گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

هرآنچه تاکنون از گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ می‌دانیم

اگر در مورد گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ – Galaxy Z Fold 5 که امسال عرضه می‌شود کنجکاوید، در اینجا به بررسی مشخصات و امکانات احتمالی آن می‌پردازیم.

سامسونگ معمولاً هر سال چندین گوشی هوشمند را وارد بازار می‌کند. یک سری از آ‌ن‌ها، گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S هستند که جدیدترین نسل آن‌ها، گلکسی S23 قرار است ۱۲ بهمن ماه رونمایی شود. چند ماه بعد از آن، سامسونگ از گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A خودش رونمایی می‌کند. در نیمه دوم سال هم معمولاً شاهد رونمایی از گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z هستیم.

به‌طور مثال آگوست سال گذشته بود که سامسونگ از دو گوشی تاشو Z Fold 4 و Z Flip 4 رونمایی کرد. اکنون وارد سال ۲۰۲۳ شده‌ایم و این یعنی نسل جدید آن‌ها تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. در اینجا قصد داریم به بررسی هرآن‌چیزی بپردازیم که تاکنون از گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ می‌دانیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز درباره گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

تاریخ عرضه و قیمت

هم گلکسی زد فولد ۳ و هم زد فولد ۴ سامسونگ در ماه آگوست رونمایی شدند. بعد از این که سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی نوت خودش را بازنشسته کرد، محصولات سری اس اولترا و زد را به‌عنوان جایگزین آن‌ها در ماه آگوست رونمایی می‌کند.

ما انتظار داریم همین رویه در سال جاری نیز ادامه پیدا کند و دو گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ را در آگوست ۲۰۲۳ ببینیم.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

زد فولد ۴ از نظر قیمتی کمی گران‌تر از زد فولد ۳ شد. قیمت پایه آن در ایالات متحده ۱۸۰۰ دلار است. اگر خوش‌بینانه بخواهیم نگاه کنیم قیمت این محصول تغییری نخواهد کرد. ولی همچنان احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد.

طراحی

شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ابعاد گلکسی Z Fold 5 نسبت به نسل قبلی خودش بزرگ‌تر خواهد شد تا فضای بیشتری برای میزبانی از قلم S Pen داشته باشد. قابلیتی که گلکسی S22 اولترا داشت و گلکسی S23 اولترا نیز خواهد داشت. در حال حاضر گلکسی زد فولد ۴ نیز از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند، اما فضایی برای نگهداری از آن ندارد.

کارشناسان می‌گویند که این گوشی ۰.۲ میلی‌متر ضخیم‌تر از نسل قبلی خودش خواهد شد تا ضخامت آن به ۶.۵ میلی‌متر برسد. در حالی که وزن آن هم از ۲۶۳ گرم به ۲۷۵ گرم می‌رسد.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

سامسونگ از یک لولا شبیه به قطره آب در این محصول استفاده کرده که به دستگاه اجازه می‌دهد به‌طور کاملاً تخت خم شود و وقتی دیوایس بسته شد، یک نمایشگر کوچک‌تر هم اندازه با گوشی‌های بازار را در اختیار کاربران می‌گذارد. این گوشی همچنین به‌لطف گواهی IPX8 در برابر آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.

اینکه آیا سامسونگ از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در Z Fold 5 استفاده خواهد کرد یا خیر، موضوعی است که تا این لحظه مشخص نیست. این شایعه در مورد گلکسی زد فولد ۴ هم وجود داشت. ما انتظار داریم دوربین پشتی این گوشی در گوشه سمت چپ بالای قاب قرار داشته باشد و زیر نمایشگر آن هم یک دوربین سلفی نهفته باشد.

نمایشگر

زد فولد ۴ از نظر ابعاد نمایشگر تفاوتی با نسل قبلی خودش نداشت. گرچه حاشیه‌های دور مدل جدیدتر کمتر شده بود تا نمایشگرها عریض‌تر به‌نظر برسد. تا این لحظه هیچ گزارشی در مورد نمایشگرهای نسل جدید این گوشی تاشو وجود ندارد؛ گرچه ما انتظار نداریم تفاوتی با فولد ۴ داشته باشد.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

نسل فعلی از یک نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی و نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی بهره می‌برد. هر دو از یک پنل Dynamic AMOLED استفاده می‌کنند و پنل داخلی فناوری Ultra Thin Glass را هم در بر می‌گیرد که به آن اجازه تا شدن را می‌دهد. رزولوشن پنل اصلی ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل و رزولوشن پنل بیرونی آن هم ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل است. نرخ رفرش پنل بیرونی ۱ تا ۱۲۰ هرتز (متغیر) است و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. در حالی که پنل بیرونی نرخ رفرش متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی داشته و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always ‌‌On Display) را هم در اختیار کاربران می‌گذارد.

سخت افزار و مشخصات فنی

درست مثل نمایشگر، اطلاعات زیادی در مورد سخت افزار این گوشی تاشو نیز تاکنون وجود ندارد. ولی ما می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم. نسل فعلی آن به چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با ۱۲ گیگ رم مجهز است و حافظه‌های داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایتی را ارائه می‌کند. واضح است که نسل بعدی به چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ مجهز می‌شود و حداقل باید ۱۲ گیگابایت رم را هم ارائه کند.

یک باتری ۴،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، وظیفه تأمین انرژی گوشی زد فولد ۴ را بر عهده دارد. ما انتظار همین ظرفیت باتری را برای نسل بعدی داریم.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

زد فولد ۴ شارژ‌ سریع ۲۵ واتی را ارائه می‌کند که در عرض ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه گوشی را فول شارژ می‌کند و برای شارژ ۵۰ درصدی آن به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. شما می‌توانید با شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز گوشی‌تان را شارژ کنید و حتی از شارژ‌ بی‌سیم معکوس نیز استفاده کنید. با توجه به اینکه شنیده‌ایم گلکسی اس ۲۳ اولترا شارژ سریع‌تر ۴۵ واتی را ارائه می‌کند، احتمال ارتقا سرعت شارژ‌ در گوشی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ نیز وجود دارد.

دوربین‌ها

زد فولد ۴ از همان دوربین‌های گلکسی اس ۲۲ بهره می‌برد و انتظار می‌رود زد فولد ۵ هم به دوربین‌های گلکسی اس ۲۳ مجهز شود.

اگر این‌چنین باشد، انتظار می‌رود این گوشی به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.7، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی مجهز باشد. برخی شایعاتی هم وجود دارد که ادعا می‌کنند این گوشی از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا بهره‌مند خواهد شد.

یکی از بخش‌هایی که انتظار بهبود و تغییر آن را داریم، سنسور دوربین زیر نمایشگر این گوشی است. زد فولد ۴ به یک دوربین زیر نمایشگر ۴ مگاپیکسلیمجهز بود و یک دوربین سلفی استاندارد ۱۰ مگاپیکسلی را هم در اختیار کاربرانش می‌گذاشت. از آنجا که گفته می‌شود گلکسی اس ۲۳ به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا می‌کند، انتظار داریم سنسور دوربین سلفی زد فولد ۵ هم به این نسخه ارتقا پیدا کند.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

درحال حاضر این‌ها تمام اطلاعاتی بود که ما از گوشی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ در اختیار داریم و شنیده‌ایم. طی ماه‌های آینده بی‌شک اطلاعات بیشتری از این گوشی تاشو به‌بیرون درز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*