قطع اینترنت

ارسال پیامک قطع اینترنت به خاطر کنکور تقریبا برای همه، حتی خارج از ایران!

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از کاربران پیامک قطع اینترنت به دلیل برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه 29 دی و جمعه 30 دی 1401 را دریافت کرده‌اند.

مدتی قبل سازمان سنجش از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا با هدف جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوالات کنکور، دسترسی اینترنت را به‌شکل کامل در روزهای برگزاری کنکور قطع کند، اما وزیر ارتباطات از عدم موافقت با درخواست سازمان سنجش خبر داد و گفت اینترنت فقط در محدوده برگزاری کنکور قطع خواهد شد. ضمن این‌که وزیر ارتباطات تاکید کرد این قطعی فقط برای اینترنت موبایل بوده و اینترنت ثابت قطع نخواهد شد.

جزئیات ارسال پیامک قطع اینترنت 

امروز چهارشنبه 28 دی 1401 عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این‌که ما با قطع سراسری اینترنت مخالفیم، گفت با درخواست سازمان سنجش برای قطع سراسری اینترنت موافقت نشد؛ اما قرار است در روزهای برگزاری کنکور یعنی روزهای پنجشنبه 29 دی و جمعه 30 دی از ساعت 7:30 تا 11:30 صبح اینترنت محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور قطع شود که البته این طرح به کاربران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قطع اینترنت

در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کاربران پیامک قطع اینترنت به‌دلیل برگزاری کنکور در ساعت 7:30 تا 11:30 صبح روزهای پنجشنبه 29 دی و جمعه 30 دی 1401 را دریافت کردند. متن این پیامک به شرح زیر است:

با سلام به اطلاع می‌رساند به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. از این‌که ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می‌کنید سپاسگزاریم.

گفتنی است گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد پیامک قطع اینترنت به‌دلیل برگزاری کنکور برای افرادی که حتی در محدوده برگزاری کنکور نبودند نیز ارسال شده است.