ماشین اسپرت هیبریدی Chevrolet Corvette E-Ray

شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 با پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی معرفی شد + ویدیو

شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 ، جدیدترین هایپرکار آمریکایی‌ها است که از پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی با قدرت 600 اسب بخار بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر Chevrolet Corvette E-Ray 2024 همراه می‌شویم.

هایپرکارهای آمریکایی شاید به اندازه‌ رقیبان اروپایی خود جذاب نباشند اما زمانی که پای شورلوت به میدان باز می‌شود، همه سر تعظیم فرود می‌آورند. در ادامه با جدیدترین ابرخودرو هیبریدی آمریکایی‌ها یعنی شورلت کوروت Corvette E-Ray همراه می‌شویم تا مشخصات فنی و ویژگی‌های دوست داشتنی آن‌ را بررسی کنیم. پس با یک ویدیو کوتاه از عملکرد این خودرو به سراغ ادامه کار می‌رویم.

ابر خودرو هیبریدی شورلت کوروت E-Ray مدل 2024

هندسه طراحی در شورلت Corvette E-Ray تقریبا به چشم ما آشناست. ردپای این طراحی را قبلا در خودروهایی مثل کوروت C8 یا ابرخودرو کوروت ZR1 و Z06 دیده بودیم و خطوط آبی رنگ در بدنه هم حس نوستالژی عجیبی را پدید می‌آورند. همچنین این خودرو قرار است در دو نسخه‌ی کانورتیبل و کوپه به بازار بیاید تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد.

هایپر کار هیبرید شورلت کوروت E-Ray مدل 2024

از موارد ظاهری مثل سیستم اگزوز کواد اکتیو و رینگ‌های ستاره‌ای که عبور کنیم، به موتور هیبریدی می‌رسیم. پیشرانه شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 از دو بخش مختلف تشکیل شده است. درست در وسط این ابر خودرو هیبریدی، موتور 8 سیلندر خورجینی TL2 با حجم 6.2 لیتر را داریم. این پیشرانه به تنهایی می‌تواند تقریبا 500 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، به تمام چرخ‌ها هدیه دهد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که هر دو مدل کانورتیبل و کوپه از پیشرانه‌ی یکسان بهره می‌برند.

اما این تمام ماجرا نیست! موتور الکتریکی در شورلت Corvette E-Ray دقیقا در محور جلویی نصب شده و 160 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور اضافی را به راننده هدیه می‌دهد. شتاب شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 برای خودرویی که فقط 600 اسب بخار دارد، واقعا دیوانه کننده است و این هایپرکار هیبریدی می‌تواند در کمتر از 2.5 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین تست درگ 400 متر هم عدد 10.5 ثانیه را به تصویر می‌کشد. این اعداد به نسخه کوپه مربوط می‌شوند و نسخه کانورتیبل احتمالا شتاب کمتری داشته باشد.

ماشین اسپرت هیبریدی Chevrolet Corvette E-Ray

 

ما روی هیبریدی بودن شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 تاکید داریم و باید گفت که این خودرو، اصلا پلاگین هیبرید نیست و یک ماشین «مایلد هیبرید» یا همان «هیبرید خفیف» به حساب می‌آید که به شارژر وصل نمی‌شود. در زیر شاسی شورلت Corvette E-Ray می‌توانید پکیج باتری‌های 1.9 کیلو وات ساعتی را پیدا کنید. این باتری‌ها به وسیله «تکنولوژی ترمز احیا شونده» و «نیروی موتور بنزینی» شارژ می‌شوند. در ادامه به برخی از امکانات جذاب در هایپرکار هیبرید شورلت کوروت E-Ray کانورتیبل و کوپه مدل 2024 اشاره می‌کنیم:

  • سیستم صوتی بوز با 14 اسپیکر با توان 2100 وات
  • هدآپ دیسپلی شورلت با قابلیت واقعیت افزوده
  • سیستم حالت رانندگی چهار فصل
  • این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا در هر شرایطی، بهترین تجربه رانندگی را داشته باشد.
  • چهار حالت برای رانندگی در مود تمام برقی
  • ترمزهای سرامیک – کربنی با دیسک 440 میلی متری و کالیپر 6 پیستونه
  • سقف تاشو با پنل جدا شونده (فقط مدل کانورتیبل)
  • تو دوزی با چرم ناپا (تریم 2LZ و 3LZ)
  • داشبورد با قطعات فیبر کربنی (تریم 2LZ و 3LZ)
  • لاستیک‌های پایلوت اسپرت میشلن (تریم ZER)

کابین، تریم های مختلف و قیمت ابرخودرو هیبریدی شورلت Corvette E-Ray در نسخه‌های معمولی و کانورتیبل

ماشین اسپرت هیبریدی Chevrolet Corvette E-Ray

ابرخودرو هیبرید شورلت Corvette E-Ray در چهار تریم روانه بازار خواهد شد. از تریم پایه یا همان 1LZ که عبور کنیم، به تریم‌های 2LZ و 3LZ می‌رسیم که کابین مجلل‌تر و امکانات بیشتری را وعده می‌دهند. اما تریم ZER علاوه بر لاستیک‌های مسابقه‌ای میشلن (میشلن پایلوت اسپرت 4 S ZP)، شاسی تقویت شده و سیستم تعلیق اسپرت‌تری را به خریداران هدیه می‌دهد. تمام این تریم‌ها در دو نوع معمولی و کانورتیبل (سقف تاشو با پنل جدا شونده) راهی بازار خواهند شد که قیمت تریم کانورتیبل، کمی گران‌تر خواهد بود.

برای مثال قیمت شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 در تریم 1LZ معمولی از 103 هزار دلار شروع می‌شود و در تریم 3LZ کوپه به 113.8 هزار دلار می‌رسد. اما قیمت شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 کانورتیبل در تریم 3LZ از 120 هزار دلار هم رد می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مرگ بر آمریکا به جز ماشین هایش