کنفرانس بین المللی امواج میلی متری

کنفرانس بین المللی امواج میلی متری با حمایت ایرانسل برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی فناوری‌های امواج میلی متری و تراهرتز، موسوم به MMWaTT، از چهارم بهمن با حمایت ایرانسل در تهران برگزار می‌شود.

ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT) با حمایت ایرانسل برگزار می‌شود. روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد، این کنفرانس در روزهای چهارم تا ششم بهمن 1401 توسط مرکز محاسبات و مشخصه‌های دستگاه‌ها و زیرسیستم‌های الکترومغناطیسی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مرکز سیستم‌های الکترومغناطیسی کاربردی دانشگاه تهران و پژوهشکده فناوری مخابرات و الکترومغناطیس کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، حامی اصلی این کنفرانس که در دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، خواهد بود.

اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی امواج میلی متری

از اهداف برگزاری کنفرانس بین‌المللی امواج میلی متری می‌توان به گسترش دانش در زمینه فناوری نوظهور امواج میلی‌متری و تراهرتز به‌وسیله‌ی ایجاد بستری مناسب برای گردهمایی دانشمندان برجسته دانشگاهی، محققان و پژوهشگران به‌منظور تبادل و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات آزمایشگاهی، صنعتی و نتایج پژوهشی و همچنین تشویق و حمایت از پژوهشگران اشاره کرد.

شرکت ایرانسل به‌عنوان نخستین ارائه‌دهنده خدمات 5G در ایران، استفاده از فناوری امواج میلی متری را برای راه‌اندازی سایت‌های جدید نسل پنج خود در دستور کار قرار داده و در حال حاضر اولین سایت نسل پنجم با این فناوری در فرکانس 28 گیگاهرتز، در ساختمان مرکزی ایرانسل به‌بهره‌برداری رسیده است. فاز اول پروژه توسعه فراگیر 5G در ایران از ابتدای سال 1401 توسط ایرانسل آغاز شده و در حال حاضر، این اپراتور با راه‌اندازی 351 سایت نسل پنج در سراسر کشور، رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل 5 در ایران محسوب می‌شود.