رئیسی در توییتر

اکانت رئیسی در توییتر تیک خاکستری گرفت

اکانت رئیسی در توییتر تیک خاکستری دریافت کرد. اما تیک خاکستری حساب توییتری رئیس جمهور دولت سیزدهم به چه معناست؟

مدت کوتاهی پس از این‌که صفحه اینستاگرامی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم تیک آبی را دریافت کرد، به‌تازگی صفحه توییتری منتسب به رئیس جمهور نیز موفق به دریافت تیک خاکستری شد.

دریافت تیک خاکستری اکانت رئیسی در توییتر 

رئیسی در توییتر

پس از این‌که دریافت تیک آبی اینستاگرام حواشی زیادی را به‌همراه داشت، در آن زمان سایت دولت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از مدت‌ها قبل و پیش از فیلترینگ اینستاگرام برای دریافت تیک آبی اقدام شده و طرح دریافت تیک آبی نیز با هدف جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی صفحات جعلی در دستور کار قرار گرفته بود. همچنین گفته شد که در حال حاضر هیچ فعالیتی در صفحه اینستاگرامی رئیس جمهور انجام نمی‌شود.

در همین راستا به‌نظر می‌رسد دریافت تیک خاکستری حساب توییتری ابراهیم رئیسی نیز با هدف جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی صفحات جعلی انجام شده است، اما تیک خاکستری در این شبکه اجتماعی به چه معناست؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت طبق سیاست‌گذاری‌های جدید ایلان ماسک، حساب توییتری کاربران حقیقی، حقوقی و سازمان‌ها از این پس با چند علامت خاص شامل آبی، خاکستری، طلایی و عکس نمایه مربعی احراز می‌شود. در همین راستا تیک خاکستری نشان می‌دهد صفحه مورد نظر به یک نهاد یا مقام دولتی یا یک سازمان چندجانبه تعلق دارد و آنها را از سایر اشخاص و سازمان‌ها متمایز می‌سازد.