ربات بوستون داینامیکس

ویدیوی پارکورکاری شگفت انگیز ربات بوستون داینامیکس را تماشا کنید

ویدیویی از پارکورکاری ربات بوستون داینامیکس منتشر شده که نشان می‌دهد ربات انسان نمای اطلس می‌تواند بهتر از انسان پارکورکاری کنند.

شرکت کره‌ای هیوندای مدتی قبل شرکت بوستون داینامیکس را خریداری کرد و اکنون ربات‌های این شرکت به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کردند. به تازگی ویدیویی از پارکورکاری ربات بوستون داینامیکس منتشر شده که نشان می‌دهد ربات های انسان نمای این شرکت می‌توانند بهتر از انسان پارکور کار کنند. از این رو اگر در آینده یک ربات Boston Dynamics قصد تعقیب شما را داشت، فرار کردن از دست این ربات‌های پیشرفته آسان نخواهد بود.

بر اساس ویدیوی جدیدی که توسط شرکت بوستون داینامیکس منتشر شده، ربات انسان نمای این شرکت می‌تواند برای نخستین بار از موانع عبور کند و همانند انسان حرکات پارکور را انجام دهد. در این ویدیو شاهد پارکورکاری فوق‌العاده دو ربات اطلس این شرکت هستیم. همچنین این شرکت اعلام کرد برای این که این دو ربات بتوانند چنین فرایندی را به انجام برسانند، مهندسان Boston Dynamics چندین ماه تلاش کردند.

ربات اطلس به کمک تصاویری که از محیط دریافت می‌کند می‌تواند خود را با مسیر پیش رو تطبیق دهد. البته این ربات‌ها همچنان باید برای دستیابی به عملکرد صحیح و پایدار مراحل بیشتری را بگذارنند. گفتنی است هم‌اکنون ربات اطلس همانند سگ رباتیک اسپات (Spot) به مرحله تجاری نرسیده است، از این رو یک مدل تحقیقاتی محسوب می‌شود و همچنان با محدودیت‌هایی مواجه است.

ویدیوی پارکور کار کردن ربات بوستون داینامیکس