ChatGPT در سیری

ادغام سیری با هوش مصنوعی ChatGPT، یک دستیار صوتی فوق هوشمند ساخت

ادغام سیری اپل با هوش مصنوعی ChatGPT توسط یک دولوپر، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را رقم زده که بیان‌گر آینده فوق‌ هوشمند پلتفرم‌های دستیار صوتی است.

یک توسعه‌دهنده با ادغام دستیار صوتی سیری با ربات چت ChatGPT، به نتایجی عالی دست یافته که می‌تواند توجه غول‌‌های فناوری را به‌خود جلب کند. اگرچه این پروژه تا حد زیادی شخصی است، اما می‌تواند چشم‌اندازی اجمالی را به آینده پلتفرم‌های دستیار صوتی ارائه دهد. میت مارشالکو، مغز متفکر این ایده جذاب با اتصال هوش مصنوعی ChatGPT به دستیار سیری منزل خود، این مفهوم را مورد آزمایش قرار داد.

نتایج منتشر شده در ردیت و یوتیوب، نشان می‌دهند که پلتفرم‌های دستیار صوتی گوگل، اپل و آمازون با تهدیدی جدی از سوی این چت‌بات هوشمند مواجه شده‌اند. سیری در حالت عادی، صرفا به فرمان‌های صوتی ساده واکنش نشان می‌دهد و از درک درخواست‌های پیچیده‌تر عاجز است. اکنون ابزار جدید توسعه‌یافته توسط مارشالکو، با ترکیب قابلیت‌های ChatGPT و برنامه Shortcuts اپل با سیری، انقلابی در عرصه دستیارهای صوتی به‌پا کرده است.

ChatGPT در سیری

بدین ترتیب، دستیار سیری می‌تواند پاسخ‌هایی را رمزگشایی کند که به مراتب در مقایسه با نمونه‌های عادی پیچیده‌تر است. برای مثال، وقتی شخص درخواست می‌کند که همسرش 15 دقیقه دیگر به خانه می‌رسد و برای پارک خودرو، چراغ‌های بیرون را برایش روشن کن؛ دستیار صوتی با اطمینان پاسخ می‌دهد. هم‌چنین پس از آنکه در آزمایشی دیگر، از سیری درخواست می‌شود که ترموستات اتاق خواب را در دمایی تنظیم کند که برای خواب مناسب باشد، عملکرد دقیقی را ارائه داد.

به‌لطف ChatGPT، عملکرد سیری باورنکردنی شده است

مارشالکو در ادامه آزمایش خود، از ChatGPT درخواست کرد تا سوالاتی که در استاندارد معروف ساختار داده (JSON) که توسط برنامه میانبر iOS قابل درک است را پاسخ دهد. در ادامه، او شرح مفصلی از خانه خود و اشیاء متصل در هر اتاق را ارائه کرد. او با تشریح انواع پرس‌وجوهای مورد نیاز کار خود را شروع کرد.

 

سیری

وی سپس یک میانبر جدید برای iOS ایجاد کرد که شامل مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که رابط را قادر می‌سازد از طریق پلتفرم اپل هوم‌کیت با استفاده از داده‌های فرمت شده با JSON و اشیاء مرتبط ادغام شود. اگرچه اقدام مارشالکو درخشان و موفقیت‌آمیز است، اما بی‌نقص نیست. اولین چالش، بحث هزینه است که حتی در صورت اعتبار رایگان ChatGPT، این راه‌حل در واقع نیاز به دسترسی API دارد که هزینه‌بر است.

این کدنویس در ادامه برآورد کرد که هر 70 سوال، حدود 1 دلار هزینه خواهد برد. هم‌چنین دیگر مشکل این سیستم، کندی در ارسال پاسخ است. تاخیر بین فرمان صوتی و واکنش ربات، حدود چند ثانیه زمان خواهد برد. در نهایت می‌توان امیدوار بود که اپل، گوگل یا آمازون با استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و ادغام آن با دستیارهای صوتی خود، عملکرد و راندمان کار آنها را تا حد زیادی افزایش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*