واکمن سونی NW-A306

واکمن سونی NW-A306 با قابلیت‌های جذاب خود، موسیقی با کیفیت را به شما هدیه می‌دهد

واکمن جدید NW-A306 سونی قادر است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی کیفیت قطعه‌های موسیقی فشرده را به صورت ریل‌تایم ارتقا داده و برای کاربر پخش کند. این دستگاه جذاب 425 دلار قیمت دارد.

سونی در نسل جدید واکمن های خود نگاه دوباره‌ای به مقوله پخش موزیک داشته و با استفاده از یک موتور صوتی جدید قادر است قطعه‌های صوتی را از سرویس استریم موردنظرتان برداشته و با کیفیتی بهتر مجددا برایتان پخش کند!

موتور صوتی جدید واکمن سونی NW-A306؛ گامی انقلابی در صنعت پخش موسیقی!

واکمن سونی NW-A306

دیجیتالی شدن قطعه‌های موسیقی باعث شده که گوش کردن به موزیک مورد نظر افراد، آسان‌تر از هر زمان دیگری باشد؛ چرا که اکنون به لطف فراگیر شدن سرویس‌های مختلف استریم موزیک، با فرض دسترسی پایدار به اینترنت، می‌توان در هر زمان و حتی بدون اشغال فضای حافظه به هر موزیکی گوش داد.

با این وجود، کیفیت موزیک‌های استریم شده به مزاق همه کاربران خوش نمی‌آید؛ خصوصا موزیک‌بازان حرفه‌ای که عادت دارند موسیقی را با بهترین عمق و کیفیت گوش کنند؛ چرا که این موزیک های فشرده و کم‌حجم‌تر فاقد دامنه دینامیکی و عمق آکوستیکی قطعه‌های صوتی فشرده نشده هستند.

با این وجود، جدیدترین محصول سونی، واکمن NW-A306 قادر است با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی Edge-AI و موتور تقویت دیجیتالی صدا (DSEE) قطعه‌های صوتی دیجیتالی فشرده را به صورت ریل‌تایم تقویت کرده و با ارتقای عمق و پویایی آن‌ها، تجربه غنی‌تری از گوش کردن به موسیقی را به کاربر ارائه دهد.

در کنار این قابلیت انقلابی، واکمن جدید سونی همچنین از قابلیت LDAC هم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت امکان گوش دادن به موزیک به صورت بی سیم از طریق هدفون‌های بیسیم حرفه‌ای را فراهم می‌کند. علاوه بر این، فناوری 360 Reality Audio نیز دیگر قابلیت فوق‌العاده دستگاه جدید سونی است که تجربه‌ای 360 درجه و غنی از گوش کردن به موزیک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

واکمن سونی NW-A306

البته این قابلیت‌های جدید و فوق‌العاده سونی هنوز به بوته آزمایش گذاشته نشده‌اند. بنابراین هنوز نمی‌توان با قاطعیت در خصوص عملکرد این واکمن سخن گفت. البته با در نظر گرفتن سابقه درخشان سونی و برند واکمن می‌توان انتظار یک گجت باکیفیت را از این کمپانی داشت.

حافظه پایین و قیمت بالا؛ ایرادات اصلی Walkman جدید سونی

در کنار تمامی قابلیت‌های جذاب واکمن سونی NW-A306، این دستگاه البته ایراداتی جزیی هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نخستین ایراد، حافظه داخلی پایین این دستگاه است. واکمن جدید سونی حافظه‌ای 32 گیگابایتی دارد که بخش بزرگی از آن توسط نرم افزارهای مختلف اشغال شده است؛ به طوری که در نهایت تنها 18 گیگ حافظه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد!

این حافظه البته برای نگهداری چندین آلبوم موسیقی کاملا کافی‌ست. با این حال اگر شما یک طرفدار دوآتشه موزیک باشید، احتمالا با حافظه پایین این دستگاه به مشکل بر خواهید خورد.

واکمن سونی NW-A306

بعلاوه، قیمت بالای 425 دلاری این دستگاه نیز مساله مهم دیگری است که ممکن است بسیاری علاقمندان را در نهایت از خرید این دستگاه پشیمان کند. این قیمت البته مخصوص اروپاست؛ اما قطعا در سایر نقاط دیگر جهان هم شاهد قیمت‌گذاری مشابهی از سوی سونی خواهیم بود.

البته موزیک پلیرهای بسیار گرانقیمت‌تری در مقایسه با واکمن سونی NW-A306 در بازار وجود دارند. با این وجود، با توجه به این که این محصول اساسا قرار است موزیک‌های فشرده سرویس‌های استریم را پخش کند، قیمت آن به نسبت بالا به نظر می‌رسد و می‌توان گزینه‌های ارزان قیمت‌تری را در بازار پیدا کرد.

موزیک پلیر جدید سونی تا پایان ماه ژانویه 2023 روانه بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*