قطع اینترنت کشور

آیا اینترنت کل کشور به خاطر کنکور ۱۴۰۱ قطع می‌شود؟

ماجرای قطع اینترنت کل کشور به خاطر برگزاری کنکور سراسری 1401 واقعیت دارد؟ در ادامه، جزئیات این موضوع را بررسی می‌کنیم.

در روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با قطع اینترنت کل کشور به خاطر برگزاری کنکور 1401 مطرح شده بود. این بحث‌ها با اظهار نظر رئیس سازمان سنجش در رابطه با قطع کلی اینترنت در زمان برگزاری کنکور آغاز شد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. پس از آن برخی مسئولان عنوان کردند که قطعی اینترنت فقط مربوط به اینترنت همراه، آن هم به‌صورت نقطه‌ای در حوزه‌های برگزاری کنکور خواهد بود.

با قطع اینترنت کل کشور موافقت نشد

روز گذشته در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت وزارت علوم بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور، درخواستی را برای قطع سراسری اینترنت مطرح کرده بود که ما اعلام کردیم با قطع سراسری اینترنت مخالفیم و در نهایت با این موضوع موافقت نشد. بر این اساس از ساعت 7:30 تا 11:30 پنجشنبه در محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور شاهد قطع نقطه‌ای اینترنت خواهیم بود که آن هم با اطلاع قبلی انجام می‌شود. همچنین فقط قرار است اینترنت همراه قطع شود و اینترنت ثابت به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد.

اما در روز چهارشنبه 28 دی 1401، پیامک اطلاع‌رسانی قطع اینترنت برای بسیاری از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال شده است. متن این پیامک به شرح زیر است:

با سلام، به‌اطلاع می‌رساند به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. از این که ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می‌کنید سپاسگزاریم.

در ادامه، با یک ویدیو به بررسی جزئیات قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور می‌پردازیم:

نکته جالب اینجاست که این پیامک برای تعداد زیادی از مشترکان ارسال شده، در حالی که خیلی از این مشترکان در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که اصلا قرار نیست آزمون سراسری کنکور در آنجا برگزار شود. کنکور سراسری 1401 در روزهای 29 و 30 دی ماه در 585 حوزه 417 شهرستان سراسر کشور برگزار می‌شود. در تهران نیز آزمون سراسری در 25 حوزه برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. برو توی سامانه سجاد وزارت علوم (اگه پروفایل ثبت شده داری)، برو روی سربرگ “خدمات”، قسمت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، قسمت بورس دولت های خارجی، بعد مشاهده خواهید نمود که فقط شرایط درخواست برای کشور دوست و برادر “چین” وجود داره؛ وقتی هم که میخوای سایت دانشگاههاشو بری ببینی چک کنی، تقریبا قریب به اتفاق فقط با فیلترشیکن بالا میان. همین دسته حققین نخبه ولایی، این دوره، به بهانه کنکور، نت رو بخاطر تکمیل زیرساختهای صیانتی قطع کردن. میگی نه؟ نگاه کن

  2. اینم از دولت رئیسی