افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری ؛ از مشاهده پاگنده در GTA تا رابطه صدام و پلی استیشن 2

آیا از افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری خبر دارید؟ آیا می‌دانید این شنیده‌ها درباره چه بازی‌هایی نقل شده‌اند؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به این موضوع جذاب بپردازیم.

اگر افسانه های محلی را نادیده بگیریم، به‌شکلی کاملا ناخواسته باعث حذف پدیده‌ای جذاب، جالب توجه و حتی ترسناک در تاریخ بشر شده‌ایم. این افسانه‌ها از قرن‌ها قبل وجود داشتند و سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل شده‌اند. شاید اگر امروز به‌سراغ کشف حقیقت یا دروغ آن‌ها برویم، با کار چندان پیچیده‌ای مواجه نخواهیم شد. اما شنیدن این افسانه‌ها و علت به‌وجود آمدنشان که گاهی اوقات ریشه در واقعیت دارد و در برخی مواقع کاملا خیالی و دروغین است، کار لذت‌بخش و جذابی است. اما آیا می‌دانید افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری هم وجود دارند و باعث رقم خوردن اتفاقات بامزه و ترسناکی شده‌اند؟

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

اگر اهل بازی باشید و در زمره افرادی که تحت عنوان گیمر شناخته می‌شوند قرار بگیرید، به‌احتمال زیاد می‌دانید که در عالم عجیب و شگفت‌انگیز ویدیوگیم نیز شنیده‌هایی وجود دارد که در طول این سال‌ها به باور عمومی تبدیل شده است. گاهی اوقات تعداد زیادی از بازیکنان از یک اتفاق عجیب در دل بازی‌ها خبر می‌دهند؛ اتفاقاتی که ریشه در گذشته‌های دور دارند و حضورشان در جهان تکنولوژیک بازی‌های ویدیویی، باعث خلق یک افسانه محلی جذاب می‌شود. در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین و عجیب‌ترین افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری خواهیم پرداخت.

فوت کردن در کارتریج‌های کنسول NES؛ روشی آمیخته با خرافات که معجزه می‌کرد!

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

اگر در دهه سوم یا چهارم زندگی‌تان باشید، بدون شک دوران طلایی کنسول‌های شرکت نینتندو را به‌خاطر دارید. آن زمان نسل بازی‌های کارتریجی بود و گیمرهای آن دوران خاطرات تلخ و شیرین فراوانی با کارتریج‌ها دارند. اما علت حضور کنسول‌های کارتریجی نینتندو در فهرست افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری چیست؟ در ادامه متوجه خواهید شد.

در آن دوران مشکلات مختلفی در زمینه اجرای بازی‌ها وجود داشت؛ مشکلاتی که حتی نسل‌های بعد نیز تکرار شد و در کنسول‌های سونی هم پدیدار گشت. اما در بسیاری از موارد، زمانی که کارتریج درون دستگاه بازی قرار می‌گرفت، به‌شکلی عجیب و غیرقابل توضیح، هیچ‌ چیز کار نمی‌کرد و بازی اجرا نمی‌شد. راه حل مشترک گیمرهای آن نسل، بسیار بامزه و خلاقانه بود و رفته‌رفته به یک باور عمومی در میان جامعه کوچک بازی‌دوستان تبدیل شد؛ آن‌ها کارتریج را از کنسول خارج می‌کردند و پس از فوت کردن داخل آن، مجددا درون دستگاه قرار می‌دادند. در کمال تعجب، این روش به‌شکل معجزه‌آسایی جواب می‌داد و بازی‌ها در اکثر مواقع بدون مشکل اجرا می‌شدند!

این اتفاق بعدها به یک افسانه محلی بامزه و جال تبدیل شد؛ زیرا فوت کردن در کارتریج‌ها، هیچ تاثیر خاصی بر اجرای بازی نداشت! کنسول خاطره‌انگیز NES و دیگر کنسول‌های نینتندو، درون خود یک متصل‌کننده داشتند که به مرور زمان کارکرد سابق‌اش را از دست می‌داد و دچار مشکل می‌شد. با تجه به این موضوع، خارج کردن کارتریج از دستگاه و قرار دادن دوباره آن، در بسیاری از موارد می‌توانست منجر به اجرای بازی‌ها شود؛ اما گیمرها دوست داشتند به خودشان ببالند که تنها با یک فوت ساده، تمام مشکلات را حل کرده‌اند!

میان‌پرده مخفی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain؛ پاداش بانیانِ صلح!

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

عموما بازی‌های ساخته شده توسط هیدئو کوجیما، همیشه با جنجال و چیزهای عجیب و غریب همراه بوده‌اند؛ این موضوع بیشتر برای سری محبوب و بزرگ «متال گیر سالید» صدق می‌کند. زمانی که بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به انتشار درآمد، برخی بر این باور بودند که محتویات این بازی ناقص است. این باور به این دلیل شکل گرفت که تعدادی از افراد ناشناس موفق شده بودند تصویری از فایل‌های بازی را پیدا کنند که در آن خبر از چپتر سوم با عنوان «صلح» می‌داد.

این موضوع به خودی خود عجیب بود و به‌عنوان یکی از افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری شناخته شد؛ زیرا «فانتوم پین» در چپتر دوم به‌پایان می‌رسید! اما همه‌چیز در بخش آنلاین بازی نهفته بود. بازیکنانی که موفق می‌شدند در بخش آنلاین، صلح را برقرار سازند و بمب‌های هسته‌ای را از بین ببرند، می‌توانستند یک میان‌پرده جالب را دریافت کنند؛ آن هم به‌عنوان پاداش! اینگونه بود که پای این نسخه از سری بازی‌های متال گیر سالید به فهرست افسانه های محلی در بازی های ویدیویی باز شد!

حضور پاگنده در جنگل‌های بازی GTA: San Andreas

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

احتمالا تابه‌حال بارها نام پاگنده یا Sasquatch را شنیده‌اید؛ موجودی هیولاشکل و انسان‌مانند که از دل افسانه‌های محلی می‌آید و هیچ مدرکی مبنی بر اثبات این موجود وجود ندارد؛ با این حال، سالیان سال است که مردم آمریکا و برخی کشورهای دیگر، مدعی شده‌اند که پاگنده را در جنگل دیده‌اند و ترس وجودشان را در بر گرفته است.

اما این موجود عجیب چه ارتباطی به بازی GTA: San Andreas دارد و چرا در فهرست افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری حضور دارد؟ ماجرا به سال 2004 و مدتی پس از انتشار این عنوان محبوب برمی‌گردد. تعدادی از بازیکنان گزارش داده بودند که پاگنده را در جنگل‌های این بازی مشاهده کرده‌اند و تاکید کردند که پیش از مشاهده شمایل این موجود غول‌پیکر و ترسناک به‌صورت دقیق، از مقابل چشم‌شان عبور کرده و غیب شده است!

راکستار که با این مباحث و افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری آشنایی دارد، حضور پاگنده در بازی GTA: San Andreas را تکذیب کرد؛ اما پس از افشا شدن این خبر، عاشقان افسانه‌های محلی به تکذیبیه راکستار اعتنایی نکردند و با قوت بیشتری به‌دنبال کشف پاگنده گشتند!

بازی Madden NFL؛ نفرینی سیاه برای بازیکنان واقعی فوتبال آمریکایی!

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

شاید باور این موضوع که افسانه‌های محلی در مورد بازیکنان رشته‌های مختلف ورزشی هم وجود دارد، کمی عجیب به‌نظر برسد اما کاملا درست است! اینجا می‌خواهیم راجع‌به بازی Madden NFL صحبت کنیم؛ سری محبوبی که به فوتبال آمریکایی اختصاص دارد و در طول این سال‌ها طرفداران بسیاری را به‌دست آورده است.

تعدادی از مردم معتقدند بازیکنانی که تصویرشان روی کاور این فرنچایز ورزشی قرار می‌گیرد، به نوعی نفرین عجیب و بدشانسی دچار می‌شوند و این ماجرا زندگی حرفه‌ای‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مجموعه که در فهرست افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری قرار گرفته، تابه‌حال گریبان تعدادی از بازیکنان واقعی را گرفته است! تصویر دانته کالپپر (Dante Culpepper) بر روی کاور نسخه سال 2002 این بازی قرار گرفت و این اتفاق به‌صورت عجیب و ناگهانی منجر به مصدومیت شدید او در فصل بعدی شد! نمونه‌های دیگری هم وجود دارند.

اما این افسانه محلی همیشه هم رنگ و بوی واقعیت نداشته و بازیکنان دیگری نیز وجود داشته‌اند که نه‌تنها پس از حضور روی کاور بازی دچار نفرین نشدند، بلکه فصل موفقی را سپری کرده‌اند. اما با این وجود، نفرین و بدیمن بودن سری Madden NFL برای بازیکنان این رشته، همچنان به‌عنوان یکی از جالب‌ترین افسانه‌های محلی در تاریخ ویدیوگیم شناخته می‌شود.

ارتباط مرموز صدام حسین با کنسول پلی استیشن 2!

افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری

اما می‌رسیم به آخرین مورد که به اعتقاد خیلی‌ها، عجیب‌ترین‌ افسانه محلی در تاریخ بازی‌های ویدیویی است. سی‌پی‌یو 32 بیتی قدرتمند کنسول پلی استیشن 2، منجر به خلق یک افسانه محلی عجیب شد که رنگ و بویی سیاسی داشت. در آن زمان شایعات فراوانی از ارتباط عجیب و مرموز صدام با کنسول محبوب سونی به‌گوش می‌رسید.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های سال ۲۰۲۳ که بی‌صبرانه منتظرشان هستیم

خیلی‌ها می‌گفتند صدام حسین به‌همراه دولت عراق، هزاران دستگاه کنسول پلی‌ استیشن 2 خریداری کرده تا با استفاده از پردازنده قدرتمند این کنسول، یک سلاح کشتار جمعی جدید را خلق کنند! علت پررنگ شدن این شایعه عجیب، به‌صرفه بودن و جلوگیری از هزینه‌های گزاف برای تهیه تکنولوژی‌های پیشرفته جنگی عنوان شده بود؛ اما ایالات متحده در آن دوران، هیچ ردی از سلاح کشتار جمعی که با استفاده از کنسول پلی استیشن 2 ساخته شده باشد پیدا نکرد و این ماجرا در حد یک افسانه محلی باقی ماند!

نظر شما درباره افسانه های محلی در بازی های کامپیوتری چیست؟ چه بازی‌های دیگری را می‌شناسید که با این افسانه‌های عجیب و باورنکردنی ترکیب شده باشند؟ در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. الحق که خیلی شایعات چرت و پرت و مسخره ای بود

  2. یه چیزه دیگه که خیلی شنیدم باز شدن قسمت شهر بازی هاروست مون بودش که واقعیت نداره.

    در ضمن سی پی یو پلی استیشن 2 128 بیتی هستش