ایلان ماسک توییتر

توییتر با مدیریت ایلان ماسک، تقریبا 80 درصد کارمندان تمام وقت خود را از دست داده است!

کشتی به گل نشسته توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک اکنون حدود 80 درصد از کارمندان اولیه خود را از دست داده است. پایان کار سقوط این شبکه اجتماعی کجاست؟

وقتی ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته از ابقای 75 درصد از کارکنان توییتر در پست‌های خود تحت مدیریت جدید سخن گفت، بسیاری افراد سیاست‌های او در راستای حفظ ثبات این شبکه اجتماعی را ستودند. با این حال با گذشت زمان، تعداد افرادی که یا از توییتر از اخراج شده و یا آن را ترک کردند، از این رقم هم بالاتر رفته و به هشتاد درصد رسید!

بر اساس گزارش‌های موجود، از حدود 7500 نفر کارمند توییتر که پیش از تصاحب این کمپانی توسط ایلان ماسک در آن مشغول به کار بودند، اکنون تنها 1300 نفر همچنان در پست خود مشغول به کار هستند. از این تعداد، تنها 550 نفر کارمندان تمام وقت هستند و سایر کارکنان سابق یا در اثر تعدیل نیروها اخراج شده‌اند و یا به‌طور داوطلبانه از این شرکت استعفا داده‌اند!

ایلان ماسک توییتر

همچنین اخبار جدید در خصوص این شبکه اجتماعی حاکی از این است که فرآیند اخراج حدود 75 کارمند دیگر این شرکت که چهل نفرشان پرسنل بخش مهندسی هستند نیز در حال انجام است. بعلاوه، بخش اطمینان و امنیت (Trust and Safety) توییتر که مسئولیت نظارت بر محتوای این شبکه را بر عهده دارد نیز به‌زودی با تعدیل بیست نفر از نیروهای تمام وقت خود روبرو خواهد شد.

تمامی این اتفاقات به‌دنبال ماجراهای عجیب و غریب خرید توییتر توسط ایلان ماسک رخ داد. اتفاقی که در پایان با رقم 44 میلیارد دلار در ماه آوریل سال گذشته رخ داد.

توییتر ایلان ماسک؛ آشفته‌تر از همیشه!

ایلان ماسک در مدت کوتاه مدیریتش در توییتر علاوه بر اخراج هر کارمندی که با سیاست‌های کلی او در تضاد بود، تعدادی از حساب‌های راست‌گرای افراطی با عقاید شبه فاشسیتی که پیش از این از فعالیت در توییتر منع شده بودند را نیز مجددا فعال کرد. او این کار را بدون توجه به نظرات و پیشنهادات کمیته اعتدال توییتر که وظیفه توازن بخشیدن به محتوای این شبکه و جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب را دارد، انجام داد.

ایلان ماسک توییتر

او همچنین در همین مدت کوتاه، بسیاری از تصمیم‌های مهم مدیریتی خود را صرفا بر اساس نظرسنجی‌های توییتر انجام داده است! جالب اینجاست که پیش از خرید این شبکه، خود ایلان ماسک به دلیل عملکرد نامناسب بات‌های این شبکه قصد داشت از خرید آن سر باز بزند!

ایلان ماسک همچنین بدون هیچ ملاک و مقیاسی اقدام به بن کردن گسترده مخالفانش، از روزنامه‌نگاران گرفته تا کودکان مدرسه‌ای، می‌کند. او همچنین در همین زمان کوتاه، تعداد زیادی از کارمندان سایر کمپانی‌های تحت مدیریتش مثل اسپیس ایکس یا تسلا که غالبا مشاغلی غیرمرتبط با توییتر داشته‌اند را به این شبکه آورده و کارمندانی که با این رویه مخالف بودند را نیز اخراج کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

ایلان ماسک، دار و ندار توییتر را به حراج گذاشت + لیست وسایل!

بعلاوه، طرح چک مارک هشت دلاری اکانت‌های او نیز چندان مورد استقبال واقع نشد و درآمد توییتر نیز به دنبال فرار تبلیغ‌کنندگان از منجلاب مدیریتی جدید او، بر اساس گزارش‌ها، حدودا چهل درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که این میلیاردر پرحاشیه تا پایان ماه جاری میلادی باید یک قسط 15 میلیارد دلاری از رقم خرید این شبکه را نیز پرداخت کند.

ایلان ماسک توییتر

البته باید در نظر داشت که توییتر تنها شبکه اجتماعی نیست که در ماه‌های اخیر با تعدیل نیروهای گسترده روبرو می‌شود. مثلا گوگل در ابتدای همین هفته 12 هزار نیروی خود را اخراج کرد و آمازون نیز 18 هزار کارمند خود در سرتاسر دنیا را اخراج نمود. علاوه بر این، مایکروسافت هم به‌تازگی از تعدیل نیروی گسترده خود و اخراج 10 هزار کارمندش خبر داده است.

به‌طور کلی بزرگان حوزه تکنولوژی آمریکا ظرف سال گذشته بیش از 70 هزار نفر را از کار بیکار کرده‌اند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*