اجرای بازی های نینتندو 3DS در اندروید

بازی های نینتندو 3DS را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید

اگر می‌خواهید با اجرای بازی های نینتندو 3DS روی گوشی اندرویدی خود، خاطرات را زنده کنید و ساعت‌ها سرگرم شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

این روزها شبیه‌سازها روش در دسترس و مقرون به صرفه‌ای برای اجرای بازی‌های قدیمی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گوشی اندرویدی شما بهترین وسیله برای تبدیل به یک شبیه ساز برای کنسول‌های خانگی و دستی تا نسل ۵ است. اما نینتندو این اجازه را به شما می‌دهد، گوشی خود را به کنسول‌های بازی جدیدتر این کمپانی نیز تبدیل کنید.

ما در مورد راه‌اندازی و نصب یک شبیه‌ساز کنسول بازی نینتندو 3DS و اجرای بازی های آن روی گوشی‌های اندرویدی صحبت می‌کنیم.

بهترین شبیه‌ساز کنسول نینتندو 3DS در اندروید

اولین مرحله، انتخاب یک شبیه‌ساز مناسب است. گزینه‌های بی‌شماری برای استفاده وجود دارد. بنابراین انتخاب بهترین گزینه، کاملاً به خود شما و انتخاب شخصی‌تان برمی‌گردد. اما معمولاً دو شبیه‌ساز Citra و RetroArch انتخاب اول اغلب کاربران برای شبیه‌سازی کنسول بازی نینتندو 3DS هستند. هر دو منبع باز بوده و در اکثر پلتفرم‌ها وجود دارند.

شبیه‌ساز RetroArch

شبیه ساز RetroArch

RetroArch قادر به شبیه‌سازی کنسول‌های بازی بی‌شماری از جمله نینتندو Wii، نینتندو Wii U، کنسول GameBoy، پلی استیشن ۱، پلی استیشن ۲، کنسول SNES، کنسول Sega Genesis و غیره است. بنابراین، RetroArch شبیه به یک هاب می‌ماند که می‌توانید از آن برای اجرای بازی‌های اکثر کنسول‌های بازی روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

اما به جز اندروید این برنامه در ویندوز، لینوکس، مک او اس و آی او اس نیز موجود است. علاوه بر این حتی می‌تواند روی برخی از کنسول‌های بازی مثل GameCube هم اجرا شود. برای دانلود این شبیه‌ساز می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود رایگان RetroArch برای اندروید

شبیه‌ساز Citra

شبیه ساز Citra

Citra اولین شبیه ساز کنسول بازی 3DS برای کامپیوترهای شخصی بود. اما اکنون آن به جز ویندوز، روی لینوکس، مک او اس و اندروید هم نصب می‌شود. تیم توسعه‌دهنده Citra فهرستی از بازی‌های جذابی که روی این شبیه‌ساز آزمایش کرده را هم در وب‌سایت خودش منتشر کرده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند پیش از اقدام نصب، این فهرست را مطالعه کنند.

گرچه RetroArch می‌تواند شبیه‌ساز کنسول‌های بازی به مراتب بیشتری باشد، ولی ما برای این آموزش از ‌Citra استفاده کردیم. تیم توسعه دهنده آن، در طول این سال‌ها به خوبی از Citra پشتیبانی کرده و اپلیکیشن اندرویدی آن به بهترین شکل بهینه شده و حتی از گیم پد هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید با دسته هم بازی کنید.

دانلود رایگان Citra برای اندروید

نحوه راه‌اندازی و استفاده از شبیه‌ساز Citra در اندروید

بعد از اینکه شبیه‌ساز Citra را روی گوشی خود دانلود و نصب کردید، چند قدم بیشتر تا اجرای بازی‌های محبوب کنسول نینتندو 3DS روی آن فاصله ندارید.

بازی‌ها را آماده اجرا در شبیه‌ساز کنید

پیش از اجرای اپلیکیشن شبیه ساز، شما باید فایل بازی‌های مورد نظر خود برای اجرا کردن را در پوشه‌ای مشخص در گوشی اندرویدی خود ذخیره کنید. ما توصیه می‌کنیم برای میزبانی از فایل بازی‌ها، پوشه‌ای به نام 3DS Games یا Citra Games بسازید تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

البته این برای اجرای برنامه واجب نیست، اما فرآیند راه‌اندازی را سهولت می‌بخشد. زیرا وقتی برنامه را اجرا کنید، از شما می‌خواهید پوشه‌ای که از آنجا بازی‌ها اجرا خواهد شد را انتخاب کنید. شما البته هر زمانی که خواستید می‌توانید با لمس آیکون پوشه در گوشه سمت راست بالای اپلیکیشن، این پوشه را تغییر دهید.

اجرای بازی های بازی های نینتندو 3DS در اندروید

بازی‌ها روی کنسول Nintendo 3DS با پسوند CIA اجرا می‌شوند، اما پیش از استفاده آن‌ها باید رمزگشایی شوند تا فایل 3DS در اختیار شما قرار بگیرد. برای استخراج این فایل‌ها می‌توانید از ابزاری مثل WinZip استفاده کنید، اما اپلیکیشن Citra به شما اجازه می‌دهد یک فایل 3DS را مستقیماً از طریق صفحه اصلی اپلیکیشن از یک فایل CIA استخراج کنید. فقط کافیست آیکون آن فایل را لمس کنید، گزینه Install CIA را انتخاب کنید و فایل CIA (همان فایل بازی) که پیشتر دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید. به همین آسانی!

نحوه اجرای بازی های نینتندو 3DS روی شبیه‌ساز Citra در اندروید

حالا که همه چیز آماده است، در چند مرحله ساده می‌توانید بازی های دلخواه نینتندو 3DS را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید.

  1. اپلیکیشن Citra را اجرا کرده و تأییدیه‌های لازم را به آن بدهید. آن ممکن است به دسترسی میکروفون گوشی شما برای اجرای برخی بازی‌ها هم نیاز داشته باشد. بنابراین هیچ جای نگرانی نیست.
  2. پوشه بازی‌هایی که پیشتر ایجاد کردید را انتخاب کرده و روی گزینه Select this directory ضربه بزنید.
  3. وقتی پوشه بازی‌های رمزگشایی شده را انتخاب کردید، در صفحه اصلی برنامه فهرستی از تمام بازی‌های موجود را مشاهده خواهید کرد. فقط کافیست روی عنوان بازی که می‌خواهید کلیک کنید. یک جعبه بارگذاری کوچک روی صفحه ظاهر می‌شود تا شبیه‌ساز فایل‌های لازم برای اجرای بازی را بارگذاری کند. بعد از آن بازی اجرا شده و می‌توانید از آن لذت ببرید.

ما در اینجا ۲ بازی New Super Mario Bros 2 و Resident Evil Revelations را از لیست بازی‌های سازگار با شبیه‌ساز Citra انتخاب و آزمایش کردیم. در فهرستی که وب‌سایت سیترا منتشر کرده، بازی‌ها از نظر عملکرد دسته‌بندی شده‌اند. اولین بازی انتخابی ما در دسته‌بندی «عالی» و دومی در دسته‌بندی «بد» قرار دارند.

Citra راهی عالی برای لذت بردن از بازی های نینتندو 3DS است و تیم توسعه‌دهنده این شبیه‌ساز با پشت کار خوبی که دارد به دنبال بهبود بازی‌های سازگار موجود در این فهرست است. به همین خاطر هم ما این برنامه را به شما معرفی کردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*