اندروید 14

بلوتوث در اندروید 14 مانند ابزار اندازه‌گیری و متر عمل می‌کند!

گوگل در اندروید 14 – Android 14 از ارائه قابلیتی مبتنی بر بلوتوث خبر داده که می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از بلوتوث برای اتصال دستگاه‌های مختلف نظیر ماوس بی‌سیم یا هدست، با محدودیت‌های خاصی همراه است. برای افزایش بهره‌وری این فناوری، گوگل هم‌اکنون در حال توسعه یک API اندازه‌گیری فاصله بلوتوث جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از فاصله میان دستگاه‌های بلوتوث و تلفن همراه، آگاه شوند.

اگرچه دقت اندازه‌گیری فاصله دقیق نیست، اما این API می‌تواند مسافت تقریبی میان تلفن همراه و لوازم جانبی بلوتوث با بیش‌تر یا کم‌تر از 1 متر را برآورد کند. این ویژگی جدید از بلوتوث RSSI (نشان‌گر قدرت سیگنال دریافتی) برای اندازه‌گیری فاصله بین تلفن و دستگاه متصل استفاده می‌کند.

بلوتوث در اندروید 14

بااین‌حال، کارکرد API جدید اندروید 14، با نحوه کار ردیاب ایرتگ اپل متفاوت است. ردیاب AirTag کاربر را در جهت درست لوازم متصل به بلوتوث که گم شده‌اند، قرار می‌دهد. این فناوری هم‌چنین به‌شما اطلاع خواهد داد که آیا به دستگاه گم‌شده نزدیک شده‌اید یا خیر. برای استفاده از ویژگی اندازه‌گیری فاصله بلوتوث گوگل، کاربران اندروید باید منتظر انتشار اندروید 14 باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*