چیپست کایرین هواوی

چیپست کایرین هواوی با نامگذاری اسنپدراگونی، به میدان بازمی‌گردد؟

برای مدتی، چیپست های کایرین هواوی به کما رفته بودند؛ اما دوباره اسمشان بر سر زبان‌ها افتاده است. حتی علاقه‌مندان، نام‌هایی همچون Kirin 9 GEN 1 را برای نسخه جدید این تراشه، پیشنهاد داده‌اند.

از سال 2020، هواوی در اثر تحریم‌های آمریکا از تولید چیپست های کایرین بازماند. نتیجه این که از آن به بعد، کمپانی چینی برای ساخت گوشی های هوشمند خود عمدتا به تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام متکی شد.

حالا اما شواهدی از وجود یک Kirin پرچمدار جدید، با نام موقت KC10 به‌دست آمده؛ تراشه‌ای که در نسخه آزمایشی Mate 50 Pro مورد استفاده قرار گرفته است. البته فعلا خبری از تولید انبوه KC10 نیست و نسخه تجاری هواوی میت 50 پرو همچنان از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 فورجی استفاده می‌کند.

هواوی پی 60 پرو هم قطعا با تراشه اسنپدراگون ساخته خواهد شد؛ ولی گفته می‌شود احتمال تجهیز هواوی میت 60 پرو به یک چیپست 5G کایرین وجود دارد.

این شایعه، با استقبال کاربران شیفته Kirin مواجه شده است؛ کسانی که قدرت و کارایی این تراشه را قابل قیاس با هیچ چیپ دیگری نمی‌دانند. حتی در شبکه‌های اجتماعی چینی، کاربران زیادی شروع کرده‌اند به ارائه نام پیشنهادی!

ماجرا از آنجایی آغاز شد که یک افشاگر چینی بدون مقدمه، پستی با چنین مضمونی زد: «چیپ کایرین جدید، نباید اسم عددی مانند Kirin 9000 داشته باشد». پس از آن، موج کامنت‌ها زیر این پست سرازیر شد و هر کس نظر خود را گفت.

چیپست کایرین هواوی

برخی با الگوبرداری از نام تراشه‌های جدید کوالکام، کایرین 9 نسل 1 را پیشنهاد دادند. برخی دیگر اما خواهان استفاده هواوی از اسامی K9V1 ، Kirin 10 یا حتی Kirin 9999 بودند.

حالا که این موضوع در بین کاربران چینی تا این اندازه داغ شده است؛ باید دید اصلا هواوی قصدی برای بازتولید چیپ‌های Kirin دارد؟ در آینده‌ای نزدیک، همه‌چیز روشن‌تر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*