گلکسی S24 پردازنده سفارشی

سال آینده گلکسی S24 احتمالاً از یک پردازنده سفارشی اسنپدراگون قدرت می‌گیرد

سامسونگ تصمیم دارد تا زمان توسعه تراشه انحصاری خود از پردازنده های سفارشی اسنپدراگون کوالکام در پرچمداران آینده‌اش مثل گلکسی S24 استفاده کند.

همان‌طور که حتما در اخبار مختلف مربوط به سری گوشی‌های گلکسی اس 23 و نسل بعدی این محصولات مطالعه کرده‌اید، بخش تجربه کاربری سامسونگ احتمالا به دنبال توسعه چیپستی اختصاصی برای پرچمداران آینده خود است.

البته بر خلاف شایعات پیشین بعید است که این تراشه‌های اختصاصی در گلکسی S23 به‌کار گرفته شوند. با این وجود فرآیند توسعه آن‌ها آن‌قدر جلو رفته که تی. ام روه، مسئول بخش تجربه کاربری سامسونگ، هفته آینده در رویداد اختصاصی رونمایی از سری گلکسی S23 در خصوص چیپست‌های آینده نیز صحبت کند.

آیا پردازنده سفارشی سامسونگ به گلکسی S24 خواهد رسید؟

گلکسی S24

پاسخ دادن به این سوال چندان ساده نبوده و به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، فرآیند پیشرفت تولید و بهینه‌سازی این چیپست‌های اختصاصی نکته‌ای مهم در زما‌ن‌بندی آتی سامسونگ است که تعیین می‌کند آیا سال آینده شاهد استفاده از این تراشه‌ها در گلکسی اس 24 خواهیم بود یا خیر.

در عوض، البته سامسونگ تصمیم دارد به‌طور انحصاری از نمونه‌ای قدرتمندتر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 در محصولات پرچمدار آتی خود استفاده کند. البته مشخص نیست که آیا تراشه‌های انحصاری کوالکام برای گوشی‌های سامسونگ به‌طور دائمی هر سال روانه بازار خواهد شد یا این که سامسونگ فقط همین امسال تصمیم به استفاده از آن‌ها گرفته است.

تراشه به کار رفته در Galaxy S23 با کد SM8550-AC شناخته می‌شود. این کد مربوط به نسخه‌ای از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است که پردازنده و کارت گرافیک آن‌ها  سرعت کلاک بالاتری دارد.

البته کوالکام پیش از این هم تراشه‌های سری AC خود را روانه بازار کرده بود. به همین دلیل این تراشه‌ها به‌خودی خود چندان جدید نیستند. در عین حال، این نخستین باری است که سامسونگ از پردازنده‌های سفارشی کوالکام برای پرچمدارانش استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا تمامی کمپانی‌های گوشی‌ساز هم اجازه استفاده از نمونه‌های اوورکلاک شده از پردازنده‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 در محصولاتشان را دارند یا تنها سامسونگ قادر به انجام این کار است.

گلکسی S24 پردازنده سفارشی

یکی از مقامات سامسونگ چندی پیش در خصوص این انحصار در استفاده از تراشه‌های کوالکام اعلام کرده بود که کمپانی کره‌ای تا زمانی که تراشه انحصاری خود این کمپانی به‌طور کامل توسعه پیدا نکند، از پلتفرم Snapdragon for Galaxy استفاده خواهد کرد. البته پس از توسعه موفق تراشه‌های سامسونگ، کوالکام می‌تواند امتیاز انحصاری استفاده از چیپست‌هایش را به کمپانی دیگری واگذار کند.

این اتفاق البته ممکن است حتی تا سال 2025 هم نیفتد. بنابراین احتمالا در یکی دو سال آینده شاهد استفاده از پردازنده سفارشی اسنپدراگون در گلکسی S24 و S25 خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*