بازی Dead Space

نسخه بازسازی بازی Dead Space رسما تایید شد + اولین تریلر

شایعات سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفتند و نسخه بازسازی بازی Dead Space – دد اسپیس با یک تیزر تریلر به صورت رسمی معرفی شد.

اتفاقی که طرفداران در انتظارش بودند در نهایت رخ داد و نسخه بازسازی بازی Dead Space معرفی شد. تیزر تریلر معرفی این عنوان را در ادامه تماشا کنید.

این دیگر یک شایعه نیست، دد اسپیس رسما بازگشته است. در جریان لایواستریم اخیر شرکت EA، از نسخه بازسازی این بازیِ ترسناک سال 2008، به صورت رسمی رونمایی شد. همان طور که انتظار می‌رفت، توسعه‌ی اثر برعهده استودیوی موتیو (Motive) است که بازی جنگ ستارگان: اسکادرانز (Star Wars: Squadrons) را در کارنامه دارد.

توسعه سه‌گانه‌‎ی اصلی برعهده استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) بود که متاسفانه در سال 2017 توسط EA بسته شد. تعدادی از اعضای سابق ویسرال، یک استودیوی جدید با نام استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) را در سال 2019 تاسیس کردند و قرار است یک بازی جدید با نام The Callisto Protocol عرضه کنند که اتفاقا فضایی مشابه دد اسپیس دارد و این دو اثر به‌زودی در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت!

اما اتفاق خوب در رابطه با نسخه‌ی جدید بازی Dead Space این است که یک بازسازی سطحی محسوب نمی‌شود که تنها تفاوتِ آن با نسخه‌ی اصلی در افزایش کیفیت تکسچرها و رزولوشن بالاتر باشد. استودیوی موتیو این بازی را از پایه بازسازی کرده و برای ساخت آن به سراغ یک موتور گرافیکی کاملا تازه (فراست‌بایت) رفته است. اثر مذکور اگر چه بر پایه همان ساختار نسخه‌ی اصلی استوار است اما شامل اِلمان‌ها و مکانیک‌های گیم پلی تازه‌ای خواهد بود و حتی ممکن است در روایت داستان، به مسیر کاملا متفاوتی برود. همچنین طبق گفته شرکت سازنده، خبری از نسخه‌های نسل هشتمی نیست و این عنوان را تنها بر روی کنسول‌های جدید می‌توانید تجربه کنید. تیزر کوتاه معرفی این بازی را در زیر مشاهده کنید.

اولین تیزر تریلر نسخه بازسازی بازی Dead Space

سازندگان همچنین به این نکته اشاره داشته‌اند که در کنار بهبود گرافیک و صدا، بعضی از مراحل نیز دستخوش تغییر شده‌اند و در بعضی‌ از بخش‌ها، با طراحی‌های کاملا متفاوتی رو به رو می‌شوید. علاوه بر این‌ها، داستان بازی نیز به شکلی ارائه شده که ارتباط نزدیک‌تری با قسمت‌های بعدی داشته باشد. این بدین معناست که در صورت موفقیت تجاری این نسخه، ریمیک قسمت‌های دوم و سوم نیز در راه خواهد بود.

نسخه بازسازی بازی Dead Space هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و حتی تریلری که مشاهده کردید نیز نشان دهنده‌ی کیفیت نهایی آن نیست. این بازی برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی انتشار خواهد یافت اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*