سرویس رادار بازی برای کاهش پینگ بازی‌ها شروع به کار کرد

وزیر ارتباطات از سرویس رادار بازی برای کاهش پینگ بازی های آنلاین و بهبود کیفیت تجربۀ کاربری گیمرها رونمایی کرد.

پینگ بالا، فیلترینگ برخی بازی‌ها و مسائلی از این دست در کنار عدم دسترسی قانونی به فروشگاه‌های مهم و بزرگ دنیای بازی‌های ویدیویی همواره از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های بازیکنان ایرانی بوده‌اند که ابراهیم رئیسی در جریان انتخابات 1400 وعده داد به این موضوعات رسیدگی خواهد کرد و عیسی زارع پور، به‌عنوان سکان‌دار وزارتخانۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چندین بار بر تصمیم دولت سیزدهم برای ارائه خدمات بهتر به بازیکنان تاکید کرده است.

ساعاتی قبل زارع‌پور با انتشار پستی در فضای مجازی از آغاز به کار سرویسی تحت عنوان «رادار بازی» خبر داد که با استفاده از آن می‌توانید پینگ بسیاری از بازی‌های مهم و پرطرفدار را به 70 تا 80 میلی ثانیه کاهش دهید. این اتفاق از طریق انتقال CDN (شبکه تحویل محتوا) بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه‌کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی به سرورهای بازی و طراحی ابزارهایی خاص توسط متخصصان صورت گرفته است.

سرویس رادار بازی چیست؟

بنابر اعلام زارع‌پور طی 24 ساعت گذشته و پس از آغاز به کار رسمی این سرویس بیش از 5 میلیون کاربر از رادار بازی استفاده کرده‌اند و تعداد کاربر فعال همزمان آن طی دقایقی به رقم جالب‌توجه 400 هزار نفر رسیده است.

سرویس رادار بازی

وزیر ارتباطات وعده داده که طی ماه‌های آتی تعداد بازی‌های حاضر در این سرویس افزایش پیدا کند و بازیکنان هم با مراجعه به قسمت «درخواست بازی جدید» از صفحه اصلی می‌توانند بازی مورد علاقه‌شان را برای اضافه شدن به رادار بازی پیشنهاد دهند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا از این سرویس استفاده خواهید کرد؟