بهترین بازی سال 2023

بهترین بازی های سال 2023 که بی‌صبرانه منتظرشان هستیم

در این جا سعی داریم به معرفی کامل بهترین بازی های سال 2023 که برای آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنیم، بپردازیم. سال 2023 سال باشکوهی برای صنعت ویدیوگیم خواهد بود.

باید اعتراف کنیم که سال 2022 سال چندان دلچسبی برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی نبود؛ چراکه اثر ادامه‌دار پاندمی کرونا باعث شد که انتشار بسیاری از بازی‌های مهم این سال به تاخیر بیفتند. با این وجود، سال 2022 رو به پایان است و اکنون زمان آن رسیده که نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی های سال 2023 که حتما باید تجربه شان کنیم.

با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی مهم‌ترین عناوین سال 2023 بپردازیم.

بهترین بازی های سال 2023

فوراسپوکن (Forspoken)

بازی Forspoken

  • ناشر: اسکوئر انیکس
  • تاریخ انتشار: 24 ژانویه ( 4 بهمن 1401)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، رایانه شخصی

Forspoken یک آی‌پی جدید از استودیو Luminous Production و اسکوئر انیکس است که سودای تبدیل شدن به یک بلاک باستر را در سر دارد. در این بازی فانتزی منحصربفرد شما در نقش دختری به نام فری (Frey) قرار می‌گیرید؛ دختری از نیویورک مدرن که به طور ناگهانی به یک دنیای فانتزی و جادویی منتقل می‌شود! فری در این دنیا قدرت‌هایی جذاب و فوق‌العاده به دست می‌آورد.

نخستین تصاویر و ویدیوهای منتشرشده از این بازی گویای گیم پلی و مبارزات روان و پرجزئیات بازی هستند. با این حال، آنچه بیش از همه در خصوص این بازی حلب توجه می‌کند، داستان آن است.‌ با این که تا به امروز چیز زیادی از بازی Forspoken نشان داده نشده است، می‌توان متوجه شد که با یک داستان کاملا اوریجینال، اما در عین حال الهام گرفته از برخی از به‌یادماندنی ترین بازی‌های تاریخ طرف هستیم. در گذشته بازی‌های ویدیویی زیادی بوده‌اند که توانسته‌اند داستانی گیرا و تاثیرگذار را روایت کنند. بنابراین امیدواریم Forspoken نیز یکی از آن‌ها باشد!

فضای مرده (Dead Space)

بهترین بازی سال 2023

  • ناشر: EA
  • تاریخ انتشار: 27 ژانویه ( 7 بهمن 1401)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی‌های ترسناک کمی در تاریخ ویدیوگیم هستند که توانسته‌اند مانند فرنچایز دد اسپیس در خاطره‌ها باقی مانده و تا این حد دیگر عناوین این ژانر را تحت تاثیر خود قرار دهند. بنابراین قابل انتظار بود که EA تصمیم به بازسازی این مجموعه بگیرد.‌

داستان بازی، همچنان همان است که در نسخه اوریجینال شاهد آن بودیم: در قرن 26 میلادی، آیزاک کلارک، مهندسی است که پس از دریافت یک سیگنال کمک از کشتی ایشیمورا به سمت آن روانه شده و با منظره‌ای رقت‌انگیز در آن روبرو می‌شود. در راه جستجوی آیزاک برای پیدا کردن همسرش نیکول، چاره‌ای جز از بین بردن جسد انسان‌های مرده در این کشتی که به شکل زامبی‌هایی عجیب به حیات بازگشته‌اند، باقی نمی‌ماند.

بازسازی Dead Space بسیاری از المان‌های نسخه اوریجینال را مورد استفاده قرار داده و با ترکیب آن‌ها با قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل نهم، تجربه‌ای تازه و در عین حال آشنا را رقم زده است. در این میان، همچنین برخی قسمت‌های حذف‌شده در نسخه اوریجینال هم احتمالا راه خود را به بازسازی پیدا خواهند کرد!

میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy)

بازی Hogwarts Legacy

  • ناشر: برادران وارنر (Warner Brothers)
  • تاریخ انتشار: 10 فوریه (21 بهمن 1401)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، ویندوز، نینتندو سوییچ

Hogwarts Legacy احتمالا همان بازی شبیه‌سازی جادوگری است که سال‌هاست دنبالش هستیم. با این که شاید عرضه این بازی برای علاقمندان به دنیای هری پاتر کمی دیر باشد، اما نمایش‌های اولیه بازی حاکی از توجه باورنکردنی به جزئیات در ساخت این عنوان هستند.

تریلرهای نشان داده شده از بازی پر از سرزمین‌های جادویی و بسیار بزرگی هستند که می‌توان به گشت و گذار پرداخت. همچنین موجودات جادویی متعدد و عجیب و غریب نیز بخش بزرگ دیگری از گیم پلی بازی را تشکیل می‌دهند. برخی از این موجودات جالب در گیم پلی بازی، به گونه‌ای که فکرش را هم نمی‌کنید، به کمک شما خواهند آمد.

بر اساس اطلاعات موجود، داستان بازی قرار است بهترین بخش‌های ماجراهای هری پاتر را در قالبی جدید قرار داده و به علاقمندان به این فرنچایز جادویی هدیه کند. این داستان در دهه 1800 میلادی، یعنی سال‌ها پیش از متولد شدن هری و دوستانش روایت می‌شود. با این وجود شکی نیست که این عنوان قادر خواهد بود با معرفی کاراکترهای جذاب و گیرا، داستان‌سرایی جذاب کتاب‌های جی کی رولینگ را به دنیایی قدیمی‌تر هم بسط دهد.

استفاده درست از پتانسیل‌های مجموعه هری پاتر می‌تواند میراث هاگوارتز را به یکی از بهترین بازی های سال 2023 تبدیل کرده و بستر مناسبی را برای توسعه نسخه‌های بعدی فراهم کند.

وو لانگ: سلسله سقوط کرده (Wo Long: Fallen Dynasty)

بهترین بازی سال 2023

  • ناشر: کوئی تکمو (Koei Tecmo)
  • تاریخ انتشار: 3 مارس (12 اسفند 1401)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، رایانه شخصی

استودیوی تیم نینجا یکی از خوشنام‌ترین بازی‌سازهای ژاپنی به شمار می‌رود که با ساخت فرنچایزهای به‌یادماندنی نظیر Ninja Gaiden، NiOh و Dead or Alive نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

وو لانگ: سلسله سقوط‌کرده جدیدترین ساخته این استودیو به شمار می‌رورد که با ادغام المان‌های تاریخی و ماوراء طبیعی قرار است تجربه‌ای بدیع را ارائه دهد. بازی‌های اخیر تیم نینجا همگی در ژانر روگ‌لایک بوده‌اند و نمایش‌های اولیه Wo Long نیز از استفاده از همین ژانر در این بازی حاکی هستند.

سازندگان این بازی آن را یک بازی اکشن فانتزی توصیف کرده‌اند که در دوران سه قلمرو چین (Three Kingdoms) جریان دارد. این بازی جدید در تاریخ سوم مارس 2023 منتشر خواهد شد و همزمان با انتشار جهانی بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس هم قرار خواهد گرفت.

جنگ ستارگان جدای: بازمانده (Star Wars Jedi: Survivor)

بازی Star Wars Jedi Survivor

  • ناشر: EA
  • تاریخ انتشار: 17 مارس (26 اسفند 1401)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس، ویندوز

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order یکی از شگفتی‌سازهای سال 2019 بود که توانست یک تجربه جهان باز و روگ‌لایک فوق‌العاده از دنیای جنگ ستارگان را ارائه دهد. این مجموعه قرار است در سال 2023 با Survivor بازگشتی شکوهمندانه داشته باشد.

در این بازی شما بار دیگر در نقش کل کستیس قرار می‌گیرید. داستان بازی دنباله نسخه پیشین است و باید در آن به همراه دوست همیشگی خود، DB1، به دنبال بقا در کهکشانی باشید که در سایه شکل‌گیری Order 66 که با هدف نابودی تمامی جدای‌ها انجام شده، دستخوش تحولاتی بزرگ شده است.

تم کلی بازی بسیار تاریک‌تر از نسخه قبل است و گیم پلی آن از همه جهت پیشرفت کرده است. بنابراین اگر نسخه اول بازی را دوست داشتید، بدون شک نسخه دوم هم قادر به شگفت‌زده کردن شما خواهد بود. لایت سیبر خود را بردارید و برای سفری طولانی و رازآلود با کل کستیس و دوستانش آماده شوید؛ چرا که یکی از بهترین بازی های سال 2023 انتظارتان را می‌کشد!

رزیدنت اویل 4 ریمیک (Resident Evil 4 Remake)

بازسازی رزیدنت اویل 4

  • ناشر: کپکام
  • تاریخ انتشار: 24 مارس (4 فروردین 1402)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس، ویندوز

پس از استقبال فوق‌العاده‌ای که از بازسازی نسخه‌های اول و دوم از رزیدنت اویل شد، کپکام تصمیم گرفت سایر نسخه‌های قدیمی‌تر این فرنچایز را نیز بازسازی کرده و به علاقمندان پرشور این مجموعه هدیه کند! Resident Evil 4 احتمالا آخرین نسخه‌ای از این مجموعه خواهد بود که نیاز به بازسازی دارد. به همین جهت، کپکام تمام انرژی خود را برای یک اثر حماسی جمع کرده و نمایش‌های اولیه از این بازی هم گویای همین مساله بوده‌اند.

استفاده از قدرت بی‌نهایت کنسول‌های نسل نهمی باعث شده که بازی تقریبا بیست ساله رزیدنت اویل 4 رنگ و بویی کاملا امروزی به خود بگیرد و سطح جزئیاتی باورنکردنی را ارائه دهد. همچنین طراحی محیط بازی و مبارزات آن نیز بسیار رعب‌انگیزتر و نفس‌گیرتر طراحی شده و حس تنش و ترسی که در محیط نهفته را به‌خوبی به کاربر انتقال می‌دهد.

اگر کپکام از تجربه ناموفق بازسازی نسخه سوم درس بگیرد، بازسازی رزیدنت اویل 4 می‌تواند یکی از بهترین بازی های سال 2023 باشد و موفقیتی باورنکردنی را تجربه کند.

افسانه زلدا: اشک پادشاهی (The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom)

افسانه زلدا

  • ناشر: نینتندو
  • تاریخ انتشار: بهار 2023
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

بدون شک جدیدترین نسخه از فرنچایز افسانه زلدا مورد انتظارترین بازی نینتندو سوییج برای سال 2023 و یکی از خواستنی‌ترین بازی‌های این لیست است. در این نسخه از بازی بار دیگر شاهد بازگشت به هایرول در نقش لینک هستیم. با این وجود، نینتندو این بار قصد دارد پا را یک قدم فراتر گذاشته و امکان جستجو در آسمان‌ها را نیز در اختیارمان قرار دهد.

پازل‌های خلاقانه، جدید و جذاب، گیم پلی بسیار گسترده‌تر از قبل و یک داستان درگیرکننده و فوق‌العاده، حداقل چیزی است که می‌توان از نسخه جدید افسانه زلدا انتظار داشت. با این که اکثر بخش‌های فرآیند توسعه بازی به طور مخفیانه طی شده‌اند، اما تقریبا مطمئن هستیم که با یک دنباله شگفت‌انگیز برای Breath of the Wild طرف خواهیم بود که تا سال‌ها در ذهن تمامی گیمرها باقی خواهد ماند.

شک نداشته باشید که نسخه جدید افسانه زلدا نیز مانند اکثر نسخه‌های پیشین این فرنچایز، یکی از بهترین بازی های سال خواهد بود.

فورتزا موتور اسپرت (Forza Motorsport)

بهترین بازی سال 2023

  • ناشر: استودیو بازی‌های ایکس باکس
  • تاریخ انتشار: بهار 2023
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، ویندوز

در میان بازی‌های انحصاری متنوع پلتفرم پلی استیشن، جای یک شبیه‌ساز رانندگی آرکید واقعا خالی است. از سوی دیگر، نسخه‌های مختلف بازی فورتزا نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را در طول سال‌های گذشته نمایش داده‌اند و حسرت یک بازی رانندگی را بیش از پیش به دل گیمرهای سونی گذاشته‌اند.

فورتزا موتور اسپرت جدید قرار است رقابت‌های رانندگی در پیست را به سطحی جدید انتقال دهد! با بهره‌گیری از توان پردازش گرافیکی بالای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، این بازی سیستم تصادف و خسارت کاملا جدید و بهینه‌ای را ارائه خواهد کرد. همچنین به لطف قابلیت‌های جدید و جذابی مانند فیزیک بازطراحی شده، قابلیت رهگیری پرتو و تعیین زمان روز، استودیوی محبوب Turn 10 قصد دارد تجربه‌ای کامل و بی‌تکرار از شبیه‌سازی رانندگی را به گیمرهای ایکس باکس هدیه کند.

بنا به ادعای کمپانی سازنده، Forza Motorsport قرار است پیچیده‌ترین عنوان فرنچایز از حیث طراحی گرافیکی باشد. همچنین بازگشت برخی ترک‌های قدیمی‌تر مانند Maple Valley نیز از دیگر نکات مثبت این بازی است که آن را به یکی از بهترین بازی های سال 2023 تبدیل می‌کند.

جوخه انتحار: لیگ عدالت را بکش (Suicide Squad: Kill the Justice League)

بازی جوخه انتحار

  • ناشر: برادران وارنر
  • تاریخ انتشار: 26 می (5 خرداد 1402)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس، رایانه شخصی

پس از گذشت هشت سال از انتشار آخرین نسخه از فرنچایز بتمن آرکهام، راکستدی در سال 2023 با یک تجربه فوق‌العاده دیگر از دنیای کامیک‌های DC باز خواهد گشت. Suicide Squad یک بازی جهان‌باز و داستان‌محور خواهد بود که شما را در نقش اعضای مختلف چوخه انتحار (هارلی کویین، کینگ شارک، ددشات و کاپیتان بومرنگ) قرار می‌دهد و باید در آن زمین و ساکنانش را از دست Brainiac نجات دهید!

مبارزه به Brainiac همچنین به معنای مقابله با اعضای لیگ عدالت مانند فلش، واندر وومن و سوپرمن هم خواهد بود؛ چرا که تمامی آن‌ها توسط Brainiac کنترل می‌شوند! به گفته سازنده بازی، مد کوآپ بسیار حرفه‌ای و کاملی برای این بازی در نظر گرفته شده است. با این وجود علاقمندان می‌توانند به صورت کاملا تک‌نفره هم به تجربه بازی بپردازند.

برای تجربه یکی از امیدوارکننده‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی چند سال اخیر، زمان زیادی باقی نمانده. پس آماده شوید و سلاحتان را بردارید!

مبارز خیابانی 6 (Street Fighter 6)

بازی Street Fighter 6

  • ناشر: کپکام
  • تاریخ انتشار: 2 ژوئن (12 خرداد 1402)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، رایانه شخصی

شاید باورش سخت به نظر برسد! اما مجموعه استریت فایتر 35 سال است که با گیمرها همراه است و قرار است در ماه ژوئن 2023، بار دیگر کن، ریو و سایر شخصیت‌های خاطره‌انگیز این مجموعه برای نسخه‌ای جدید گرد هم آیند. سیستم مبارزات در Street Fighter 6 بهبود چشمگیری خواهد یافت و طراحی هنری بازی به لطف موتور گرافیکی جدیدی که کپکام برای آن در نظر گرفته پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

این بازی همچنین سیستم کنترل را بهینه‌سازی خواهد کرد تا تجربه آن برای تمامی گیمرها با هر سطح از مهارت، لذت‌بخش و دوست‌داشتنی باشد. همچنین یک هاب مخصوص مبارزه به بخش مالتی پلیر بازی اضافه خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن راحت‌تر با دوستانتان همراه شده و پا در مسیر قهرمانان محبوبتان بگذارید.

فاینال فانتزی 16 (Final Fantasy XVI)

فاینال فانتزی 16

  • ناشر: اسکوئر انیکس
  • تاریخ انتشار: 22 ژوئن (1 تیر 1402)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

نمی‌توان لیستی از بهترین بازی های سال 2023 تهیه کرد و اسمی از فاینال فانتزی 16 در آن نبرد! تابستان 2023 سرانجام زمانی است که می‌توانیم نسخه جدید از فاینال فانتزی را تجربه کنیم! با این وجود هنوز نکات مبهم فراوانی پیرامون داستان بازی وجود دارد. این بار داستان بازی در سرزمین کوهستانی والیستئا در جریان خواهد بود؛ جایی که در آن هر شش فرقه در شرف آغاز جنگی بزرگ هستند و شما در نقش کلیو روزفیلد باید نبردی برای انتقام را آغاز کنید!

خدایان بازی که با نام ایکون‌ها (ٍEikons) شناخته می‌شوند، نقش بسیار پررنگی را در گیم پلی بازی ایفا خواهند کرد. همچنین فضای بازی و مبارزات آن پر از هیولاهای مختلفی خواهد بود که بدون شک علاقمندان به این مجموعه، مدت‌هاست انتظارش را می‌کشیدند.

فاینال فانتزی 16 تابستان سال 2023 به طور انحصاری برای PS5 منتشر خواهد شد.

ردفال (Redfall)

بازی ردفال

  • ناشر: بتسدا
  • تاریخ انتشار: نیمه اول سال 2023
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، ویندوز

ردفال نیز یکی از بهترین بازی های سال 2023 در ژانر شوتر اول شخص و کوآپ است که توسط استودیوی خوشنام Arkane ساخته خواهد شد. در این بازی شما در شهر جزیره‌ای ردفال در ماساچوست که مورد حمله خوناشام‌ها قرار گرفته، گرفتار شده‌اید و باید به کمک دیگر بازماندگان و با بهره‌گیری از خلاقیت خود، به بزرگ‌ترین شکارچی خوناشام در جزیره تبدیل شوید!

تم بازی ترکیبی از دو عنوان دارک‌واچ و دراکولاست و برای تمامی افرادی که به دنبال ماجراجویی‌هایی ترسناک غربی می‌گردند، کاملا مناسب خواهد بود. همچنین تریلرهای اولیه بازی بیش از هرچیز بر روی ترکیب مخفی‌کاری و اکشن در گیم پلی آن و نیز خلاقیت‌هایی که برای موفقیت باید به کار بگیرید، تاکید دارد. در این بازی شما می‌توانید کنترل یکی از چهار قهرمان بازی را در دست بگیرید که هریک با استفاده از توانایی‌های منحصربفرد خود قادر است خوناشام‌ها را نابود کند.

Redfall یکی از انحصاری‌های مهم ایکس باکس در سال 2023 است که قصد دارد خاطره تلخ سال 2022 را از ذهن گیمرهای این پلتفرم پاک کند. اما آیا این بازی قادر به انجام این کار خواهد بود؟

استارفیلد (Starfield)

استارفیلد

  • ناشر: بتسدا
  • تاریخ انتشار: نیمه اول 2023
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس|اس، ویندوز

دیگر بازی مهم سال 2023 هم انحصاری مهمی برای مایکروسافت و ایکس باکس است. Starfield در ابتدا قرار بود در سال 2022 روانه بازار شود. با این وجود بتسدا تصمیم گرفت عرضه آن را به 2023 موکول کند تا بتواند از تمام پتانسیل‌های بازی استفاده کند.

استارفیلد قرار است از هر لحاظ یک عنوان فوق‌العاده باشد. بنابراین می‌توانید انتظار یک ماجراجویی جهان باز شگفت‌انگیز را در میان سیاره‌ها و ستاره‌های کهکشان داشته باشید. به ادعای سازندگان بازی، بیش از هزار سیاره مختلف در این بازی در دسترس گیمرها قرار خواهند داشت که هریک در نوع خود منحصربفرد به شمار خواهند رفت. همچنین، بتسدا اعلام کرده که Starfield عمیق‌ترین بازی‌ای خواهد بود که تاکنون ساخته است. بنابراین ساخت شخصیت سفارشی، کشتی، تیم همراهان و بسیاری موارد دیگر احتمالا در این بازی به بهترین شکل خود طراحی خواهند شد.

اگر استارفیلد در عمل بتواند حتی نیمی از ادعاهای سازندگان را عملی کند، به عنوانی تبدیل خواهد شد که اسکایریم یا فال اوت 4 را به عناوین کوچک و ساده تبدیل خواهد کرد! پس باید منتظر ماند و دید بتسدا، که اکنون دیگر زیر پرچم مایکروسافت به فعالیت مشغول است، چه تدبیری برای این بازی خواهد اندیشید.

مرد عنکبوتی 2 مارول (Marvel’s Spider-Man 2)

بهترین بازی سال 2023

  • ناشر: سونی
  • تاریخ انتشار: پاییز 2023
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

همانند بسیاری بازی‌های فوق‌العاده دیگری که قرار است در سال 2023 عرضه شوند، در خصوص اسپایدرمن 2 نیز اطلاعات کاملی در دست نیست. در عین حال این بازی، دنباله اسپایدرمن 2018 سونی خواهد بود و همین امر انتظارات را از آن بسیار بالا خواهد برد.

تاکنون تیزرها و اسکرین شات‌های مختلفی از این بازی منتشر شده‌اند که جزئیاتی را در خصوص کاراکترهای بازی در اختیارمان قرار می‌دهند. در Marvel’s Spider-Man 2 هر دو شخصیت پیتر پارکر و مایلز مورالز حضور خواهند داشت و ونوم نیز نقش پررنگی در داستان ایفا خواهد کرد. در عین حال، جزئیات داستان بازی هنوز چندان مشخص نیست.

با این وجود هرچه در انتظارمان باشد، بدون شک عنوان بزرگ و حماسی خواهد بود که طرفداران بسیاری را از دنیای بازی‌های ویدیویی و کامیک‌بوک‌ها با خود همراه کرده است. شکی نیست که Insomniac Games یک بازی شگفت‌انگیز دیگر را برایمان در نظر گرفته که نمی‌توان در تجربه آن شک کرد! پس چاره‌ای جز انتظار برای منتشر شدن این بازی انحصاری PS5 نیست.

آلن ویک 2 (Alan Wake 2)آلن ویک 2

  • ناشر: اپیک گیمز
  • تاریخ انتشار: سال 2023
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس، ویندوز

آلن ویک 2 دنباله‌ای بر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های نسل هفتم بازی‌های ویدیویی، یعنی Alan Wake است که قرار است پس از 13 سال سرانجام در سال 2023 منتشر شود. تیم سازنده این بازی، Remdey Entertainment با تجربه ساخت عناوین بی‌نظیری چون مکس پین، کنترل و کوانتوم بریک اکنون به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین استودیوهای بازی‌سازی در جهان شناخته می‌شود. بنابراین مطمئنیم که ساخت آلن ویک 2 در دست استودیوی کاربلدی قرار دارد.

آنچه تا به اینجا می‌دانیم این است که نسخه دوم قرار است تجربه ترسناک‌تری در مقایسه با آلن ویک باشد و صحنه‌های ترسناک فراوانی را پیش روی گیمرها قرار دهد. بنابراین باید انتظار یک عنوان بزرگ و پرزرق و برق را از نخستین بازی رمدی در ژانر ترسناک بقا داشت.

اگزوپرایمال (Exoprimal)

بازی اگزوپرایمال

  • ناشر: کپکام
  • تاریخ انتشار: سال 2023
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس، ویندوز

بازی اگزوپرایمال را می‌توان دنباله‌ای معنوی برای بازی Dino Crisis خواند که گیم پلی آن بیشتر از بر پایه بخش مالتی پلیر پایه‌ریزی شده است. در این بازی شما در نقش سربازانی از آینده قرار می‌گیرید که باید با تجهیزات نظامی پیشرفته خود در برابر ارتشی از دایناسورها که زمین را در سلطه خود گرفته‌اند، ایستادگی کرده و آن‌ها را شکست دهید.

بازی البته به دلیل ماهیت خود شباهت‌های بسیاری به مجموعه Monster Hunter دارد. با این حال، تفاوت این دو بازی کپکام در آن است که در مانستر هانتر به شکار تنها یک هیولا مشغولید و در اگزوپرایمال با دسته‌ای بزرگ از آن‌ها سروکار خواهید داشت!

هیدس 2 (Hades II)

بهترین بازی سال 2023

  • ناشر: سوپرجاینت گیمز
  • تاریخ انتشار: سال 2023
  • پلتفرم: رایانه شخصی

بازی هیدس (Hades) یکی از شگفتی‌سازهای سال 2020 بود و توانست در شمار برترین بازی‌های روگ‌لایک تاریخ قرار گیرد. موفقیت خیره‌کننده این بازی باعث شد که استودیوی مستقل سوپرجاینت گیمز به فکر عرضه نسخه دوم آن بیفتد و حتی با نمایش یک گیم پلی برخی جزئیات آن را هم در اختیارمان قرار دهد.

این بازی در سال 2023 به صورت دسترسی اولیه در اختیار گیمرهای PC قرار خواهد گرفت و آن‌ها را به یک سفر جذاب دیگر خواهد فرستاد که با مبارزه و شکست دادن تایتان زمان (کرونوس) به پایان خواهد رسید. این بار خبری از زاگرئوس، قهرمان نسخه اول نیست و گیمرها در عوض در نقش ملینو، شاهزاده دنیای زیرین قرار خواهند گرفت.

هیدس 2 به‌راحتی قابلیت تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی های سال 2023 را دارد. بنابراین باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از این عنوان در آینده نزدیک شد.

اساسینز کرید سراب (Assassin’s Creed Mirage)

اساسینز کرید سراب

ناشر: یوبی سافت

تاریخ انتشار: سال 2023

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی اساسینز کرید سراب (Assassin’s Creed Mirage) بر خلاف چندین نسخه اخیر از این مجموعه، نقش آفرینی و جهان‌باز نخواهد بود. در عوض این بازی تجربه‌ای شبیه به نسخه‌های اولیه مجموعه را ارائه داده و یک داستان خطی را در قالبی اکشن-ماجراجویی ارائه خواهد کرد.

داستان بازی در شعر بغداد رخ داده و قهرمان بازی بسیم خواهد بود که علاقمندان به اساسینز کرید والهالا حتما با او آشنایی دارند. البته با وجود این که گیم پلی بازی از نسخه‌های اخیر فاصله خواهد داشت، اما همچنان با عنوانی مدرن طرف هستیم که از حیث جزئیات گرافیکی، انیمیشن‌ها و حتی المان‌های مختلف گیم پلی، یک بازی نسل نهمی واقعی خواهد بود.

اساسینز کرید سراب ادای دینی واقعی به نسخه‌های اولیه فرنچایز است و می‌تواند برای فراغت از بازی‌های سنگین و طولانی پیشین این مجموعه، عنوانی مناسب تلقی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*