶۰ و پی ۶۰ پرو فاش شده است. Huawei P60 و P60 Pro با دوربین، نمایشگر و باتری بهتری نسبت به گذشته عرضه می‌شوند.

بیش از یک سال است که از عرضه گوشی‌های سری هواوی پی ۵۰ می‌گذرد، اما هنوز شاهد رونمایی از نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سری P هواوی نیستیم. همه می‌دانند که مقصر این اتفاق، تحریم‌هایی است که ایالات متحده به شرکت هواوی تحمیل کرده و فعالیت آن‌ها را شدیدا کند کرده است. اما حالا گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد دو گوشی هواوی پی ۶۰ و پی ۶۰ پرو با دوربین‌هایی بهبود یافته‌تر، نمایشگرهایی بهتر و باتری‌هایی بزرگ‌تر در بهار پیش رو عرضه می‌شوند.

رزولوشن بالاتر نمایشگر و دوربین‌های جدید در خانواده هواوی پی ۶۰

اول با گوشی هواوی P60 Pro شروع می‌کنیم که به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسلی مجهز است. رزولوشن این نمایشگر به‌مراتب بیشتر از نمایشگر هواوی پی ۵۰ پرو با رزولوشن ۱۲۲۸ در ۲۷۰ ۰پیکسل است. این پنل همچنین فرکانس PWM دایمینگ بالاتری خواهد داشت. سازنده این پنل شرکت چینی BOE خواهد بود که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را درون حفره‌ای روی آن گنجانده است.

روی قاب پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با سنسور جدید Sony IMX888) در کنار یک دوربین اولترا واید ارتقا یافته ۵۰ مگاپیکسلی (به جای ۱۳ مگاپیکسلی) و یک دوربین تله فوتو با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی قرار دارد.

هواوی پی ۶۰ و پی ۶۰ پرو

نسخه معمولی هواوی P60 از سیستم‌های دوربین متفاوتی بهره می‌برد. دوربین اصلی آن یک سنسور ۵۴ مگاپیکسلی به‌نام IMX789 با اندازه ۱/۱.۳۵ اینچی است که یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین تله ۱۶ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند.

باتری و شارژدهی بهتر P60 Pro

دوربین‌های این دو گوشی از سیستم تصویربرداری XMAGE خود کمپانی هواوی نیرو می‌گیرند. بر اساس شایعات، قابلیت گشودگی دیافراگم متغیری که هواوی با گوشی میت ۵۰ پرو خودش ارائه کرد را می‌توانید در هر دو این گوشی‌ها داشته باشید. در همین گزارش آمده است که نسخه پرو این خانواده به نسخه 4G چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با باتری ۵،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سیمی ۱۰۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات مجهز می‌شود. این درحالیست که نسل قبلی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ 4G با یک باتری ۴،۳۶۰ میلی آمپر ساعتی و شارژ‌ سیمی و بی‌سیم ۶۶ و ۵۰ وات استفاده می‌کرد.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری Huawei P60 مثل سری میت ۵۰ از یک شیشه حرارت دیده Kunlun برای نمایشگر خود استفاده کنند. هر دو این گوشی‌ها دارای گواهی ضد آب و گردوغبار IP68 خواهند بود. همچنین اتصال ماهواره‌ای را هم مثل گوشی‌های سری میت ۵۰ فراهم می‌کنند که البته ممکن است در خارج از خاک چین این قابلیت محدود باشد.

هواوی هنوز تاریخ عرضه رسمی و قیمت این محصولات را تأیید نکرده است. بنابراین فعلا باید صبر کنیم و منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*