ربات اطلس بوستون داینامیکس

ربات اطلس بوستون داینامیکس به یک کارگر سر به هوا تبدیل می‌شود + ویدیو

ویدیوی جدید منتشر شده از ربات اطلس بوستون داینامیکس قابلیت های واقعی این ربات انسان‌نما در محیط‌های کارگاهی را به تصویر می‌کشد. این ربات واقعا فوق‌العاده است!

در سال‌های اخیر، بوستون داینامیکس ویدیوهای مختلفی را از پیشرفت ربات انسان نمای اطلس به نمایش گذاشته و قابلیت‌های جدید و جذاب این ربات را به رخ کشیده است.

ربات اطلس قادر است کارهای بسیاری نظیر بلند کردن بارهای سنگین تا انجام دادن حرکات پارکور را به‌سادگی انجام دهد. با این حال اگر این کمپانی خوشنام واقعا قصد دارد کارفرماها را به خرید ربات اطلس ترغیب کند، باید نشان دهد که این ربات می‌تواند در محیط کار، پا به پای کارگران به انجام امور کارگاهی مشغول شود.

در همین راستا، امروز بوستون داینامیکس ویدیویی جدید از ربات اطلس را منتشر کرده و در آن عملکرد این ربات در یک کارگاه ساختمانی را به تصویر می‌کشد. در این ویدیوها مشاهده می‌شود که اطلس بسیار چابک بوده و حرکاتش همانند انسان‌ها نرم و روان است.

ربات اطلس بوستون داینامیکس

علاوه بر این، در ویدیوی جدید، اطلس واقعا در حال کمک در فرآیندهای ساخت و ساز نمایش داده می‌شود و کاربرد آن در امور کارگاهی را گوشزد می‌شود.

ربات اطلس بوستون داینامیکس؛ بلااستفاده یا پرکاربرد؟

بر اساس ویدیوهای نمایش داده شده، اطلس به‌خوبی قادر است در کنار سایر انسان‌ها به کار در محیط‌های ساختمانی بپردازد. این ربات می‌تواند به کمک دوربین‌ها و حسگرهای رنگ و عمق، جهان را ببیند و با استفاده از سیستم‌های پیشرفته پردازش تصاویر اجسام محیط اطرافش را شناسایی کند.

ویدیوی زیر کاربرد ربات اطلس در محیط‌های کارگاهی را به طور کامل نمایش می‌دهد.

همان‌طور که در ویدیوی بالا پیداست، ربات اطلس بوستون داینامیکس قادر است ورق چوبی را از روی زمین برداشته و برای خود یک پل درست کند. علاوه بر این، اطلس همچنین می‌تواند با برداشتن یک جعبه و جابجا کردن آن از روی این پل، محموله را به هدف تحویل دهد.

همچنین در پایان نیز، حرکت آکروبایتک این ربات بار دیگر طراحی فوق‌العاده دینامیکی و پایداری باورنکردنی آن را به تصویر می‌کشد.

از جمله قابلیت‌های بسیار پیشرفته نمایش داده شده در این ویدیو می‌توان به قابلیت پرش و چرخیدن این ربات در شرایطی که یک وزنه را در دست دارد اشاره کرد که به پایداری دینامیکی فوق‌العاده آن اشاره دارد. علاوه بر این حمل بار سنگین و بلند به سمت بالای یک سطح شیب‌دار بدون از دست دادن تعادل هم دیگر قابلیت ATLAS است که در این ویدیو نمایش داده می‌شود.

تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که اطلس به همکاری قابل اطمینان برای محیط‌های ساختمانی و کارگاهی تبدیل شود.

آیا اطلس هم‌اکنون قابل استفاده است؟

با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که ربات اطلس در گذر زمان داشته است، به نظر می‌رسد هنوز راه زیادی تا تولید انبوه این ربات و استفاده واقعی از آن در سایت‌های کارگاهی باقی مانده است.

در وهله اول اگر اطلس واقعا بخواهد در یک محیط کارگاهی به کار گرفته شود، باید قوانین محیط کار را هم رعایت کند! به عنوان مثال، مواردی نظیر نپوشیدن کلاه ایمنی، دویدن در محیط کارگاه، پرتاب کردن جعبه ابزار و از همه مهم‌تر، انجام حرکات نمایشی تنها بخشی از کارهایی هستند که در این ویدیو مشاهده می‌شوند؛ اما انجام آن‌ها در محیط واقعی کار عواقب سنگینی در پی دارد!

ربات اطلس بوستون داینامیکس

البته باید توجه کرد که ربات ATLAS از زمان رونمایی خود تا به امروز با پیشرفت شگرفی روبرو شده و بوستون داینامیکس با افزودن تکنولوژی‌های مختلف به آن و تست هریک، توانسته اطلس را به یک ربات همه‌کاره و های‌تک تبدیل کند.

اطلس البته در این زمینه رقیب سرسختی به نام اپتیموس دارد که توسط کمپانی تسلا و با رویکرد استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است. البته ربات‌های اپتیموس و اطلس تنها علیرغم شباهت‌های اولیه، تفاوت‌های زیادی با هم دارند و نمی‌توان در انتظار رقابت شانه به شانه آن‌ها در آینده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*