اینتل تعدیل نیرو

پس از مایکروسافت و توییتر، نوبت به تعدیل نیرو در اینتل رسید!

به نظر می‌رسد اینتل هم همانند بسیاری کمپانی‌های مطرح حوزه تکنولوژی تصمیم به تعدیل نیرو در تعدادی از بخش‌های خود گرفته است. این اخراج‌ها از همین ماه آغاز خواهند شد.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از دیتابیس اداره کار و رفاه کالیفرنیا، اینتل هم مشابه بسیاری کمپانی‌های سرشناس حوزه تکنولوژی خود را برای اخراج چند صد نیروی کاری‌اش آماده می‌کند. این تعدیل نیرو در اینتل از این ماه آغاز خواهد شد.

اداره کار و رفاه کالیفرنیا مسئولیت اطلاع‌رسانی به کارمندان در شرف اخراج در بازه زمانی دو ماه پیش از اخراج را بر عهده دارد. علاوه بر این، دیتابیس این اداره می‌تواند به‌عنوان ملاکی برای سنجش وضعیت کمپانی‌های مطرح آمریکایی از حیث نیروی کار شناخته شود.

تعدیل نیرو در اینتل گریبان‌گیر چند نفر خواهد شد؟

بر اساس اطلاعات موجود، اینتل در سه نوبت اقدام به اخراج نیروهای خود خواهد کرد. در بخش اول شاهد اخراج حدودا 201 کارمند شعبه سانتا کلارا خواهیم بود. همچنین در طرح‌هایی دیگر، این کمپانی دو گروه 176 و 167 نفری از کارمندان خود در ساکرامنتو را اخراج خواهد کرد. بنابراین، این کمپانی بزرگ عرصه ساخت تراشه‌های دسکتاپ و موبایل تنها در سه نوبت 544 کارمندش را اخراج خواهد کرد!

اینتل تعدیل نیرو

با این تعدیل نیرو اینتل هم به لیست گسترده کمپانی‌های بزرگ حوزه تکنولوژی پیوست که سال 2023 را با اخراج کارمندانش آغاز می‌کنند. دلیل اخراج این نیروها، عملکرد مالی صرفا بالاتر از متوسط این کمپانی در دوره پساکرونا بود که عدم اطمینان‌هایی را در بخش‌های مختلفی از این کمپانی پایه‌ریزی کرد.

به همین جهت، اینتل تصمیم گرفته در کنار صرفه‌جویی در دیگر بخش‌های اقتصادی خود، با تعدیل نیرو در دپارتمان‌های مختلفش تا پایان سال جاری سه میلیارد دلار و تا پایان سال 2025 حدود ده میلیارد دلار از هزینه‌های مصرفی خود را کاهش دهد!

تعدیل نیروی Intel در مقایسه با سایر شرکت‌ها چه وضعیتی دارد؟

اگر در جریان خبرهای مربوط به کمپانی‌های بزرگی مثل توییتر یا مایکروسافت باشید، مطلع هستید که برخی از این کمپانی‌ها حدودا ده درصد از نیروهای کاری خود را اخراج کرده‌اند! در این میان، اینتل با اخراج 544 نفر از بین حدود 120 هزار کارمندش، تنها 0.5 درصد از کارمندانش را از کار بیکار کرده که رقمی بسیار کوچک به شمار می‌رود.

البته این تعدیل نیرو در اینتل تنها مربوط به سانتا کلارا و ساکرامنتو خواهد بود. بنابراین ممکن است این کمپانی تصمیم بگیرد تعدیل نیروهایی هم در سایر شعب داشته باشد.

اینتل تعدیل نیرو

اینتل البته بجز تعدیل نیرو اقدامات دیگری را هم در راستای کاهش هزینه‌های خود انجام داده که از میان آن‌ها می‌توان به متوقف کردن پروژه ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه دویست میلیون دلاری و فرستادن تعدادی از نیروهای شعبه ایرلند خود به مرخصی اجباری و بدون حقوق سه ماهه اشاره کرد.

فارغ از این که تعدیل نیرو در اینتل به همین تعداد کارمند خلاصه شده یا ابعاد گسترده‌تری پیدا خواهد کرد، به نظر می‌رسد این کمپانی هم مثل بقیه شرکت‌های شناخته‌شده در این حوزه، سال سختی را پیش رو داشته باشد. بنابراین باید منتظر ماند و دید چه آینده‌ای در انتظار این غول صنعت تراشه‌های دنیاست.