امکانات جستجوگر DuckDuckGo

۱۰ قابلیت جستجوگر DuckDuckGo که زندگی را برای شما آسان‌تر می‌کنند

جستجوگر DuckDuckGo امکانات جذابی دارد که می‌تواند در استفاده روزمره شما تأثیرگذار باشد. امکاناتی که برخی از آن‌ها حتی در گوگل هم نیست.

داک داک گو (DuckDuckGo) یکی از موتورهای جستجوی محبوب برای کسانی است که محافظت از حریم خصوصی در فضای مجازی برایشان اهمیت زیادی دارد. این جستجوگر همچنین قابلیت‌های متمرکز بر حریم خصوصی را ارائه می‌کند و به‌خاطر همان‌ها هم مشهور شده است.

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

اما ویژگی‌های خوب جستجوگر DuckDuckGo فقط حفظ حریم خصوصی محدود نمی‌شود. آن دارای بسیاری دیگر از امکانات مفید است که به شما کمک می‌کنند زندگی آنلاین بهتر و آسان‌تری را تجربه کنید. قابلیت‌هایی که بسیاری از آن‌ها حتی در گوگل هم وجود ندارد.

به‌همین بهانه در اینجا قصد داریم شما را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب داک داک گو آشنا کنیم که به شما در انجام وظایف مختلف روزمره در اینترنت کمک می‌کنند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بهترین قابلیت‌های جستجوگر DuckDuckGo که باید بدانید

۱. پیدا کردن مفهوم کلمات

پیدا کردن معنی کلمات با داک داک گو

همه ما گاهی اوقات به کلمات جدیدی برمی‌خوریم. اگر کار شما به‌گونه‌ای است که در اکثر مواقع باید از مرورگر وب استفاده کنید، می‌توانید از قابلیت دیکشنری DuckDuckGo برای پیدا کردن معنی کلمات جدید به‌صورت آنلاین استفاده کنید.

برای انجام این کار فقط کافیست عبارت “define” را در نوار جستجو وارد کرده و سپس کلمه مورد نظر را بعد از آن تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، این مرورگر معنی کلمه مورد نظر را همراه با توضیحات مورد نیاز آن در بالای تمام موارد جستجو به‌نمایش می‌گذارد.

شما در اینجا می‌توانید حتی نوع بیان و تلفظ کلمه مورد نظرتان را هم بشنوید. اگر هم به اطلاعات بیشتری در مورد آن کلمه احتیاج داشتید، کافیست روی دکنه More at Worknit در زیر کارت جستجوی آن کلیک کنید. داک داک گو از دیکشنری Worknit بهره می‌برد.

۲. تبدیل واحدها

تبدیل واحد با داک داک گو

درست مثل پیدا کردن معنی کلمات، داک داک گو قابلیت تبدیل واحدها را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد. فقط کافیست در نوار جستجو عبارت “convert” را وارد کنید، مقدار عددی + واحد فعلی و سپس واحد مقصد را وارد کنید. به‌طور مثال اگر می‌خواهید بدانید که ۵۸ متر چند فیت است، می‌توانید این‌گونه بنویسید: convert 58 meters to feet

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، شما می‌توانید علاوه بر دیدن نتیجه این تبدیل، از ابزار مربوطه به دیگر واحدها نیز دسترسی پیدا کنید.

۳. ایجاد یک رمز عبور

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

یک رمز عبور قدرتمند به شما کمک می‌کند اکانت خود را در اینترنت امن نگه دارید. نرم افزارهای مدیریت پسورد می‌توانند هم یک رمز عبور برای شما بسازند و هم از تمام رمزهای عبور ایجاد شده در یک مکان نگهداری کنند.

اما گاهی اوقات شما به رمز عبوری برای استفاده موقتی احتیاج دارید. یا شاید هم فقط می‌خواهید یک رمز عبور بسازید و به نگهداری از آن توسط برنامه نیازی ندارید. جستجوگر DuckDuckGo دارای یک ابزار ایجادکننده رمز عبور قوی است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

برای استفاده از این ابزار، به صفحه اصلی این جستجوگر بروید، سپس عبارت password را همراه طول رمز عبور دلخواه خود وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید. به‌طور مثال با وارد کردن عبارت password 20، یک رمز عبور حاوی ۲۰ کاراکتر ایجاد خواهد شد. این رمز عبور شامل اعداد، حروف کوچک و بزرگ است که می‌تواند امنیت بالایی داشته باشد.

۴. بررسی وضعیت یک وب‌سایت

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

آیا برای شما هم اتفاق افتاده که سایتی باز نشود؟ گاهی اوقات مشکل از DNS است یا آنکه برخی از سایت‌ها به‌طور موقتی غیرفعال می‌شوند. وقتی این مشکل رخ داد، شما باید بررسی کنید که آیا این مشکل از اینترنت شما است یا آنکه سایت مورد نظر ایراد دارد.

گرچه روش‌های مختلفی برای بررسی آفلاین بودن یک سایت وجود دارد، اما جستجوگر DuckDuckGo کار را راحت کرده است. فقط کافیست نام سایت را با چند عبارت دیگر وارد کنید تا ببینید آیا آن از دسترس خارج شده یا مشکل از اینترنت شما است. به‌طور مثال اگر می‌خواهید ببینید سایت توییتر آفلاین شده یا خیر، می‌توانید از این عبارت استفاده کنید: is twitter down

این یعنی عبارت is را تایپ کنید، سپس نام سایت مورد نظر و در نهایت down را وارد کنید و دکمه اینتر را بفشارید. داک داک گو از قابلیت سایت Is it up برای ارائه این ویژگی در جستجوگر خودش استفاده کرده است.

۵. گسترش یک آدرس اینترنتی کوتاه شده

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

ذخیره و اشتراک‌گذاری لینک‌های کوتاه شده خیلی آسان است. با این حال گاهی اوقات می‌توانند آن‌ها را به سمت سایت‌های ناامن هدایت کنند؛ به‌خصوص زمانی که از منبع آن‌ها نامطلع هستید. اگر لینکی را دریافت کردید یا در اینترنت دیدید و نمی‌خواهید با کلیک روی آن ریسک کنید، DuckDuckGo می‌تواند به شما کمک کند تا بدون باز کردن آن، منبع آن را تشخیص دهید.

برای این کار در صفحه اصلی این جستجوگر عبارت expand را تایپ کنید و سپس لینک کوتاه شده را قرار دهید و دکمه اینتر را بزنید. سپس این جستجوگر می‌تواند آدرس کامل لینک مورد نظر را برای شما به‌نمایش درآورد تا اگر تشخیص دادید که امن است، سپس روی آن کلیک کنید. داک داک گو از سرویس Unshorten.me برای این قابلیت خودش استفاده می‌کند.

۶. ساخت کد QR

ساخت کد QR با داک داک گو

کدهای QR اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگران را آسان‌تر کرده‌اند. در حالی که ابزارهای آنلاین زیادی برای ساخت کد QR وجود دارد، ابزار سازنده کد QR جستجوگر داک داک گو، یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌های ممکن پیش روی شماست.

برای استفاده از این قابلیت شما باید عبارت qr را در جستجوگر تایپ کنید و سپس پیام مورد نظر یا لینکی که قصد قرار دادن آن داخل یک کد QR را دارید وارد کنید. سپس این کد ایجاد خواهد شد و پیام متنی به‌نمایش گذاشته می‌شود که محتوای آن کد را نشان می‌دهد. شما می‌توانید از این کد اسکرین شات بگیرید و در هر کجایی که خواستید آن را به‌اشتراک بگذارید.

۷. آموزش کلیدهای میان‌بر تمام برنامه‌ها (مثل فتوشاپ)

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

اگر اخیراً آموزش استفاده از یک نرم افزار، ابزار یا زبان برنامه‌نویسی جدید را آغاز کرده باشید، شما احتمالاً با بسیاری از امکانات، تکنیک‌ها یا شورتکات‌های کیبورد آن برنامه ناآشنا هستید. در چنین مواقعی باید به سایت آن برنامه یا دیگر سایت‌های آموزشی سر بزنید و با این کدها آشنا شوید.

خوشبختانه اگر از کاربران موتور جستجوی داک داک گو باشید، نیازی نیست به‌خودتان سختی دهید. فقط کافیست در صفحه اصلی این جستجوگر عبارت cheat sheet را وارد کرده و سپس نام نرم افزاری که قصد یادگیری کلیدهای میان‌بر آن را دارید، وارد کنید.

سپس داک داک گو تمام اطلاعات مورد نیاز شما از آن برنامه را به‌نمایش خواهد گذاشت. شما می‌توانید روی دکمه Show More در پایین آن‌ها نیز کلیک کنید تا اطلاعات کامل‌تری را ببینید.

۸. پیدا کردن جایگزین‌های یک برنامه یا سرویس

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

گاهی اوقات شما دنبال پیدا کردن جایگزین‌هایی برای یک برنامه یا سرویس می‌گردید. شاید آن برنامه رایگان نیست و شما به چیزی شبیه به آن که رایگان است، احتیاج دارید.

سرویس AlternativeTo موتور جستجوی داک داک گو می‌تواند بهترین جایگزین‌های برنامه‌ها و خدمات را به شما معرفی کند. تمام کاری که باید بکنید این است که عبارت alternatives to را در کادر متنی این موتور وارد کنید و سپس نام اپ مورد نظر را وارد کنید. بعد از آن جستجوگر فهرستی از موارد مشابه با آن را به شما نشان خواهد داد. با کلیک روی دکمه More at AlternativeTo می‌تواند گزینه‌های بیشتری را ببینید.

۹. پیدا کردن کاراکترهای ویژه در زبان HTML

کاراکترهای ویژه HTML

اکثر کیبوردها از کاراکترهای ویژه پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با کلید Shift به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با این حال بسیاری از کاراکترهای ویژه هم هستند که نمی‌توانید مستقیماً با کیبورد خود آن‌ها را وارد کنید.

برای وارد کردن این کاراکترها، شما باید کدهای HTML آن‌ها را بلد باشید. اما دیگر نیازی به این کار نیست؛ چرا که جستجوگر DuckDuckGo با نمایش فهرست آن‌ها، کار را برای شما آسان‌تر کرده است.

فقط کافیست عبارت html chars را جستجو کنید تا این موتور جستجو فهرست کاملی از کاراکترهای ویژه زبان HTML را برای شما به‌نمایش بگذارد. البته برای دیدن لیست کامل، باید روی دکمه Show More بزنید.

۱۰. شورتکات‌های Bangs

امکانات جستجوگر DuckDuckGo

Bangs در داک داک گو، شورتکات‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهد سریعاً در یک سایت جستجو کنید. این جستجوگر برای سایت‌های محبوب یک Bang را ایجاد کرده و استفاده از آن‌ها نیز آسان است. برای استفاده از آن‌ها کافیست علامت ! را تایپ کنید، نام کوتاه شده یک سایت محبوب را وارد کرده و سپس عبارتی که قصد جستجوی آن در سایت مذکور را دارید، وارد کنید. سپس می‌بینید که فوراً به آن سایت خواهید رفت و جستجو انجام می‌شود.

به‌طور مثال اگر عبارت yt! را وارد کنید، می‌توانید مستقیماً از طریق این جستجوگر، در سایت یوتیوب جستجو کنید. چرا که yt در واقع همان Bangs مربوط به سایت یوتیوب است. فقط باید عبارت دلخواه برای جستجو را بعد از این بیاورید. مثلا اگر عبارت yt perspolis! را وارد کنید، در بین ویدیوهای یوتیوب با عبارت persplis جستجو انجام می‌شود.

از موتور جستجوی DuckDuckGo لذت ببرید

داک داک گو دارای امکانات بسیار جذاب و مفیدی است که باعث برتری آن نسبت به بسیاری از جستجوگرهای دیگر شده است. این امکانات می‌توانند انجام بسیاری از کارها در اینترنت را آسان کنند و تجربه وب‌گردی متفاوتی را برای شما رقم بزنند.

شما از چه ویژگی‌های این جستجوگر بیشتر استفاده می‌کنید و باعث شده‌اند آن را به گوگل ترجیح دهید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.