مشخصات پوکو X5

مشخصات فنی پوکو X5 و X5 Pro لو رفت

وبسایت یک فروشگاه اروپایی به‌تازگی مشخصات فنی کامل دو گوشی پوکو X5 و پوکو X5 پرو را افشا کرده است. تراشه اسنپدراگون 778G مهم‌ترین ویژگی مدل پرو به شمار می‌رود.

هفته گذشته انتشار تصاویری واقعی از گوشی پوکو X5 بار دیگر نام این گوشی را بر سر زبان‌ها انداخت. بر اساس اخبار موجود در خصوص این گوشی، Poco X5 امسال علاوه بر نسخه استاندارد، در نسخه پرو هم روانه بازار خواهد شد.

در همین راستا، امروز یکی از فروشگاه‌های اروپایی نام هر دو مدل معمولی و پرو از این گوشی را در وبسایت خود درج نموده و مشخصات فنی کامل آن‌ها را افشا کرده است. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بیشتر مشخصات فنی این دو گوشی بپردازیم.

مشخصات فنی پوکو X5 پرو؛ همان X4 پرو با تراشه متفاوت

بر اساس اطلاعات مندرج در وبسایت این فروشگاه، مدل پرو از پوکو ایکس 5 به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نسبت 20:9 مجهز خواهد بود. متاسفانه در خصوص نرخ رفرش این صفحه نمایش اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما می‌توان انتظار حداقل نرخ رفرش 120 هرتز، همانند پوکو ایکس 4 پرو را از این گوشی داشت.

در قلب گوشی Poco X5 Pro تراشه اسنپدراگون 778G قرار گرفته که چیپست کاملا قابل اتکایی بوده و پیشرفتی درخور توجه در مقایسه با مدل اسنپدراگون 695 به کار رفته در ایکس 4 پرو به شمار می‌رود. این گوشی همچنین در دو ظرفیت مختلف رم و حافظه داخلی 6/128 گیگ و 8/256 گیگ روانه بازار خواهد شد.

هر دو مدل از این گوشی به درگاه کارت حافظه مجهز خواهند بود و از سیستم عامل اندروید 12 و رابط MIUI 14 بهره خواهند برد.

مشخصات پوکو X5

دوربین اصلی مدل پرو هم 108 مگاپیکسلی بوده و با اندازه 1/1.52 اینچی خود، همانند سال گذشته دیافراگم f/1.9 دارد. البته به لطف تراشه‌های جدیدتر و قدرتمندتر، Poco X5 Pro اکنون قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. علاوه بر این، در کنار این حسگر اصلی شاهد تعبیه یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو هستیم. دوربین سلفی در این مدل، 16 مگاپیکسلی است.

همچنین از دیگر مشخصات فنی پوکو X5 پرو هم می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی اشاره کرد. علاوه بر این، چهت محافظت از صفحه نمایش Poco X5 Pro از لایه گوریلا گلس 5 استفاده شده است.

از سوی دیگر، بر اساس اطلاعات موجود در خصوص پوکو ایکس 5 پرو، این گوشی موفق به کسب استاندارد IP68 در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده است که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد!

در خصوص قیمت گوشی پوکو X5 پرو هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست. پیش از این، قیمت مدل 6/128 پوکو ایکس 4 پرو برابر با 300 یورو و قیمت مدل 8/256 آن 350 یورو اعلام شده بود.

به‌طور کلی، به نظر می‌رسد Poco X5 Pro در مقایسه با مدل سال گذشته تغییرات چندانی نخواهد داشت. با این وجود، استفاده از تراشه اسنپدراگون 778G می‌تواند تاثیر مهمی در عملکرد این دستگاه داشته باشد.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی پوکو ایکس 5 پرو در رنگ‌های آبی، مشکی و زرد روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی Poco X5

وبسایت اروپایی مورد بحث علاوه بر مشخصات مدل پرو از پوکو ایکس 5، جزئیات فنی کامل مدل استاندارد از این گوشی را نیز منتشر کرده است.

مشخصات پوکو X5

اندازه صفحه نمایش این مدل نیز 6.67 اینچی بوده و از پانل‌های امولد با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز استفاده می‌کند. بر اساس همین مشخصات می‌توان حدس زد که صفحه نمایش مدل پرو هم همین نرخ رفرش را ارائه دهد.

Poco X5 همچنین موفق به کسب استاندارد IP54 شده که قابل باورتر از IP68 مدل پرو به نظر می‌رسد!

به‌طور کلی مشخصات فنی مدل استاندارد پوکو X5 شباهت‌های بسیاری با مدل پرو دارد؛ اما در برخی بخش‌های شاهد عقب‌گرد‌هایی در آن هستیم. یکی از این موارد، دوربین اصلی است! حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین Poco X5 بر خلاف مدل پرو، 48 مگاپیکسلی است. با این وجود همچنان شاهد استفاده از همان دوربین‌های هشت مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 118 درجه و 2 مگاپیکسلی ماکرو در آن هستیم و دوربین سلفی هم 13 مگاپیکسلی است.

همچنین باتری به کار رفته در مدل استاندارد هم همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت را دارد. با این وجود، سرعت شارژ آن به 33 وات کاهش پیدا کرده است.

مشابه با مدل پرو، مدل معمولی نیز در ظرفیت‌های 6/128 و 8/256 روانه بازار خواهد شد. البته به کمک درگاه کارت حافظه میکرو اس دی امکان ارتقای حافظه داخلی در این گوشی فراهم خواهد بود.

جزئیات گوشی Poco X5

در خصوص قیمت این مدل هم متاسفانه هیچ اطلاعاتی در وبسایت مورد بحث قرار نگرفته است. هرچند که رنگ‌بندی آن می‌تواند سبز، آبی یا مشکی باشد.

از حیث طراحی ظاهری، گوشی پوکو X5 شباهت انکارناپذیری با ردمی K50i دارد. با این حال مشخصات فنی این دو محصول تفاوت‌هایی عمده با یکدیگر داشته و اصلا نمی‌توان ارتباط خاصی بین آن‌ها پیدا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*