پوتین

چرا ولادیمیر پوتین هرگز از اینترنت استفاده نکرد؟

اظهارات مقامات آمریکایی و روسی حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه از اینترنت و گوشی هوشمند استفاده نمی‌کند؛ اما چرا ولادیمیر پوتین هرگز از اینترنت استفاده نکرد؟

اظهارات مقامات آمریکایی و روسی نشان می‌دهد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهان استفاده از اینترنت نیست و حتی از گوشی هوشمند نیز استفاده نمی‌کند. طبق این اظهارنظرها، ولادیمیر پوتین برای جلوگیری از شنود دیجیتالی از اینترنت استفاده نمی‌کند تا احتمال جاسوسی افراد از فعالیت‌های او کاهش پیدا کند.

عدم استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند توسط پوتین

پوتین

بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی و روسی، عدم استفاده رئیس جمهور روسیه از اینترنت و گوشی هوشمند باعث شده تا به‌شکل جدی به اسناد فیزیکی وابسته شود؛ اسنادی که مشاورانش آنها را تهیه می‌کنند و حتی در مسائل فوری نیز همواره استفاده از اسناد فیزیکی در دستور کار قرار دارد.

در گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمده است جدیدترین اخبار جنگ در اوکراین نیز با تاخیر به رئیس جمهور روسیه گزارش می‌شود؛ چرا که اطلاعات میدان جنگ از فرماندهان در خط مقدم به سرویس امنیت فدرال ارسال و پس از آن، شورای امنیت روسیه آنها را به‌دست پوتین می‌رساند.

گفتنی است رسانه دولتی روسیه نیز در سال 2020 میلادی اعلام کرده بود رئیس جمهور این کشور برخی اوقات از اینترنت استفاده می‌کند، اما هیچ‌گاه از تلفن هوشمند استفاده نکرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد پوتین گوشی هوشمند ندارد و استفاده از آن غیرممکن است.